Μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ζητεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμβάλει με συγκεκριμένα μέτρα και αποφάσεις της στη βελτίωση της ασφάλειας, ειδικά για τους νέους οδηγούς ηλικίας από 15 έως 30 ετών.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να βελτιώσει την ασφάλεια των νέων οδηγών μέσω της μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ψυχοτρόπων ουσιών, αλλά και μέσω αλλαγών στον τρόπο χορήγησης των αδειών οδήγησης, καθώς νέα δεδομένα δείχνουν ότι οι νέοι χρήστες του δρόμου, ηλικίας 15 έως 30 ετών, αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαία.

Στη σχετική έκθεση που δημοσιεύτηκε, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών αναφέρει ότι το 2019, 5.182 νέοι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα στις 25 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Οι θάνατοι από τροχαία μεταξύ νέων ηλικίας 15 έως 30 ετών στην ΕΕ αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο των θανάτων από όλες τις αιτίες σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.

Περίπου το 40% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ αφορούν σε συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται ένας ή περισσότεροι νεαροί οδηγοί ή αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 81% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ των νέων ηλικίας 15-30 ετών – κάτι που οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι οι άνδρες οδηγούν περισσότερο από τις γυναίκες.

Οι συντάκτες της σχετικής έκθεσης αναφέρουν ότι, ενώ οι νέοι αποτελούν από μόνοι τους «ομάδα υψηλού κινδύνου», οι περισσότεροι δεν οδηγούν εσκεμμένα με επικίνδυνο για αυτούς και τους γύρω τους τρόπο. Οι κίνδυνοι που συνδέονται με τους νέους οδηγούς και τους αναβάτες, συνεχίζει η έκθεση. προέρχονται «από την απειρία, την ανωριμότητα και τον τρόπο ζωής που συνδέονται με την ηλικία και το φύλο τους», με τα δεδομένα να καταδεικνύουν ότι όσο πιο νέος ξεκινά κανείς να οδηγεί χωρίς περιορισμούς, τόσο πιο πιθανό είναι να εμπλακεί σε θανατηφόρο τροχαίο, ιδιαίτερα αν πρόκειται για άτομο κάτω των 18 ετών.

Σύμφωνα με την έκθεση, μεγάλο είναι το ποσοστό των ανδρών όταν πρόκειται για θανάτους από τροχαία περιστατικά που συνδέονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών.

«Η επιβολή και η αυστηροποίηση των νομικών ορίων συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα και η βελτίωση της παρεχόμενης βοήθειας για όσους ζουν με εντοπισμένα προβλήματα με το αλκοόλ και άλλα ναρκωτικά. μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη αυτών των θανάτων», συμπληρώνει με έμφαση η σχετική έκδοση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει αυτή τη στιγμή τους κανόνες για τη χορήγηση αδειών οδήγησης σε νέους ετοιμάζοντας μια επικαιροποιημένη πρόταση που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καθιερώσει νομικά τη μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ψυχοτρόπων νακρωτικών ουσιών, ένα μέτρο που «είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νεότερους οδηγούς».