Ποια είναι τα ηλεκτρικά με την μεγαλύτερη αυτονομία

Επιλέγουμε τα επτά ηλεκτρικά οχήματα με την μεγαλύτερη αυτονομία και σας τα παρουσιάζουμε.

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα έρθει νωρίτερα απ’ ότι υπολογίζουμε λόγω της νομοθεσίας της EE για τους ρύπους, όπως και της μαζικής απομάκρυνσης των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.  

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην πλήρη κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης μέχρι το 2035, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν εξολοκλήρου στην κατασκευή αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους. Όσο απογοητευμένοι και αν νιώθουμε πολλοί από εμάς, που λατρεύουμε τους παραδοσιακούς κινητήρες, αυτό είναι αναπόφευκτα το μέλλον του αυτοκινήτου.   

Η αυτονομία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες αναφορικά με την επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος και πιο κάτω παρουσιάζουμε τα επτά αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη αυτονομία.  

Mercedes EQS

Η Mercedes EQS, η ηλεκτρική ναυαρχίδα, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Mercedes. Και μαζί με αυτή το ντεμπούτο μιας ολοκαίνουργιας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το… στρατόπεδο της Στουτγάρδης που θα εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά και αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση της μπαταριάς που φτάνει για την περίσταση έως και τα 770 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις των Γερμανών βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.

Όπως ανακοινώνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, η νέα EQS θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη από αυτές θα είναι η EQS 450+, η οποία θα παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα – η δεύτερη είναι η EQS 580 4Matic, η οποία θα διαθέτει έναν επιπλέον που βρίσκει θέση στον εμπρός άξονα. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς φτάνει στους 333 ίππους και στη δεύτερη στους 524 ίππους – οι αντίστοιχες τιμές της μέγιστης ροπής είναι 568 και 855 Nm, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.

 

Tesla Model S

Η γνωστή αμερικανική αρχή Environmental Protection Agency αξιολόγησε την πραγματική αυτονομία της νεότερης έκδοσης Long Range Plus του Tesla Model S ανακοινώνοντας πως η τελευταία ανέρχεται στα 402 μίλια – δηλαδή στα 647 χλμ.

Σύμφωνα με την Tesla, η επίτευξη της ως άνω αυτονομίας από την έκδοση Long Range Plus δεν αποτελεί παρά την προσπάθεια μιας καλά συντονισμένης προσπάθειας των μηχανικών αλλά και των σχεδιαστών της Tesla σε τομείς που δεν σχετίζονται μόνο με την μπαταρία της κορυφαίας έκδοσης του Model S. Για παράδειγμα, σημαντικές «περικοπές» έγιναν στον τομέα του βάρους του αυτοκινήτου, ενώ χάρη στην… ιδιοφυή σχεδίαση των ζαντών τύπου Tempest με πλάτος 8,5 ίντσες, το Model S Long Range Plus εξοικονομεί ενέργεια έως και 2% σε σχέση με το παρελθόν.

Την ίδια στιγμή λιγότερες τριβές – άρα και μικρότερες απώλειες – επετεύχθησαν μέσω της αντικατάστασης μιας αντλίας μηχανικού τύπου με μια ηλεκτρική στον οπίσθιο ηλεκτροκινητήρα (η λειτουργία της δεν επηρεάζεται πλέον από την ταχύτητα κίνησης του οχήματος), ενώ επεμβάσεις, που αυξάνουν στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο την αυτονομία κατά 2%, έγιναν και στο κιβώτιο που βρίσκεται εγκατεστημένο στον εμπρόσθιο ηλεκτροκινητήρα ακολουθώντας εν πρόκειμένω λύσεις που υιοθετήθηκαν στα Model 3 και Model Y. Τέλος, επεμβάσεις έγιναν και στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης με την προσθήκη της λειτουργίας Hold.

 

Tesla Model 3

Το Model 3 δημιουργήθηκε προκειμένου να βγάλει την Tesla από την κατηγορία του εξειδικευμένου κατασκευαστή, εντούτοις η ανταπόκριση του κοινού ήταν τόσο μεγαλύτερη από αυτήν που είχε προβλέψει ο Elon Musk, ώστε πολλοί πίστεψαν πως η επιτυχία αυτή θα γυρνούσε σε μπούμερανγκ όταν πλέον θα υπήρχε αδυναμία παράδοσης των αυτοκινήτων στους πελάτες. Προβλήματα και σημαντικές καθυστερήσεις πράγματι υπήρξαν, όμως πλέον η παραγωγή είναι ικανή να καλύψει και την αγορά της Ευρώπης.

Tο Model 3 ακολουθεί τη μινιμαλιστική φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων, τόσο στο σχεδιασμό του αεροδυναμικού αμαξώματος (Cd: 0,23), όπου στο ρύγχος απουσιάζει η κλασική γρίλια, όσο και στο εσωτερικό, όπου στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία τεράστια οθόνη αφής 15 ιντσών, αυτήν τη φορά σε οριζόντια διάταξη, που υποκαθιστά όχι μόνο τον κλασικό πίνακα οργάνων, αλλά και σχεδόν το σύνολο των χειριστηρίων. Στην έκδοση Long Range, η μπαταρία υπόσχεται 614 χλμ. αυτονομίας.

 

Ford Mustang Mach-E

Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E βάζει τέλος στο άγχος αυτονομίας προσφέροντας επαρκή αποθέματα ενέργειας ώστε οι ιδιοκτήτες της να ταξιδέψουν χωρίς στάση από οποιαδήποτε πρωτεύουσα της Ευρώπης σε μία παραλιακή πόλη με μία φόρτιση.

Περισσότεροι ταξιδιώτες από ποτέ αποφάσισαν φέτος το καλοκαίρι να εξερευνήσουν την Ευρώπη με ένα ηλεκτρικό όχημα, με τις πωλήσεις τους να έχουν αυξηθεί πάνω από 50% μέχρι τα μέσα Αυγούστου συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Αν μη τι άλλο, για τους νέους ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E, το άγχος της αυτονομίας δεν υπονομεύει τον ενθουσιασμό του ταξιδιού.

Ακόμα και από μία πρωτεύουσα όπως η Πράγα στην Τσεχία που περιβάλλεται από ξηρά, η Mustang Mach-E μπορεί να μεταφέρει μία οικογένεια χωρίς στάση για φόρτιση μέχρι την Szczecin Beach, περίπου 500 χιλιόμετρα βόρεια της Πολωνίας. Και με την εκτιμώμενη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της να φτάνει τα 610 χλμ., η φόρτιση μπορεί να… φτάσει και να περισσέψει.

 

Tesla Model X

Όταν ένα θηριώδες SUV με βάρος 2,5 τόνους πραγματοποιεί το «0-100» σε μόλις 3,9 δλ., δεν μπορεί παρά να κερδίσει σε ακόμη μικρότερο χρόνο την προσοχή σου.

Ο αντισυμβατικός σχεδιασμός του επταθέσιου αυτοκινήτου -ιδίως όσον αφορά τον αμφιβόλου χρηστικότητας τρόπο που ανοίγουν οι πίσω πόρτες- θα ξενίσει τους πιο παραδοσιακούς αγοραστές. Πάντως, χωρίς τις «πόρτες φτερών γερακιού» και τη μικρή χαρακτηριστική εισαγωγή στο ρύγχος, το Model X ίσως να ήταν ακόμα ένα SUV, και μάλιστα όχι από τα ομορφότερα. Και αν οι αναλογίες του είναι τέτοιες που στις φωτογραφίες του δεν αποκαλύπτουν το μέγεθός του, από κοντά το 5μετρο αμάξωμα δεν καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του. Μεγάλο πλεονέκτημα της έκδοσης Long Range με τους δύο κινητήρες είναι η αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 580 χλμ.

 

VW ID.3

Tο ηλεκτρικό ID.3 αποτελεί, σύμφωνα με την Volkswagen, το τρίτο κεφάλαιο στην ιστορία της μετά το Beetle και το Golf, σηματοδοτώντας επίσημα την είσοδο της εταιρείας στην πράσινη περίοδο της σταδιακής απεξάρτησης από τη βενζίνη και το πετρέλαιο.

To ID.3 δεν έρχεται απλώς να εμπλουτίσει την γκάμα της VW ως ένα μεμονωμένο μοντέλο μηδενικών ρύπων, αλλά ως το πρώτο δείγμα μίας ολόκληρης νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την οποία η γερμανική εταιρεία μεταβαίνει στη νέα ηλεκτρική εποχή με πολύ μεγάλες φιλοδοξίες, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση 33 δισ. Ευρώ. Η μεγάλη μπαταρία των 82 kWh χαρίζει στην έκδοση Pro S αυτονομία  550 χλμ.

 

Polester 2

Η σουηδική και ανεξάρτητη πλέον Polestar ολοκληρώνει το πρώτο μεγάλο άλμα της στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών εισάγοντας και επισήμως σήμερα στη γηραιά ήπειρο το Polestar 2, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο fastback μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας που θα τεθεί αντιμέτωπο στις κατά τόπου αγορές με την κυρίαρχη, σε τεχνολογία και πωλήσεις, πρόταση εξ Αμερικής στο συγκεκριμένο «είδος» οχημάτων: το Tesla Model 3.

Το Polestar 2 είναι ένα μεσαίου μεγέθους 4θυρο fastback μοντέλο που κινείται αποκλειστικά με την αρωγή δύο ηλεκτροκινητήρων – σε αντίθεση με το Polestar 1 που είναι υβριδικό – που αποδίδουν 408 ίππους και 660 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 5 δλ. Όσοι αναζητούν μεγάλη αυτονομία, θα καταλήξουν στις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις, όπου η μπαταρία των 78 kWh παρέχει 539 χλμ. με μια φόρτιση.

Στην Κύπρο τα τελικά κυβερνητικά κίνητρα και οι υποδομές για την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.