Honda HR-V e:HEV: Το οδηγούμε στη Γερμανία
Μια πρώτη γνωριμία με το νέο Honda HR-V e:HEV. Ένα δικίνητο κομψό coupe SUV, με αποδοτική υβριδική τεχνολογία και αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά.
Το νέο Honda HR-V, τρίτης γενιάς, είναι το επόμενο μοντέλο της εταιρείας που συνοδεύεται από τον κωδικό e:HEV (hybrid electric vehicle), ως συνέχεια του ανανεωμένου CR-V και του νέου Jazz, ενώ θα το δούμε προσεχώς και στο Civic ενδέκατης γενιάς. Με αυτό η Honda πλησιάζει περισσότερο στο στόχο της, να εξηλεκτρίσει δηλαδή όλα τα ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της έως το 2022. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αναφερόμαστε στην εταιρεία από την οποία είδαμε το υβριδικό Insight από το 1999.
Honda HR–V e:HEV: Μίνιμαλ αισθητική και χρηστικότητα
Αρχίζοντας τις συστάσεις, ο λόγος για ένα coupe SUV αμάξωμα με αρκετά ενδιαφέρουσα αισθητική, με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα μιας σιλουέτας μήκους 4.340 χλστ., πλάτους 1.790 και ύψους 1.582 χλστ., με το χαμήλωμα της οροφής του να είναι κατά 20 χλστ. συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου.
Το βάρος του είναι από 1.380 έως 1.401 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, ενώ απέχει από το έδαφος 188 χλστ. (+ 10 χλστ. από τον προκάτοχο), αυξάνοντας έτσι τις όποιες ήπιες, εκτός δρόμου δυνατότητες σου χαρίζει, παρά το γεγονός ότι έχει κίνηση αποκλειστικά στους δύο εμπρός τροχούς. Οι ζάντες του είναι πλέον μεγαλύτερες και στάνταρντ 18άρες σε ελαστικά διαστάσεων 225/50 R 18, σε κάθε περίπτωση.
Το εσωτερικό του, εξαιτίας και του μεταξονίου των 2.610 χλστ., είναι αρκετά φιλόξενο και ευρύχωρο. Μοντέρνα υφάσματα, ποιοτικά υλικά, μίνιμαλ αισθητική, οθόνη αφής 9 ιντσών, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, αλλά και η παρουσία των γνωστών μας πλέον, ευπροσάρμοστων καθίσματων Magic Seats, που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης (επίπεδη ή όρθια διάταξη), ανάλογα με τις απαιτήσεις φόρτωσης, του χαρίζουν μία premium αλλά και ταυτόχρονα χρηστική προσωπικότητα. Ο χώρος αποσκευών, ανάλογα με την έκδοση, είναι από 320 έως 1.305 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις.
Honda HR–V e:HEV: Καλή απόδοση και οικονομία
Το νέο Honda HR-V διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, προσφέροντας στο compact SUV έναν καλό συνδυασμό απόδοσης και επιδόσεων. Το σύστημα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με ένα βενζινοκινητήρα 1.498 κ.εκ. (DOHC i-VTEC), μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης (eCVT).
Για την εγκατάστασή του στο Honda HR-V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109 ίππους, που ήταν στο Jazz, στους 131 στις 4.500-5.000 σ.α.λ. με ροπή 253 Nm. Νούμερα τα οποία, σύμφωνα με το εργοστάσιο, του χαρίζουν επιδόσεις της τάξεως των 10,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα στα 170 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση του συνόλου είναι στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Honda, το σύστημα e:HEV στο HR-V είναι πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας, που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στην μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του 80 kW του Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας.
Honda HR–V e:HEV: Στην πράξη
Οδηγώντας το, διαπιστώνεις αρχικά την αθόρυβη κύλισή του και στη συνέχεια ότι μιλάμε για ένα ευέλικτο (ακτίνα στροφής 11,3 μέτρα) και πραγματικά πολύ οικονομικό μοντέλο, αφού στην πράξη δύσκολα περνάμε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Η απόκριση είναι καλή, ενώ σημειώνεις τον τρόπο με τον οποίο τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση εντός και εκτός πόλης, σε οικονομικό ή γρήγορο ρυθμό. Η Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών αυτών προγραμμάτων, Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες.
Στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα. Εάν όμως απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.
Το Sport πρόγραμμα, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη, αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το Econ προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Στο Normal, το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέγει όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.
Στο «B» του κιβωτίου μίας σχέσης eCVT, επιτυγχάνεται η ιδανική ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, η οποία είναι αυξημένη φυσικά σε σχέση με το «D». Σημειώστε επίσης ένα καλό στην πράξη σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός 293 χλστ. και δίσκους πίσω 282 χλστ., και ένα ειδικό ηλεκτρικό σερβόφρενο, σε συνδυασμό με το σύστημα e:HEV, να ελέγχει ομαλά την υδραυλική αλλά και την αναγεννητική πέδηση, ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή αίσθηση κατά το φρενάρισμα.
Αναβαθμισμένο είναι όμως και το σύστημα διεύθυνσης (2,4 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και η ανάρτηση του μοντέλου. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η στρεπτική ακαμψία και η στιβαρότητα της κολόνας του τιμονιού έχουν αυξηθεί κατά 15%, ώστε να επιτυγχάνεται πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση προσφέρει επίσης ταχύτερη απόκριση, με μειωμένες τριβές ακόμα και στις πιο ελαφριές κινήσεις του τιμονιού. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, έχει αυξηθεί το offset των ελατηρίων, ώστε να μειωθούν οι πλευρικές δυνάμεις στα αμορτισέρ.
Πίσω, τα σινεμπλόκ έχουν τροποποιηθεί σε επίπεδο κατασκευής και σχεδίασης, όντας πλέον υδραυλικά, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Η σχεδιαστική τους αναβάθμιση περιλαμβάνει την προσθήκη μιας φλάντζας που μειώνει τις εγκάρσιες μετακινήσεις, ενώ η στιβαρότερη έδραση επέτρεψε τη μείωση της σκληρότητας των σινεμπλόκ, για περαιτέρω βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής άνεσης._ Μ. Σαλ.