Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Lotus
Η Lotus αποκάλυψε τη νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστούν τα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Στα τέλη του καλοκαιριού η Lotus ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρουσιάσει τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα προσεχή πέντε χρόνια. Σήμερα, το βρετανικό εργοστάσιο προχωρά ένα βήμα παραπάνω αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για τη νέα πλατφόρμα στην οποία θα βασίζονται τα εν λόγω μοντέλα σηματοδοτώντας τη σημαντικότερη ίσως «στροφή» στην ιστορία της.
Η νέα δομή αμαξώματος της Lotus αναπτύχθηκε μέσω του Project LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) που ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από την βρετανική εταιρεία και αποτελεί ένα ερευνητικό πρόγραμμα που επιταχύνει την εξέλιξη νέων, ελαφρών δομών για ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς με μπαταρία.
Αξιοποιώντας τις καινοτομίες τις Lotus και των συνεργατών του Project LEVA, η πίσω δομή της νέας EV πλατφόρμας είναι κατά 37% ελαφρύτερη από εκείνη που χρησιμοποιεί σήμερα η 6κύλινδρη Lotus Emira V6.
Το καινοτόμο νέο υποπλαίσιο της πλατφόρμας θα ενσωματώνει κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, με την επιλογή μίας ή δύο ηλεκτρικών μονάδων κίνησης. Όπως ανακοινώθηκε, η πλατφόρμα θα προσφέρει σημαντική ευελιξία ως προς το μήκος του μεταξονίου.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη εκδοχή της πλατφόρμας θα έχει μήκος μεταξονίου που κατ’ ελάχιστο θα φτάνει τα 2,47 μ. και θα υποστηρίζει μπαταρίες με μέγιστη χωρητικότητα 66,4 kWh. Η δεύτερη παραλλαγή της θα υπερβαίνει σε μήκος μεταξονίου τα 2,65 μ. και θα προορίζεται για ηλεκτρικά οχήματα της Lotus με δύο θέσεις, ενώ διαθέσιμη θα είναι και μια δεύτερη για κατασκευές 2+2 θέσεων.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η δεύτερη εκδοχή του δαπέδου θα μπορεί να «δεχτεί» μπαταρία με χωρητικότητα έως 99,6 kWh.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι μέγιστες τιμές ισχύος κάθε παραλλαγής. Εν προκειμένω, η Νο 1 έκδοση της πλατφόρμας θα μπορεί να ενσωματώσει έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση έως 350 kW (476 ίπποι), η δεύτερη δύο μονάδες κίνησης με ισχύ έως 650 kW (884 ίππους) και η τελευταία έναν ή δύο μονάδες κίνησης, με μέγιστη απόδοση έως 350 και 650 kW αντίστοιχα.
Ο Richard Moore, Εκτελεστικός Διευθυντής της Lotus Cars, σχολίασε:
«Τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα είναι βαριά σε σύγκριση με τα ισοδύναμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, Η Lotus αποφάσισε να καινοτομήσει και να αναπτύξει μια νέα αρχιτεκτονική που στοχεύει στο χαμηλό βάρος. Η Lotus έχει τώρα το “σχέδιο” για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων».
Το project LEVA διευθύνεται από τον Richard Rackham, γνωστό για τις κατακτήσεις του με το αλουμινένιο πλαίσιο της Lotus Elise πριν από 25 χρόνια.
«Το Project LEVA είναι τόσο επαναστατικό όσο και η αρχιτεκτονική της Elise το 1996», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Richard Rackham.