Προσέγγιση πολλαπλών λύσεων για τη Mazda

Η Mazda δεσμεύεται για την προστασία του περιβάλλοντος και μέσα από μια πολυσχιδή προϊοντική γκάμα που περιλαμβάνει ηλεκτρικά, υβριδικά και συμβατικά μοντέλα θα προσφέρει λύσεις που θα ταιριάζουν σε όλες τις ανάγκες μετακίνησης και τοπικές συνθήκες.

Η προστασία του περιβάλλοντος αλλά και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν βασικούς στόχους για τη Mazda αλλά και για πολλούς ακόμα κατασκευαστές. Έτσι, η ιαπωνική μάρκα δεσμεύεται, έως το 2050, να γίνει ουδέτερη σε άνθρακα, σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της.

Για να επιτευχθεί αυτός ο φιλόδοξος στόχος, η Mazda ακολουθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική που ονομάζεται «προσέγγιση πολλαπλών λύσεων», η οποία υποστηρίζει ότι όλες οι διαθέσιμες λύσεις πρέπει να χρησιμοποιούνται για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, και για να ταιριάζουν σε όλες τις ανάγκες ατομικής μετακίνησης ή σε τοπικές συνθήκες. Στόχος της Mazda είναι να έχει όλα της τα νέα μοντέλα, πλήρως ή μερικώς εξηλεκτρισμένα έως το 2030, ενώ ταυτόχρονα να τελειοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης – όλα σύμφωνα πάντα με το όραμα της εταιρείας στην κατασκευή αυτοκινήτων για όσους αγαπούν την οδήγηση.

Mazda

Πώς σχεδιάζει όμως η εταιρεία να φτάσει στην περιβόητη «ουδετερότητα άνθρακα»; Η Mazda πιστεύει ότι τα πολύπλοκα προβλήματα, σπάνια έχουν απλές λύσεις. Και ενώ είναι δελεαστικό να βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) ως μια τεχνολογία με την οποία μπορεί να επιτευχθεί βιωσιμότητα, μόνο μια ολιστική προοπτική θα δώσει την ακριβή εικόνα. Για παράδειγμα, ενώ τα BEV είναι μοντέλα μηδενικών εκπομπών – που σημαίνει ότι δεν παράγουν εκπομπές καυσαερίων – απαιτείται μια ματιά στο αποτύπωμα άνθρακα της ίδιας της μπαταρίας, καθώς και στον τύπο ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τα αυτοκίνητα. Αυτή η «ευέλικτη» άποψη της βιωσιμότητας οδηγεί τις αποφάσεις της Mazda σε ότι αφορά την εξέλιξη των κινητήρων, τις στρατηγικές στην αγορά, αλλά και τη μελλοντική μας γκάμα. Οι ανάγκες των πελατών, οι τοπικές συνθήκες και τα διαφορετικά σενάρια οδήγησης παίζουν επίσης ρόλο στην παροχή της πιο βιώσιμης λύσης – και αυτές οι παράμετροι σπάνια είναι οι ίδιες σε όλο τον κόσμο.

Όλα αυτά οδηγούν τη Mazda στο να υιοθετήσει μια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων. Παρά το γεγονός ότι η προσέγγιση αυτή δεν είναι τόσο άμεση όσο μια ολοκληρωμένη δέσμευση για την κατασκευή μόνο μοντέλων BEV, η μάρκα πιστεύει ότι δικαιολογεί τις συνθήκες (και τις εκπομπές) που συναντάμε στον κόσμο σήμερα. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη – και πιο συγκεκριμένα, για τα αυτοκίνητα που παράγει η Mazda; Με απλά λόγια, η Mazda έχει δεσμευτεί να βελτιώσει και να προσφέρει τρεις τύπους κινητήρων: βενζίνης, ντίζελ και πλήρως ηλεκτρικούς. Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ), η Mazda δουλεύει με τη χρήση της τεχνολογίας Skyactiv, με στόχο τη δημιουργία συνεχώς πιο αποδοτικών κινητήρων.

Διαβάστε επίσης: eSkyactiv X: O προηγμένος κινητήρας των Mazda3 και CX-30

Mazda

Παράλληλα, η Mazda προσθέτει διάφορους τύπους ηλεκτροκίνησης που ταιριάζουν στις ανάγκες και τα σενάρια οδήγησης του κάθε αυτοκινήτου. Μέχρι το 2030, κάθε νέο μοντέλο στη γκάμα της Mazda θα διαθέτει διαφορετικούς τύπους και επίπεδα εξηλεκτρισμού, με το 75% των αυτοκινήτων να διαθέτουν εξηλεκτρισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης, και κινητήρες BEV που αποτελούν το υπόλοιπο 25%. Ταυτόχρονα, η Mazda επιδιώκει την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα e-καύσιμα. Δεδομένου ότι δεν είναι ο κινητήρας αλλά το καύσιμο που καίει ο κινητήρας που αποθηκεύει και απελευθερώνει άνθρακα, αυτό θα έδινε  στους κινητήρες εσωτερικής καύσεως τη δυνατότητα να γίνουν εντελώς ουδέτεροι σε εκπομπές άνθρακα.

Τα BEV θα διαδραματίσουν επίσης ένα σημαντικό ρόλο στη γκάμα της Mazda, οφείλουν όμως να ανταποκρίνονται και στις απαιτήσεις κινητικότητας των πελατών. Ο λόγος είναι απλός: Όταν πρόκειται για το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, το μέγεθος έχει σημασία. Μια μεγάλη μπαταρία μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά παράγει επίσης σημαντικά περισσότερο CO2 κατά την παραγωγή της. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες μπαταρίες απαιτούν επίσης μεγαλύτερα φρένα και ελαστικά, αυξάνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Mazda επικεντρώνεται σε λογικών διαστάσεων μπαταρίες των 35,5kWh για την πρώτη πλήρως ηλεκτρική λύση – ένα BEV που παρέχει συνδυασμένη αυτονομία 200 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, διατηρώντας ταυτόχρονα την μπαταρία ελαφριά και βολική στη φόρτιση, και εύκολη στο χειρισμό.

Mazda MX-30

Tags: