EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Σαν να μην πέρασε μια μέρα
Η πανηγυρική ατμόσφαιρα της έναρξης του αγώνα πέρασε στην ιστορία, με την πρώτη καθαρά αγωνιστική μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να πιστοποιεί τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του αγώνα. Οι 4Troxoi CY ήταν εκεί παρέα με τον Κωτσόβολο για να σας μεταφέρουν όλα τα συναρπαστικά γεγονότα που αφορούν τα ξένα αλλά και τα δικά μας πληρώματα.
Δε χρειάστηκαν παρά μόλις οι πρώτες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε πληρώματα, ομάδες και θεατές να θυμηθούν ή να μάθουν για ποιο λόγο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θεωρείται ένας από τους πλέον σκληρούς και εμβληματικούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ένας μαραθώνιος σχεδόν 500 χιλιομέτρων ξεκίνησε νωρίς το πρωί από την καρδιά της Αθήνας με κατάληξη στην πόλη της Λαμίας, όπου και βρίσκεται το ΕΚΟ Service Park. Στο ενδιάμεσο, οδηγοί, συνοδηγοί και αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν στο όριο των δυνατοτήτων τους, όταν κλήθηκαν να ξεπεράσουν το εμπόδιο πέντε φημισμένων ειδικών διαδρομών, γνωρίζοντας από νωρίς την απαιτητική πλευρά του αγώνα.
Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, τρεις οδηγοί κατάφεραν να αντεπεξέλθουν και, αποφεύγοντας τα τεχνικά προβλήματα, ανταμείφθηκαν με εξαιρετικές επιδόσεις. Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC), Ott Tanak (Hyundai i20 Coupe WRC) και Sebastien Ogier (Toyota Yaris WRC) προηγούνται στη γενική κατάταξη, με τη μεταξύ τους διαφορά να μην ξεπερνά τα 3,9 δλ., κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο για έναν σκληρό αγώνα όπως είναι το Ακρόπολις!
Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, αποτελεί το γεγονός πως σε ένα ράλλυ όπου απαιτείται τεράστια εμπειρία, ένας 21χρονος οδηγός έχει καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής στο τέλος του σκέλους. Ο Kalle Rovanpera κινήθηκε εξαιρετικά γρήγορα απέναντι σε οδηγούς με περισσότερες παραστάσεις, και μάλιστα έπειτα από μία σειρά γεγονότων που τον έφεραν να εκκινεί δεύτερος, πίσω από τον Sebastien Ogier.
Ο Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο Εσθονός Ott Tanak ήταν οι δύο οδηγοί που κατάφεραν να παραμείνουν στη μάχη για τη νίκη. Μάλιστα, ο Εσθονός κατάφερε με έναν εξαιρετικό χρόνο στην «Ελάτεια» να προσπεράσει τον Ogier στην κατάταξη και να ολοκληρώσει το σκέλος στη δεύτερη θέση. Κι αυτό, παρόλο που δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το Hyundai i20 Coupe WRC καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αφού, όπως ανέφερε, δεν αισθανόταν αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του.
Ο Ogier, από την πλευρά του, για ακόμα μία φορά έκανε επίδειξη της εμπειρίας και της εξαιρετικής στρατηγικής του. Παρά το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος, έχοντας σημαντικό μειονέκτημα «καθαρίζοντας» το δρόμο, έμεινε σε απόσταση βολής από τους κορυφαίους συνδυασμούς. Αντεπιτέθηκε στην ΕΔ 5 Θήβα επιλέγοντας τα πλέον κατάλληλα ελαστικά, με αποτέλεσμα να παραμένει στο κόλπο της νίκης.
Ο Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) κατάφερε να αποφύγει τα προβλήματα και να πλασαριστεί στην τέταρτη θέση, με μοναδική εξαίρεση τα 10 δευτερόλεπτα ποινής για jump start. Πιο πίσω, τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, με τον Adrien Fourmaux να επικρατεί μέχρι στιγμής στην εσωτερική μάχη με τον Gus Greensmith.
Βέβαια, ο Sebastien Ogier δε χαμογελάει μόνο για τη μικρή απόσταση που τον χωρίζει από την κορυφή της κατάταξης του αγώνα, αλλά και για το γεγονός ότι οι δύο βασικοί του αντίπαλοι στη διεκδίκηση του τίτλου ήταν αυτοί που αντιμετώπισαν και τα σημαντικότερα προβλήματα.
O ομόσταβλός του Elfyn Evans αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) έχασε χρόνο αρχικά από πρόβλημα στα ηλεκτρικά, και ακόμα περισσότερο όταν το i20 WRC έμεινε από υδραυλική υποβοήθηση. Και οι δύο επέστρεψαν στη Λαμία, αλλά πλέον οι ελπίδες τους για διάκριση έχουν ψαλιδιστεί.
Όμορφες μάχες και πλούσιο θέαμα είδαμε στις επιμέρους κατηγορίες, όπως στην WRC2. Εκεί ξεχώρισε η παρουσία του 20χρονου Marco Bulacia, ο οποίος έχει καταφέρει να προηγείται επί του σαφώς πιο έμπειρου Andreas Mikkelsen – αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2. Άτυχος στάθηκε ο έτερος διεκδικητής του τίτλου Mads Ostberg (Citroen C3), ο οποίος ταλαιπωρήθηκε όλη την ημέρα από πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, αλλά και ο Oliver Solberg (Hyundai i20 N Rally2), που εγκατέλειψε από πρόβλημα στην ανάρτηση.
Από ελληνικής και κυπριακής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με το Skoda Fabia Rally2 είναι πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, μπροστά από τον Κύπριο Σίμο Γαλαταριώτη, με το VW Polo GTI.
Πίσω του ακολουθεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το Ford Fiesta WRC ’19, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Βασίλης Βελάνης με Skoda Fabia Rally2, έχοντας κινηθεί πολύ γρήγορα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ανάμεσα στους άτυχους συμπεριλαμβάνονται ο Λάμπρος Αθανασούλας (Hyundai i20 N Rally2) και ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας (VW Polo GTI), που εγκατέλειψαν από κρεμαγιέρα και ανάρτηση, αντίστοιχα.
Αύριο ο αγώνας θα μεταφερθεί στα βουνά της Φθιώτιδας, σε μερικές από τις πλέον κλασικές ειδικές διαδρομές του, που αναμένεται να αποτελέσουν ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση για τα πληρώματα. Ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη πως η κατάσταση του οδοστρώματός τους θα διαφέρει σημαντικά από ό,τι ήταν κατά τις αναγνωρίσεις, όπου σημειώθηκαν βροχοπτώσεις.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών:
1 – SEBASTIEN OGIER/JULIEN INGRASSIA: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την τρίτη θέση την πρώτη μέρα του αγώνα. Πρέπει να συγκεντρωθώ στην οδήγηση. Είμαστε σε καλή θέση στο Πρωτάθλημα, αλλά όλα μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα. Είχα καλή αίσθηση του αυτοκινήτου όλη μέρα. Αν είναι και αύριο έτσι, θα προσπαθήσω να πιέσω. Αλλά αν πρέπει να πάρουμε ρίσκο, δε θα το προσπαθήσω».
33 – ELFYN EVANS/SCOTT MARTIN: «Είχαμε πρόβλημα με το κιβώτιο – το paddle ταχυτήτων δε δούλευε, επέλεγε μεγαλύτερη, αλλά όχι μικρότερη σχέση. Ταλαιπωρηθήκαμε πολύ. Προσπαθήσαμε να το φτιάξουμε, η ομάδα δούλεψε σκληρά να βρει μια λύση, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά σε αυτή την κατάσταση. Είμαι ανακουφισμένος που επιστρέψαμε – με το super rally θα χάναμε χρόνο. Καταφέραμε να έρθουμε πίσω. Είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να επισκευάσουμε το αυτοκίνητο και να συνεχίσουμε αύριο».
11 – THIERRY NEUVILLE/MARTIJN WYDAEGHE: «Σήμερα ήμουν περισσότερο μηχανικός παρά οδηγός. Ήταν η χειρότερη ειδική να μείνεις χωρίς υδραυλικό τιμόνι. Ταλαιπωρήθηκα πολύ. Επιδιορθώσαμε ουσιαστικά το πρόβλημα στη ζώνη αλλαγής ελαστικών, αλλά έπρεπε να συμπληρώνουμε συνέχεια υγρά. Χρησιμοποιήσαμε ό,τι υγρό είχαμε διαθέσιμο. Χάσαμε 6 λεπτά, αλλά αν κάνεις τους υπολογισμούς έχουμε βάσιμες ελπίδες για την έβδομη ή την έκτη θέση, αν συμβεί κάτι μπροστά μας».
69 – KALLE ROVANPERÄ/JONNE HALTTUNEN: «Δεν περίμενα κάτι συγκεκριμένο πριν από τον αγώνα. Αλλά ήταν καλή μέρα και, μετά το πρόβλημα του Elfyn, είχαμε “καθάρισμα” και δύσκολες ειδικές, αλλά πήγε καλά. Σήμερα με τις πιο στεγνές ειδικές ήταν όπως το περίμενα. Οι Άγιοι Θεόδωροι ήταν πολύ σκληρή ειδική, έπρεπε να προσέξεις το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Φέτος υπάρχουν πολλές μη επαναλαμβανόμενες ειδικές, δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία, πρέπει να ξέρεις πού θα πιέσεις. Οι αναγνωρίσεις των αυριανών ειδικών ήταν δύσκολες, σχεδόν στην ομίχλη, με πολλή λάσπη, ήταν δύσκολο να γράψεις σημειώσεις. Θα είναι διαφορετικές αύριο, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα έχουν στεγνώσει».
8 – OTT TÄNAK/MARTIN JÄRVEOJA: «Δυσκολευτήκαμε να βρούμε αυτοπεποίθηση ολόκληρη τη μέρα. Δοκιμάσαμε να πιέσουμε τα Toyota, αλλά αύριο πρέπει να βελτιωθούμε για να μείνουμε στη μάχη. Είμαι σίγουρος πως θα βρούμε τον τρόπο να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο, γιατί θα είναι δύσκολο να πάω στο όριο, ειδικά σε έναν νέο αγώνα όπως το Ακρόπολις. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε εδώ, οι ειδικές είναι παρά πολύ ωραίες, με πολύ κόσμο. Καταλαβαίνεις ότι το ράλλυ είναι σημαντικό για όλους εδώ, το βλέπεις στις ειδικές αλλά και στις απλές, η υποστήριξη των θεατών είναι σπουδαία. Νομίζω ότι το Ακρόπολις είναι μια πρόκληση που χρειαζόμαστε στο πρωτάθλημα».
44 – GUS GREENSMITH/CHRIS PATTERSON: «Δεν ήταν καλή μέρα σήμερα, έκανα τετ-α-κε στην 5η ειδική και στην τελευταία χάσαμε όλο το λάδι του εμπρός δεξιού αμορτισέρ. Δε χρειάζεται να γκρινιάζουμε, αλλά να δούμε πώς θα βελτιωθούμε για να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Οι ειδικές αύριο είναι περισσότερο τεχνικές – το θέμα είναι να βρούμε ρυθμό, θα τιμωρηθούμε ακόμα και για μικρά λάθη».
6 – DANI SORDO/CANDIDO CARRERA: «Δεν είμαι πολύ ευχαριστημένος με τη σημερινή μέρα, έκανα ένα μικρό λάθος στην εκκίνηση, πήρα ποινή 10 δλ., έχασα πολύ χρόνο σε ένα μικρό κομμάτι της ειδικής, και αυτό είναι στενόχωρο. Όλα τα άλλα είναι καλά -το αυτοκίνητο, ο συνοδηγός-, αλλά θα ήμουν ευχαριστημένος με μια καλύτερη θέση στη γενική κατάταξη. Αύριο πρέπει να πιέσουμε περισσότερο τους εαυτούς μας».
16 – ADRIEN FOURMAUX/RENAUD JAMOUL: «Πολλές εμπειρίες σήμερα, είμαι ευχαριστημένος, είχαμε μια καλή μέρα, πιέσαμε στην τελευταία ειδική και πετύχαμε καλό χρόνο. Δεν μπορούμε να παραπονιόμαστε σε αυτήν τη χώρα, όλοι περιμέναμε έναν σκληρό αγώνα και τον χρειαζόμαστε για το πρωτάθλημα. Αύριο θα είναι μεγάλη η πρόκληση, γιατί δε γνωρίζουμε τις συνθήκες των ειδικών. Θα είμαστε σε υψόμετρο 1.000 μ. θα είναι μια ενδιαφέρουσα και σκληρή μέρα».
9 – ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΕΡΔΕΡΙΔΗΣ/FREDERIC MICLOTTE: «Ήταν μια καλή μέρα, χωρίς προβλήματα. Όλες οι ειδικές ήταν ωραίες. Μόνο στη Θήβα δυσκολευτήκαμε και στην Ελάτεια σταματήσαμε στο σημείο που βγήκε ο Loubet. Κατά τα άλλα, όλα καλά».