Μυστικές δοκιμές για το Audi Q6 E-tron
Ένα νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο με ονομασία Audi Q6 E-tron, εθεάθη στο κέντρο εξέλιξης της εταιρείας στο Nürburgring.
Η Audi και η Porsche αναπτύσσουν από κοινού μία νέα πλατφόρμα (Premium Platform Electric) και ένα από τα πρώτα μοντέλα της Audi που θα χρησιμοποιήσει το νέο πλαίσιο θα είναι το Q6 E-tron SUV.
Το νέο μοντέλο, το οποίο επιβεβαιώθηκε για λανσάρισμα το 2022 από τον διευθύνων σύμβουλο της Audi, Markus Duessman, θα τοποθετηθεί στην γκάμα, ανάμεσα στο επικείμενο Q4 E-tron, το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB του VW Group και στην ολοκληρωμένη ναυαρχίδα E-tron, η οποία βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας MLB SUV. Το Q6 E-tron SUV, θα κατασκευαστεί στο Ingolstadt, όπου η Audi κατασκευάζει επίσης μια νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών για να εξυπηρετήσει την επεκτεινόμενη σειρά EV της.
Το Q6 E-tron θα μοιράζεται την ίδια φιλοσοφία ως αυτοκίνητο με την πολλά υποσχόμενη ηλεκτρική έκδοση της Porsche Macan – με τον ίδιο τρόπο που το νέο σεντάν E-tron GT της Audi μοιράζεται το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής του με την Taycan της Porsche. Όπως συνέβη και με αυτά τα δύο αυτοκίνητα, η Porsche θα φτάσει (στις αγορές) αρκετούς μήνες πριν από το μοντέλο της Audi.
Η πλατφόρμα PPE – είναι βασισμένη στην πλατφόρμα J1 που χρησιμοποιήθηκε για την Taycan και το E-tron GT – και έχει σχεδιαστεί για τα μεγάλου μεγέθους πολυτελή μοντέλα των δύο εταιρειών, τόσο για μικρότερα μοντέλα σε ύψος όσο και σε μορφές SUV.
Η Porsche επιβεβαίωσε ότι το τωρινό μοντέλο Porsche Macan, με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παραμείνει αρχικά στην γκάμα των πωλήσεων μαζί με το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ανοίγοντας το δρόμο για την Audi να διατηρήσει το ίδιου μεγέθους Q5 στις αντιπροσωπείες μετά το λανσάρισμα του Q6 E-tron.
Το Q5 με έχοντας μεγάλο μερίδιο στις πωλήσεις έχει μόλις πρόσφατα ανανεωθεί και είναι πλέον διαθέσιμο τόσο με ήπια όσο και με plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, συμβάλλοντας το ίδιο στην ελαχιστοποίηση της επίδρασής στο μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου της Audi, οπότε θα πρέπει να παραμείνει στην γκάμα των πωλήσεων μέχρι το 2023-2024. Δεν είναι ακόμη σαφές αν η Audi σχεδιάζει μια τρίτη γενιά του Q5 ή αν θα μπορούσε να αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου από το νέο Q6 E-tron.
Όσον αφορά τη σχεδίαση, θα υπάρψει έντονη επιρροή από το μεγάλου μεγέθους E-tron, με το Q6 να υιοθετεί μια σιλουέτα με την καμπίνα των επιβατών να είναι τοποθετημένη προς τα πίσω, ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή οροφής και ογκώδεις οπίσθιους θόλους. Παρόλο που θα είναι μηχανικά πανομοιότυπο με το Macan EV, τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται ελάχιστα κοινά σχεδιαστικά στοιχεία.
Το Q6 E-tron θα έχει μια πιο προφανή εστίαση στις επιδόσεις σε σχέση με το σημερινό αυτοκίνητο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεδομένης της φύσης της πλατφόρμας PPE. Η ισχυρότερη έκδοση, που πιθανότατα θα φέρει την ονομασία RS, ακολουθεί το σχέδιο της Audi για τον εξηλεκτρισμό του τμήματος επιδόσεων της, και πιθανότατα θα “στέλνει” περίπου 590 ίππους και στους δύο άξονες, αν και η πλατφόρμα PPE έχει σχεδιαστεί με έναν μόνο ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος ως προκαθορισμένο.
Η πλατφόρμα PPE έχει επίσης ενσωματωμένη τη λειτουργικότητα φόρτισης 800-βόλτ, πράγμα που σημαίνει ότι το Macan EV και το Q6 E-tron θα μπορούν να φορτίζουν με ταχύτητες έως 350 kW. Αναμένεται μια αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, δεδομένου ότι το έντρι-λέβελ E-tron GT αναφέρεται ότι μπορεί να διανύσει 490 χιλιόμετρα ανά φόρτιση.
Το Q6 E-tron θα προσφέρει ένα δυναμικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη πλατφόρμα MEB της Audi και της Volkswagen, χάρη στην ενσωματωμένη λειτουργία κατανομής ροπής και τετραδιεύθυνση, αν και αυτές οι λειτουργίες θα προορίζονται μάλλον για τις πιο ακριβές επιλογές επιδόσεων.
Παραμένει ασαφές αν αυτό το νέο ηλεκτρικό SUV θα φτάσει στις αγορές πριν από ένα ηλεκτρικό σεντάν μεγέθους A4 που η Audi παρουσίασε για πρώτη φορά το 2019 και έχει περιγραφεί από τα αφεντικά της εταιρείας ως το πιο σημαντικό Audi που θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα PPE.