Αργά ή γρήγορα η Κύπρος θα στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση
Για την ώρα υπάρχει μόνο η περιέργεια από τους Κύπριους αναφορικά με το ενδιαφέρον που δείχνουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο, με την υλοποίηση του σχεδίου επιχορήγησης που προανήγγειλε η κυβέρνηση για τον ερχόμενο μήνα και με τα νέα μέτρα της ΕΕ για τους ρύπους, θα υπάρξει στροφή.
Σε χαμηλά επίπεδα και περισσότερο λόγω περιέργειας κινείται το ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνητα και plug-in-hybrid αυτοκίνητα στην Κύπρο μέχρι στιγμής. Οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων επόμενης γενιάς αυτή τη στιγμή, δεν προσελκύουν μεγάλο ενδιαφέρον για να πραγματοποιηθεί η στροφή που θα συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος, με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων να αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα ανέβουν όταν τεθεί σε ισχύ το σχέδιο επιχορήγησης που προανήγγειλε η Κυβέρνηση για τον ερχόμενο μήνα.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων, Αλέξης Άννινος, μίλησε για όλες τις τάσεις που επικρατούν σήμερα στην κυπριακή αγορά.
Τι επιλέγουν οι Κύπριοι σήμερα;
Το ενδιαφέρον των Κυπρίων για καινούργια ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, ανέφερε κινείται σε επίπεδα κυρίως περιέργειας παρά ουσίας.
«Εκείνο που θα έρθει σύντομα είναι τα σχέδια της Κυβέρνησης για χορηγία στην αγορά plug-in hybrid αυτοκινήτων όχι υβριδικών σκέτων, δηλαδή εκείνα που έχουν μεγάλη μπαταρία και ουσιαστική αυτονομία με μηδενικούς ρύπους και επίσης για τα ηλεκτρικά», ανέφερε.
Σήμερα οι Κύπριοι επιλέγουν στη μεγάλη πλειοψηφία τους SUV αυτοκίνητα τα οποία προσφέρουν την πρακτικότητα ενός estate, είναι λίγο πιο ψηλά και κάποιοι αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια όταν τα οδηγούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων σήμερα στην Κύπρο και συγκεκριμένα 60% είναι εισαγώμενα μεταχειρισμένα τα μισά εκ των οποίων είναι με μη ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Καινούργια είναι περίπου το 40% των αυτοκινήτων.
Ο κ. Άννινος ανέφερε ότι τα επόμενα χρόνια θα παρατηρηθεί μια σταδιακή στροφή στην ηλεκτροκίνηση ιδιαίτερα μετά τους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για τη μείωση της εκπομπής ρύπων.
«Υπάρχουν κάποιες αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητα μας για να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε αυτό το νέο κομμάτι της αυτοκίνησης. Όταν ξεκινήσουμε με το καλό με πιο υψηλούς αριθμούς πρέπει να δείξουμε υπομονή όσο αφορά τα σημεία φόρτισης ή να κάνουμε εμείς κάποιες ρυθμίσεις ως καταναλωτές να εγκαταστήσουμε φορτιστές στο σπίτι ή στη δουλειά μας. Είναι εφικτό και θα υπάρξουν χορηγίες προς αυτή την κατεύθυνση. Η ΑΗΚ πρέπει να αυξήσει την παραγωγή για να καλύψει τη ζήτηση, το κράτος να αυξήσει τα σημεία που σήμερα είναι 27», επισήμανε.
Η πανδημία και η αγορά αυτοκινήτου
Ο κ. Άννινος ανέφερε ότι εξαιτίας των διαταγμάτων του πρώτου lockdown τα οποία οδήγησαν σε κλείσιμο τους εκθεσιακούς χώρους ο αριθμός των παραγγελιών μειώθηκε και κατ’ επέκταση οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων τους πρώτους μήνες του 2021 ήταν μειωμένες.
«Εκείνο που επηρέασε όλους τους κατασκευαστές ήταν τα προβλήματα στην παραγωγή, οι ελλείψεις ημιαγωγών ένα πρόβλημα που εξακολουθεί να υπάρχει από το πρώτο lockdown», ανέφερε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως αυτός είναι ο λόγος που η παράδοση ενός καινούργιου αυτοκινήτου καθυστερεί αρκετούς μήνες σε σχέση με το παρελθόν.
Πηγή: AlphaNewsLive