H χαρισματική προσωπικότητα του νέου Ford Puma (τιμές)
Το νέο Ford Puma συνθέτει σήμερα μια από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις στην κατηγορία των B-SUV προσφέροντας υψηλή τεχνολογία, κορυφαία πρακτικότητα και οδηγική απόλαυση μέσα από μια γκάμα προηγμένων κινητήρων με χαμηλή κατανάλωση και κορυφαία απόδοση.
Η Ford μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των συμπαγών crossover μοντέλων αναβιώνοντας το εμβληματικό όνομα Puma. Μόνο που αυτή τη φορά δεν πρόκειται για ένα σπορ κουπέ μοντέλο, αλλά για ένα χαρισματικό και προηγμένο SUV με μήκος κοντά στα 4,2 μ. που αποτελεί σήμερα μια από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις και προτάσεις στην κατηγορία.
Οι κινητήριες μονάδες
Αιχμή του δόρατος στον τομέα των κινητήριων συνόλων του νέου Ford Puma που το τροφοδοτούν είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V που για την περίσταση συνδυάζεται με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που προσφέρει ισχύ 11.5 kW και παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα «συνοδεύοντας» τον γνωστό EcoBoost βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της Ford. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο Powershift 7 σχέσεων και στις δύο παραλλαγές του, το ήπιο υβριδικό σύστημα της Ford παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Η παρουσία της μίζας/γεννήτριας επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Ως απόδειξη των κορυφαίων τεχνολογιών που υιοθετεί, αλλά και της προσεγμένης δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, ο κινητήρας 1.0 EcoBoost Hybrid των 125 ίππων του νέου Puma προσφέρει εκπομπές CO2 121 g/km και κατανάλωση 4,3 l/100 km.
Εκτός από τον πολυβραβευμένο 1.000άρη κινητήρα των 125 και 155 ίππων, το νέο Puma είναι διαθέσιμο με τον κορυφαίο 1.5L EcoBoost βενζινοκινητήρα της έκδοσης ST, o οποίος διαθέτει 3 επίσης κυλίνδρους και σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 320 Nm στις 2.500-3.000 σ.α.λ.
Επιπλέον, οι αγοραστές του νέου Puma μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα του EcoBlue πετρελαιοκινητήρα της Ford που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Εδώ, ο προηγμένος 1,5 EcoBlue κινητήρας αποδίδει 120 ίππους προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, κάτω από 4 λίτρα/100 χλμ., και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μόλις 118 g/km.
Σχεδιασμός που τραβά το μάτι
Στιλιστικά, το νέο Ford Puma ακολουθεί σύγχρονες, ελκυστικές στο μάτι, αλλά και απόλυτα ανθρωποκεντρικές επιλογές, υιοθετώντας μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Χαρακτηριστικό είναι και το σχήμα –τύπου κανό- των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αλλά και τα τονισμένα τόξα των θόλων των τροχών στο πλάι, τα οποία συμβάλουν στη δημιουργία ενός δυναμικού συνόλου.
Το νέο Ford Puma βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του γνωστού και δοκιμασμένου δαπέδου που χρησιμοποιείται στο Fiesta, με διαφορετικό για την περίσταση μεταξόνιο και μετατρόχια – και φυσικά αυξημένο ύψος από το έδαφος, που εξασφαλίζουν σε συνδυασμό τα γνώριμα σπορτίφ χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σήμερα σε όλες τα μοντέλα Ford.
Τα σύγχρονο εσωτερικό…
Στο εσωτερικό, οι γραμμές που ακολουθούνται είναι γνώριμες και μοντέρνες, με σημείο αναφοράς σε επίπεδο τεχνολογίας και αισθητικής τον high-end ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Ανάλογα με την έκδοση, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρονται με αφαιρούμενα καλύμματα με ενσωματωμένο φερμουάρ που διευκολύνει την αφαίρεσή τους με το ένα χέρι, τα οποία πλένονται ώστε να διατηρείται το εσωτερικό σαν καινούργιο.
…και το μαγικό MegaBox
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της πρακτικότητας και των μεταφορικών δυνατοτήτων του χώρου φόρτωσης, ο οποίος φτάνει σε χωρητικότητα τα 456 λίτρα – πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα τα B-crossever μοντέλα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 χλστ., πλάτους 97 χλστ. και ύψους 43 χλστ. Έχοντας σχεδιαστεί όχι μόνο για να ικανοποιεί αλλά και για να υπερβαίνει τις μεταφορικές απαιτήσεις των πελατών, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.
Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 χλστ., μήκους 752 χλστ. και βάθους 305 χλστ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 χλστ. – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή “βρώμικου” εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, το πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Ford Puma μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, διαμορφώνοντας τρεις διαφορετικές θέσεις.
Στην κάτω επιτυγχάνεται η μέγιστη διαθέσιμη χωρητικότητα με κάλυψη του Ford MegaBox, στην πάνω θέση ο υποδαπέδιος χώρος αυξάνεται και το πάτωμα έρχεται στο ίδιο επίπεδο με την αναδιπλωμένη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ όταν αφαιρείται, το δάπεδο μπορεί να αποθηκευτεί κάθετα στην πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη μεταφορική χωρητικότητα. Τέλος, η φόρτωση των αποσκευών στο νέο Ford Puma είναι μία πολύ απλή υπόθεση, χάρη στην hands-free λειτουργία της πίσω πόρτας – μία τεχνολογία της Ford που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Προηγμένα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας
Το νέο Ford Puma εφοδιάζεται με μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και ενσωματωμένο modem WiFi σε όλες τις εκδόσεις, καθώς και με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα Lane Keeping Aid Assist, αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση οδικών πινακίδων, σύστημα ελέγχου επαγρύπνησης οδηγού και σύστημα αυτόματης αλλαγής σκάλας προβολέων. Ακόμα, διαθέτει λειτουργία μασάζ μέσης και ηχοσύστημα Bang ; Olufsen, σε επιλεγμένες εκδόσεις.
Την ίδια στιγμή, με το σύστημα FordPass Connect στο κινητό σας τηλέφωνο, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες για να βλέπει ποια είναι η κατάσταση του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Την ίδια στιγμή, χάρη στην εφαρμογή FordPass, οι ιδιοκτήτες του νέου Ford Puma μπορούν να κλειδώσουν το αυτοκίνητο, να παρακολουθούν τη στάθμη καυσίμου, τα χιλιόμετρα και την πίεση των ελαστικών, να εντοπίζουν εύκολα το όχημα στον χάρτη αλλά και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους τηλέφωνο.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
1.0 EcoBoost 125PS (DCT-7 Automatic) από € 21,500
1.0 EcoBoost mHEV 125PS (6-Speed Manual) από € 20,900
1.0 EcoBoost mHEV 155PS (6-Speed Manual) από € 21,900
1.0 EcoBoost mHEV 125PS (DCT-7 Automatic) από € 21,900
1.0 EcoBoost mHEV 155PS (DCT-7 Automatic) από € 22,900
1.5 Diesel EcoBlue 120PS (6-Speed Manual) από € 21,500