H νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer
Ανανεωμένη σχεδίαση και αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς, συν δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, για τη νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer.
Η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer γυρίζει τη δεύτερη κατά σελίδα της διατηρώντας τους τεχνολογικούς δεσμούς της με τη νέα Σειρά 2 Gran Coupe, με την οποία μοιράζεται το ίδιο, προσθιοκίνητο δάπεδο FAAR, το οποίο ήδη χρησιμοποιούν τα ομογάλακτα Mini Countryman και BMW X1.
Η πιο προφανής διαφοροποίηση της νέας Σειράς 2 Active Tourer σε σχέση με την απερχόμενη είναι το εμπρός μέρος, το οποίο αντλεί ουκ ολίγες επιρροές από την ηλεκτρική iX. Και εδώ, σημείο αναφοράς είναι η χαρακτηριστική μάσκα, η οποία αφενός αποτελεί μία σαφή «σχεδιαστική δήλωση» των ανθρώπων της BMW, αφετέρου εξυπηρετεί πρακτικά ζητήματα, άμεσα συνδεδεμένα με την αεροδυναμική (cd: 0,26) και την φιλοξενία μιας σειράς αισθητήρων για τις ημι-αυτόνομες λειτουργίες του οχήματος.
Από εκεί και πέρα, το πιο παρατηρητικό μάτι θα εντοπίσει τους νέους εμπρός φανούς, αλλά και τους αντίστοιχους στο πίσω μέρος, που για την περίσταση διαθέτουν μικρότερο πλάτος. Διαφορές εντοπίζονται και στις διαστάσεις της νέας Σειράς 2 Active Tourer, η οποία είναι μακρύτερη, πλατύτερη και πιο ψηλή από την απερχόμενη κατά 32, 24, και 21 χλστ. αντίστοιχα – ωστόσο, παρά την διεύρυνση των μετατροχίων, το μεταξόνιο παραμένει… σταθερό στα 2,67 μ.
Ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν εντοπίζονται στο εσωτερικό, με την iX να αποτελεί και εδώ τον «δότη» αρκετών σχεδιαστικών και όχι μόνο στοιχείων. Όπως είναι για παράδειγμα η κυρτή και ενιαία οθόνη των 10,25 + 10,7 ιντσών, η οποία «πατά» στην όγδοη γενιά του λειτουργικού συστήματος iDrive της BMW. Αναμενόμενη είναι και η απουσία των περισσότερων φυσικών διακοπτών οι οποίοι έχουν «μετακομίσει» στο interface του συστήματος επικοινωνίας και διασύνδεσης των Βαυαρών.
Σε σχέση με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας Σειράς 2 Active Tourer περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης, Lane Departure Warning, Evasion Assistant και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης. Το τελευταίο αντιδρά επίσης σε επερχόμενα οχήματα πριν από μία αριστερή στροφή και σε πεζούς και δικυκλιστές πριν από μία δεξιά στροφή (σε χώρες όπου οδηγούν στη δεξιά πλευρά του δρόμου). Το Parking Assistant συμπεριλαμβανομένων των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant προσφέρεται στάνταρ. Προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Active Navigation, προειδοποίηση εξόδου (exit warning), BMW Head-Up Display και Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder.
Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, μία νέα έκδοση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας των 48V κάνει το ντεμπούτο της στις εκδόσεις 223i Active Tourer και 220i Active Tourer, στις οποίες ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο 7άρι και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (σ.σ.: η μοναδική επιλογή σε όλες τις εκδόσεις), συνεισφέρει με επιπλέον 19 ίππους. Συγκεκριμένα, στην 223i Active Tourer η συνολική απόδοση φτάνει τους 218 ίππους και στην 220i Active Tourer στους 170 ίππους, με την πρώτη να εφοδιάζεται με 2λιτρο κινητήρα με 4 κυλίνδρους και τη δεύτερη με 3κύλινδρο 1,5 λίτρων. Από το λανσάρισμα διατίθεται και η 218i Active Tourer, με απόδοση 136 ίππων (χωρίς mild hybrid σύστημα αλλά με τον ίδιο 1.500άρη κινητήρα). Διαθέσιμη είναι και μια πετρελαιοκίνητη έκδοση, η 218d, η οποία εφοδιάζεται με 2λιτρο κινητήρα και αποδίδει 150 ίππους.
Από τα προσεχές καλοκαίρι και μετά η νέα Σειρά 2 Active Tourer θα διατίθεται επιπλέον και σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με μπαταρία 16,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία που εκτιμάται στα 80 χλμ. και απόδοση 245 και 326 ίππων – και στις δύο περιπτώσεις το παρόν θα δίνει ο 3κυλινδρος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης της BMW σε συνδυασμό με έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης.