H Alpine με LMDh Hypercar στο WEC από το 2024
Η Alpine ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει με δύο αυτοκίνητα LMDh στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) από το 2024, στην κατηγορία Hypercar.
Η εταιρεία του ομίλου Renault, θα χρησιμοποιεί πλαίσιο που θα σχεδιαστεί γύρω από αυτό της Oreca και θα φέρει κινητήρα Alpine, ο οποίος θα εξελιχθεί στις εγκαταστάσεις του Viry-Chatillon στη Γαλλία, όπου κατασκευάζονται και οι μονάδες ισχύος της Formula 1.
Η Alpine δεσμεύτηκε στην κατηγορία Hypercar του WEC για τέσσερα χρόνια, ξεκινώντας από το 2024 και θα πλαισιώσει τις Acura, Audi, BMW, Cadillac και Porsche, στη χρήση της πλατφόρμας LMDh (Le Mans Daytona hybrid) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο Πρωτάθλημα IMSA των ΗΠΑ, ένα χρόνο μετά την παρουσίασή της.
Ferrari, Peugeot και Toyota έχουν επιλέξει να κατασκευάσουν αυτοκίνητα υπό του κανονισμούς του LMH. Οι καινούργιοι κανονισμοί του WEC θα επιτρέψουν των ανταγωνισμό μεταξύ όλων των προαναφερθέντων εταιρειών σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και τις 24 Ώρες του Mans.
Οι αλλαγές κανονισμών που προβλέπουν και περιορισμό προϋπολογισμού, θα ανανεώσουν τη σύνθεση του grid του WEC, το οποίο είχε μείνει αρκετά… φτωχό έπειτα από την αποχώρηση των Audi και Porsche, με την Toyota να έχει απομείνει χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο.
H Alpine επέστρεψε στους αγώνες αντοχής το 2013, όντας τακτικά παρούσα τη δεκαετία του 1960 και 1970 στις 24 Ώρες του Mans, κατακτώντας τη νίκη το 1978 με την A442B και τους Jean-Pierre Jaussaud και Didier Pironi να μοιράζονται οδηγικά καθήκοντα.
Η Alpine επέστρεψε σε συνεργασία με την Signatech, κατακτώντας τίτλους στο ELMS (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans, κατηγορία LMP2, το 2013 και 2014) και το WEC (κατηγορία LMP2 το 2016) και έχει κατακτήσει τρεις νίκες στις 24 Ώρες του Mans, στην κατηγορία LMP2.
Είχε επίσης πλήρωμα στο βάθρο στη φετινή έκδοση του θρυλικού αγώνα, στην κατηγορία Hypercar με ένα πρωτότυπο LMP1 (πρώην πλαίσιο της Rebellion). H Signatech θα αναλάβει τη συμμετοχή της Alpine και με το αυτοκίνητο LMDh και θα συνεχίσει μέχρι τότε να αγωνίζεται, αν και δεν ξεκαθαρίστηκε σε ποια κατηγορία.
Ο πρόεδρος της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε: «Το πρόγραμμα αντοχής της Alpine υπογραμμίζει την αφοσίωση και τη φιλοδοξία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αγωνιζόμενοι ταυτόχρονα στη Formula 1 και τους αγώνες αντοχής, ο Alpine θα είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές που θα συμμετέχουν στους δύο κορυφαίους θεσμούς των αγώνων αυτοκινήτου».
«Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη Formula 1 και τους αγώνες αντοχής μέσω τεχνικών και τεχνολογικών συνεργειών για να κερδίσουμε το πλεονέκτημα έναντι των μεγάλων αντιπάλων μας. Η Formula 1 είναι η κορυφαία προτεραιότητα και οι αγώνες αντοχής το επόμενο καλύτερο πράγμα. Θέλουμε να τα πάμε καλά και στα δύο».
Ο Philippe Sinault, μάνατζερ της ομάδας της Alpine, δήλωσε ότι η Signatech είναι περήφανη που επελέγη να διαχειριστεί την τύχη της γαλλικής ομάδας στους αγώνες αντοχής: «Αυτό αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα ενός κοινού έργου που ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια.
«Αισθανόμαστε πιο φιλόδοξοι από ποτέ και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανεβάσουμε τη συνεργασία μας στο επόμενο επίπεδο. Μετά από 32 χρόνια στους αγώνες αυτοκινήτων, ανυπομονώ να προκαλέσω τους πιο αξιόπιστους κατασκευαστές του πλανήτη με την Alpine, μια εταιρεία που μεταδίδει πάθος και ζει μόνο για τη νίκη»._Φ.Λ.