VW ID.4 GTX: ηλεκτρικό SUV επιδόσεων

Το ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της VW, αποτελεί ένα SUV που συνδυάζει την αειφορία με την οδηγική απόλαυση.

Τοποθετημένο στην κορυφή της γκάμας ID., το νέο μέλος οικογένειας ηλεκτρικών οχημάτων της VW φιλοδοξεί να συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI, GTD και GTE, διαθέτοντας δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα.

VW ID.4 GTX

Εξωτερική σχεδίαση – Το ID.4 GTX, με μήκος 4,58 μέτρα ξεχωρίζει στον δρόμο με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, προτάσσοντας έναν συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει μόλις την τιμή 0,29. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix, στον βασικό εξοπλισμό, ενώνονται από μία φωτιζόμενη λωρίδα, στην οποία παρεμβάλλεται το λογότυπο της VW. Κάθε προβολέας αποτελείται από 18 μεμονωμένες λυχνίες LED, έντεκα εκ των οποίων μπορούν να ενεργοποιηθούν και απενεργοποιηθούν ξεχωριστά. Από εκεί και πέρα, οι γρίλιες εισαγωγής αέρα στο μπροστινό μέρος διαθέτουν μια συστοιχία τριών LED η καθεμία, δημιουργώντας μια αποκλειστική φωτιστική υπογραφή.

Στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED, με το καθένα να αποτελείται από 9 ελεύθερα στοιχεία οπτικών ινών, τα οποία δημιουργούν ένα αψιδωτό πίσω φως σε έντονη απόχρωση κόκκινου. Το φως φρένων δημιουργεί ένα σχήμα Χ, ενώ μία λωρίδα κόκκινου φωτός ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα, προσθέτοντας μία φουτουριστική νότα αλλά και χαρακτήρα, σε συνδυασμό με δυναμικά φλας.

VW ID.4 GTX

Εσωτερική Σχεδίαση – Χάρη στην αρχιτεκτονική της αρθρωτής ηλεκτρικής πλατφόρμας (MEB) της VW, τα μηχανολογικά στοιχεία καταλαμβάνουν πολύ λίγο χώρο και το μεταξόνιο είναι 2,77 μέτρα. Αυτό δημιουργεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία οχημάτων. Ο χώρος αποσκευών του ID.4 GTX έχει όγκο 543 λίτρων, ο οποίος αυξάνεται στα 1.575 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα διπλώνονται προς τα εμπρός (φορτωμένα στο ύψος της οροφής).

VW ID.4 GTX

Ο χώρος του ταμπλό έχει σχεδιαστεί χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Με το πολυλειτουργικό τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μια συμπαγή οθόνη 5,3 ιντσών που δείχνει τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Ένας μεγάλος διακόπτης στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιείται για την επιλογή των προφίλ οδήγησης. Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Διαθέτει διαγώνια οθόνη 10 ιντσών ως στάνταρ, ενώ η έκδοση στο πακέτο Infotainment Plus έχει μέγεθος 12 ίντσες. Η στάνταρ φυσική λειτουργία φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, η οποία επεξεργάζεται μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Χάρη στη σύνδεσή του στο διαδίκτυο, μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις που συγκεντρώνονται στο Cloud.

VW ID.4 GTX

Καινοτόμες τεχνολογίες συμπληρώνουν τo λειτουργικό concept: Το στάνταρ ID.Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα LED κάτω από το παρμπρίζ και παρέχει διαισθητική βοήθεια για τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις – όπως στη λειτουργία του συστήματος πλοήγησης ή σε συμβουλές από τη λειτουργία Eco Assistance – δημιουργώντας εύκολα κατανοητά φωτιστικά εφέ.

Το πακέτο Infotainment Plus περιλαμβάνει την head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία συγχωνεύει τις οθόνες της σε πραγματικό περιβάλλον 3D, με τις εντολές να «αιωρούνται» περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Με την οθόνη της επαυξημένης πραγματικότητας, η VW γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που μεταφέρει αυτό το κομμάτι υψηλής τεχνολογίας στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV.

VW ID.4 GTX

Ο βασικός εξοπλισμός στο ID.4 GTX περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με 30 χρώματα, θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι και αναδιπλούμενα χωριστά υποβραχιόνια στα εμπρός καθίσματα. Τα καθίσματα συνδυάζουν ταπετσαρία υφάσματος – μη ζωικής προέλευσης- με κόκκινες ραφές και ένθετα δερματίνης στα γεμίσματα των μαξιλαριών βάσης και στο πάνω μέρος της πλάτης.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει το πακέτο Infotainment, το οποίο περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης Discover Pro. Η ενσωματωμένη λειτουργία Online υπολογισμού διαδρομής προτείνει στάσεις φόρτισης, ώστε ο οδηγός να φτάσει σε έναν προορισμό το συντομότερο δυνατό. Η λειτουργία App-Connect (επίσης στάνταρ) επιτρέπει τη ροή πολυμέσων μέσω smartphone, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στο φυσικό του περιβάλλον χρησιμοποιώντας ασύρματα τα Android Auto και Apple Car Play, ενώ διατίθεται και επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου.

VW ID.4 GTX

Κινητήριο σύστημα – H συνδυαστική ισχύς των 220 kW (299 ίπποι) του ID.4 GTX παρέχεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα. Ο πίσω κινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη (PSM) και βάρους 90 κιλών, παράγει 150 kW (204 ίπποι) και ροπή 310 Nm. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας βάρους 60 κιλών, παράγει 80 kW (109 ίπποι) και 162 Nm. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 6,2 δευτερολέπτων είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο γρήγορη από αυτή του Golf GTI.

VW ID.4 GTX

Για τον συντονισμό και την παρακολούθηση των πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων μεταξύ των διαφόρων επιμέρους συστημάτων του κινητήριου συστήματος του ID.4 GTX, η VW έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό «διαχειριστή» που παρακολουθεί κάθε κίνηση του οχήματος, είτε το αυτοκίνητο επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει, και συνεργάζεται στενά με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου σταθερότητας ESC και τα συστήματα ελέγχου τετρακίνησης. Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS +, το οποίο συνδέεται επίσης με το VDM, βελτιστοποιεί τον χειρισμό όταν το όχημα στρίβει με ταχύτητα, φρενάροντας τους υπό μικρότερο φορτίο τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, με το αυτοκίνητο να διαγράφει πάντα την ιδανική τροχιά.

Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που παραμετροποιούν το προοδευτικό τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο Sports Plus).

VW ID.4 GTX

Ως στάνταρ, η ρύθμιση του ID.4 GTX είναι ήδη πιο σπορ από τα μοντέλα ID.4 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Με το προαιρετικό πακέτο Sports, ο πελάτης αποκτά σπορ εξοπλισμό με αμάξωμα χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. και προοδευτικό τιμόνι. με λόγο από 15,9:1 έως 14,5:1. Το πακέτο Sports Plus έρχεται επιπλέον με το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC που διαχειρίζεται τα χαρακτηριστικά των αμορτισέρ σε κάθε τροχό ξεχωριστά, με τη σκληρότητά τους να προσαρμόζεται έως και 200 ​​φορές το δευτερόλεπτο.

Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο δυναμικός εάν ο οδηγός πατήσει το κουμπί ESC στη μεγάλη οθόνη αφής, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη μόνο στο κορυφαίο GTX. Αυτό αλλάζει τη λειτουργία Electronic Stability Control (ESC) σε Sport και περιορίζει στο ελάχιστο την παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου επιτρέποντας μια συγκεκριμένη γωνία πλευρικής ολίσθησης – με άλλα λόγια, η τάση για υπερστροφή δεν καταστέλλεται αμέσως από παρεμβάσεις του συστήματος ESC.

VW ID.4 GTX

Μπαταρία, Αυτονομία & Φόρτιση – Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 77 kWh και 486 κιλών, που βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα επιβατών, κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες. Και τα δύο χαρακτηριστικά ευνοούν την άνετη και ευέλικτη οδήγηση, με την αυτονομία έως και 481 χλμ. (κατά WLTP).

Το περίβλημα της υδρόψυκτης μπαταρίας είναι κατασκευασμένο από προφίλ αλουμινίου και περιέχει 12 modules, καθένα από τα οποία ενσωματώνει 24 στοιχεία με εύκαμπτα εξωτερικά κελύφη. Κανάλια νερού στη βάση της φροντίζουν για την ψύξη της, προστατεύοντάς την από την υπερθέρμανση που δημιουργείται σε συνθήκες ταχείας φόρτισης, καθώς και από τη συχνότητα των υψηλών επιταχύνσεων, εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής. Η VW εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

VW ID.4 GTX

Η ανάκτηση ενέργειας στο ID.4 GTX από την πέδηση, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για αποτελεσματική οδήγηση. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ηλεκτρικό SUV θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Εάν η θέση του επιλογέα ταχυτήτων D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, η κίνηση αλλάζει σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού στις περισσότερες περιπτώσεις και οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κίνησης λειτουργούν ελεύθερα.

Εάν ο οδηγός προτιμά την ανάκτηση ενέργειας φρένων, το ID.4 GTX προσφέρει διάφορες επιλογές. Στη θέση Β (Φρένο) του επιλογέα ταχύτητας, ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ενέργεια πάντα σε λειτουργία over-run. Το όριο είναι ρυθμός επιβράδυνσης 0,15 g. Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, το σύστημα Eco Assistance μπορεί να διαχειριστεί τις διαδικασίες ακινητοποίησης και ανάκτησης μόλις το όχημα πλησιάσει μια περιοχή με μειωμένο όριο ταχύτητας. Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιεί πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα για την έξυπνη και αποτελεσματική λειτουργία του.

VW ID.4 GTX

Η ανάκτηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα υψηλή κατά την ηλεκτρική πέδηση, η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω του PSM στο πίσω μέρος. Αυτό καλύπτει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση. Το όριο είναι κοντά στα 0,3 g, το οποίο αντιστοιχεί σε ισχύ ανάκτησης άνω των 100 kW. Το σερβοηλεκτρικό φρένο ενεργοποιεί επιπλέον τα υδραυλικά φρένα στους τροχούς μόνο πάνω από αυτήν την τιμή. Αυτή η μετάβαση είναι πρακτικά απαρατήρητη για τον οδηγό και η ανάκτηση παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με έξοδο έως 11 kW. Σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης DC, όπως εκείνοι που προσφέρει η IONITY, μπορεί να φορτιστεί, έτοιμο για τα επόμενα 300 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP), σε περίπου 30 λεπτά – με ισχύ φόρτισης έως 125 kW.

VW ID.4 GTX

Οι ιδιοκτήτες ID.4 GTX μπορούν να φορτίσουν τα οχήματά τους στο σπίτι ή το γραφείο, με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallbox που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ισχύ φόρτισης έως 11 kW.