Sebastien Ogier: 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με αρχικό κεφάλαιο... 20 ευρώ
Λένε πως σημαντικό ρόλο στην επιτυχία μιας επαγγελματικής προσπάθειας παίζει το αρχικό κεφάλαιο, όμως ο Sebastien Ogier συνιστά εξαίρεση, καθώς εξελίχθηκε στον κορυφαίο οδηγό ράλλυ του κόσμου, έχοντας ξοδέψει αρχικά μόλις 20 ευρώ.
Με αυτό το πενιχρό, για τα δεδομένα των αγώνων και ειδικά για όσα ακολούθησαν, ποσό, ξεκίνησε η καριέρα του Sebastien Ogier στα ράλλυ. Ο 22χρονος τότε νεαρός από τη Gap, αποφάσισε να λάβει μέρος στο περίφημο πια “Rallye Jeunes”, διαδικασία που διοργανώνεται από τη Γαλλική Ομοσπονδία Αγωνιστικού Αυτοκινήτου (FFSA) με στόχο “να εντοπιστούν και να εκπαιδευτούν οι αυριανοί Πρωταθλητές”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Συγκεκριμένα, ο Ogier δαπάνησε το ποσό των 20 ευρώ για να λάβει μέρος στην αρχική διαλογή, η οποία έπειτα από δύο Προκριματικούς, κατέληγε στον Μεγάλο Τελικό. Ο πρώτος προκριματικός διεξάγεται σε τοπικό επίπεδο, με τους οδηγούς ηλικίας έως 24 ετών να εξετάζονται σε σλάλομ, στροφή 180 μοιρών με χειρόφρενο και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Εφόσον ο χρόνος ενός οδηγού έχει απόκλιση έως 10% από έναν χρόνο αναφοράς, τότε εκείνος περνά στο δεύτερο γύρο, σε διαφορετική διαδρομή. Έπειτα από αυτό, οι καλύτεροι υποψήφιοι προκρίνονται στον Εθνικό Τελικό.
Κάπως έτσι, ο Sebastien Ogier αναδείχθηκε νικητής του Rallye Jeunes το 2005 και η συνέχεια, είναι γνωστή. Σημειωτέον, πως πέραν του 7 φορές πια, Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλλυ, σε αυτόν τον θεσμό έχουν συμμετάσχει ο μεγάλος Sebastien Loeb, καθώς και οι Bryan Bouffier, Eric Camilli, Adrien Fourmaux.
“Πάντα λέω με υπερηφάνεια πως επένδυσα 20 ευρώ για να συμμετάσχω σε αυτή τη δοκιμασία και αυτό με έφερε εδώ που βρίσκομαι, οπότε είναι η καλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ”, δήλωσε ο Sebastien Ogier στο πλαίσιο podcast του WRC με τίτλο “Backstories”.
Έχοντας μεγαλώσει σε ένα χωριό κοντά στη Gap, ο Ogier παρακολουθούσε από μικρή ηλικία το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (που σήμερα έχει κερδίσει 8 φορές όντας πολυνίκης), γεγονός που πυροδότησε το πάθος του για τα ράλλυ, όμως την προσοχή του μικρού Sebastien, είχε νωρίτερα τραβήξει η συμμετοχή του θείου του σε αγώνες autocross.
“Είχα έναν θείο που αγωνιζόταν σε Autocross στη Γαλλία και τον παρακολουθούσα όταν ήμουν μικρός. Οι γονείς μου λένε πως βρέθηκα εκεί για πρώτη φορά σε ηλικία 3 μηνών. Το πάθος μου για το σπορ ξεκίνησε από εκεί”, ανέφερε ο Sebastien Ogier, για να στρέψει την κουβέντα στα ράλλυ.
“Βασικά όταν ήμουν έφηβος, τα ράλλυ φαίνονταν άπιαστα γιατί ήταν πολύ ακριβά, οπότε το πρώτο μου όνειρο ήταν να συμμετάσχω σε ορισμένους αγώνες autocross, όπως ο θείος μου”.
Εντέλει, ο Sebastien Ogier αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στο Rallye Jeunes, όπου αναδείχθηκε νικητής, οπότε το 2006, βρέθηκε στο Peugeot 206 Cup της Γαλλίας, με συνοδηγό τον Julien Ingrassia, με τον οποίο παραμένουν αχώριστοι μέχρι σήμερα.
Κατά τη διάρκεια του podcast, ο Ogier αναφέρθηκε και στα πιο “ατίθασα” νεανικά του χρόνια στο WRC, όταν συγκρούστηκε ευθέως με τον κορυφαίο teammate του, Sebastien Loeb: “Όταν ξεκινάς την καριέρα σου ως νεαρός αθλητής σε οποιοδήποτε σπορ, είσαι πάντοτε πολύ αποφασισμένος και πιστεύεις πως η αθλητική σου ικανότητα και μόνο, θα σε φέρει στην κορυφή. Όμως έρχεται μια ημέρα που συνειδητοποιείς πως η πολιτική παίζει επίσης μεγάλο ρόλο και ασφαλώς, στα πιο νεανικά μου χρόνια δεν ήμουν ο καλύτερος στο χειρισμό αυτού του τομέα.
“Υπήρχαν χρόνια που, το γεγονός ότι ήμουν υπερβολικά ειλικρινής και ευθύς στον τρόπο που μιλούσα, μου κόστισε και αυτό ήταν ίσως, κομμάτι της εκμάθησης. Σήμερα είμαι επίσης πολύ ειλικρινής στις απαντήσεις μου αλλά κάποιες φορές, έμαθα να τα λέω με λίγο καλύτερο και πιο “σωστό” τρόπο. Όμως, η διαχείριση των συναισθημάτων παραμένει μια δύσκολη άσκηση”.
Υπενθυμίζουμε, ότι έχοντας ως πρότυπο το Rallye Jeunes, η FIA προχώρησε στη δημιουργία του FIA Rally Star.