Στις 23 Φεβρουαρίου η πρεμιέρα του ηλεκτρικού Ioniq 5

Η Hyundai θα αποκαλύψει διαδικτυακά το νέο Ioniq 5, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας Ioniq και το πρώτο EV του κορεατικού ομίλου που βασίζεται στο δάπεδο E-GMP.

Η μάρκα Ioniq αποτελεί το νέο… τέκνο του Hyundai Motor Group και συνάμα μία νεοσύστατη μάρκα η οποία είναι αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πρώτο δείγμα γραφής της φιλοδοξης προσπάθειας των Κορεατών είναι το Ioniq 5, ένα EV που θα παρουσιαστεί επίσημα στις 23 Φεβρουαρίου.

Τo Ioniq 5 παραμένει πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτοτύπου «45» από το οποίο δανείζεται το σχεδόν των σχεδιαστικών του στοιχείων. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το «5» σηματοδοτεί «μια θεμελιώδη στροφή στην σχεδιαστική προσέγγιση των BEV» υιοθετώντας τη νέα «υπογραφή» Parametric Pixel σε ότι αφορά την τεχνολογία φωτισμού καθώς και τη φιλική προς το περιβάλλον κατεύθυνση Color Material Finish (CMF) που συνδέει τον «αναλογικό με τον ψηφιακό κόσμο».

Ioniq

Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς αποτελεί το νέο, τύπου clamshell καπό που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου ελαχιστοποιώντας έτσι τα κενά στα πάνελ. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι το πρώτο EV της Ioniq θα «πατά» σε ειδικά σχεδιασμένους τροχούς, με 20άρες για την περίσταση ζάντες ελαφρού κράματος.

Ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί στον τομέα των χώρων – και γενικότερα στην εικόνα και την αίσθηση που θα αποπνέει το εσωτερικό. Εδώ, σημείο αναφοράς θα είναι το εντελώς επίπεδο πάτωμα και τα Zero Gravity εμπρός καθίσματα τα οποία είναι επενδυμένα με ένα οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα που είναι βαμμένο και επεξεργασμένο με εκχύλιση φυτικού ελαίου από λιναρόσπορο. Στην υπόλοιπη καμπίνα θα συναντάμε υλικά που αποτελούνται από υφάσματα που προέρχονται από βιώσιμες ίνες όπως βιολογικά συστατικά από ζαχαροκάλαμο, μαλλί και νήματα, καθώς και υλικά από ίνες κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET. Επιφάνειες όπως το ταμπλό, οι διακόπτες, το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με μια βιο-βαφή πολυουρεθάνης.

Ioniq

Σύμφωνα με την Hyundai, το Ioniq 5 θα διαθέτει ένα σύστημα αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle to Load – V2L) με ισχύ 3,5 kW και τάση 110/220V. Σε ταχυφορτιστή, η κορεάτικη φίρμα υπόσχεται ότι σε χρόνο 5 μόλις λεπτών θα ανακτάται ενέργεια που θα είναι ικανή για την κάλυψη 100 χλμ., ενώ για το γέμισμα της μπαταρίας των 800V από το 10% έως και το 80% θα αρκούν μόλις 18 λεπτά.

Όπως έχει ήδη διαρρεύσει, το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα της Ioniq, και συγκεκριμένα η έκδοση λανσαρίσματος First Edition, θα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων. Η μπαταρία θα έχει χωρητικότητα 58 kWh εξασφαλίζοντας με μια φόρτιση αυτονομία 450 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP – αργότερα θα είναι διαθέσιμη μία έκδοση με μπαταρία 78 kWh και αυτονομία 550 χλμ.