Ο δρόμος για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Με οκτώ από τους δώδεκα αγώνες της χρονιάς να έχουν ολοκληρωθεί, Σεμπαστιάν Οζιέ και Toyota δίνουν το “παρών” στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, διαθέτοντας σαφές προβάδισμα στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα.
Το ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, και στις 9-12 Σεπτεμβρίου οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές της χώρας φιλοξενούν τους κορυφαίους οδηγούς και τα ταχύτερα αυτοκίνητα ράλλυ του πλανήτη. Καθώς το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον 9ο γύρο της χρονιάς, ανατρέχουμε σε όσα έχουν συμβεί μέχρι στιγμής στο φετινό WRC.
Το αφεντικό ομιλεί γαλλικά
Έπειτα από μια σεζόν, το 2020, όπου λόγω της πανδημίας πραγματοποιήθηκαν επτά αγώνες, ο Σεμπαστιάν Οζιέ παρέτεινε την παραμονή του στο θεσμό με πλήρες πρόγραμμα για ακόμα μία χρονιά. Με αυτή την ενέργεια, φάνηκε μεταξύ άλλων πως ο Γάλλος είχε την πεποίθηση ότι παραμένει ο κορυφαίος οδηγός του Πρωταθλήματος.
Αυτό αποδεικνύεται και στην πράξη, αφού, έχοντας πάντοτε ως συνοδηγό στο Toyota Yaris WRC τον Ζουλιάν Ινγκρασιά, το δίδυμο έρχεται στη χώρα μας έχοντας προβάδισμα στη βαθμολογία. Η έναρξη της σεζόν τούς βρήκε να κυριαρχούν στο Μόντε Κάρλο, όπου επικράτησαν για όγδοη φορά και έγιναν πολυνίκες. Μετά την εγκατάλειψη στο χιονισμένο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, επέστρεψαν στην κορυφή, επικρατώντας στο ασφάλτινο Ράλλυ Κροατίας. Η συνέχεια ήταν ακόμη καλύτερη, με 3η θέση στην Πορτογαλία και νίκες σε Σαρδηνία και Σαφάρι, πριν από την 4η και την 5η θέση σε Εσθονία και Βέλγιο, αντίστοιχα.
Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής νιώθει άνετα στο τιμόνι του Toyota Yaris WRC, συνδυάζοντας μαεστρικά ταχύτητα και αξιοπιστία. Εκτός από την πρωτοπορία στη βαθμολογία Οδηγών, με τις επιδόσεις του έχει βοηθήσει και την ομάδα του να δημιουργήσει σημαντική διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Πέραν του Οζιέ, πάντως, σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν και τα υπόλοιπα πληρώματα της Toyota Gazoo Racing, της οποίας φέτος ηγείται για πρώτη φορά ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Με τη νίκη στην Πορτογαλία και τους τερματισμούς στη 2η θέση των Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Κροατίας και Σαρδηνίας, οι Έλφιν Έβανς-Σκοτ Μάρτιν ακολουθούν στη βαθμολογία. Ακόμα, με τη νίκη του στην Εσθονία (σ.σ.: έκτη φετινή για την Toyota), ο Κάλε Ροβάνπερα με τον Γιόνε Χάλτουνεν στο δεξί μπάκετ έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC. Και όλα αυτά, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα πραγματοποιεί την καλύτερη σεζόν της καριέρας του, με αποκορύφωμα τη 2η θέση στο Ράλλυ Σαφάρι, με συνοδηγό τον Νταν Μπάριτ.
Αναζητώντας αξιοπιστία
Στην πλευρά της Hyundai, η εξέλιξη δεν είναι τόσο ρόδινη, καθώς οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020 διαθέτουν αποδεδειγμένα ταχύτητα, όχι όμως και αξιοπιστία. Η 3η θέση στο ντεμπούτο των Τιερί Νεβίλ-Μάρτεν Βίνταγκε ως πλήρωμα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά κυρίως η νίκη των Οτ Τάνακ-Μάρτιν Γιαρβεόγια στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, σε συνδυασμό με την 3η και την 4η θέση των Νεβίλ-Βίνταγκε και Μπριν-Νέιγκλ, έφερε αισιοδοξία στην ομάδα του Αντρέα Αντάμο.
Από πλευράς αποτελεσμάτων, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Αν και τα πληρώματα των Hyundai i20 Coupe WRC επέδειξαν σε κάθε αγώνα ταχύτητα, λάθη ή προβλήματα αξιοπιστίας αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες. Χαρακτηριστικά, οι Τάνακ-Γιαρβεόγια εγκατέλειψαν ενώ προηγούνταν σε Πορτογαλία και Σαρδηνία με πρόβλημα στην ανάρτηση, και για τον ίδιο λόγο τέθηκαν εκτός Ράλλυ Σαφάρι οι Νεβίλ-Βίνταγκε, που επίσης βρίσκονταν στην κορυφή της κατάταξης.
Το κακό σερί του Τάνακ επεκτάθηκε στον αγώνα της χώρας του, όπου εγκατέλειψε με τρία κλαταρίσματα, ενώ ήταν το λογικό φαβορί. Ευτυχώς για τη Hyundai, ο Νεβίλ κατέκτησε τη δεύτερη φετινή νίκη της ομάδας στον αγώνα του Βελγίου, ισοβαθμώντας με τον Έβανς στη 2η θέση της βαθμολογίας. Την ίδια στιγμή, το rotation στο τρίτο αυτοκίνητο με τους Ντάνι Σόρντο και Κρεγκ Μπριν έχει επιφέρει ως καλύτερα αποτελέσματα τις 2ες θέσεις του Ιρλανδού σε Εσθονία και Βέλγιο. Σε κάθε περίπτωση, τα Hyundai i20 Coupe WRC και τα πληρώματά τους διαθέτουν ταχύτητα, οπότε αν στη χώρα μας αποφύγουν τα προβλήματα προηγούμενων χωμάτινων αγώνων, θα διεκδικήσουν με μεγάλες πιθανότητες τη νίκη.
Με το μυαλό στο 2022
Από την αρχή της φετινής χρονιάς είχε καταστεί σαφές πως η M–Sport Ford εστιάζει στην εξέλιξη του Ford Puma Rally1, με το οποίο θα συμμετάσχει στην υβριδική εποχή του WRC, από το 2022. Η παρουσία δύο πληρωμάτων στα πηδάλια των Ford Fiesta WRC, έναντι τριών των υπόλοιπων ομάδων, αλλά και η μειωμένη εξέλιξη καταδεικνύουν του λόγου το αληθές. Έχοντας στηριχθεί σε μια νεανική και εν πολλοίς μηδενικού κόστους σύνθεση οδηγών, η ομάδα του Μάλκολμ Γουίλσον δεν έχει τις βλέψεις των Toyota και Hyundai, οπότε στοχεύει σε καλές επιμέρους εμφανίσεις.
Ο Γκας Γκρίνσμιθ, που συμμετέχει σε όλο το Πρωτάθλημα, βελτιώθηκε εμφανώς μετά την έναρξη συνεργασίας με τον πολύπειρο συνοδηγό Κρις Πάτερσον. Την ίδια ώρα, η αναβάθμιση σε επιλεκτικούς αγώνες του ταλαντούχου Γάλλου Άντριεν Φουρμό έφερε αύρα αισιοδοξίας, με αποκορύφωμα τον ταχύτερο χρόνο του νεαρού, στο Ράλλυ Σαφάρι, που ήταν ο παρθενικός για τη βρετανική ομάδα φέτος.
Κάπως έτσι, έπειτα από ένα ταξίδι διάρκειας οκτώ μηνών και ισάριθμων αγώνων, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει σε έναν από τους πιο κλασικούς προορισμούς του. Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να απολαύσουμε το μοναδικό θέαμα. Καλό αγώνα!_ Ν. Δ.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
WRC2
Στο WRC2, πρωτάθλημα για ομάδες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, η παρουσία πρώην και νυν εργοστασιακών οδηγών εκτόξευσε το επίπεδο του ανταγωνισμού. Στη βαθμολογία προηγείται ο Αντρέας Μίκελσεν (Toksport, Skoda Fabia Rally2 Evo), που έχει σημειώσει δύο νίκες. Ο συμπατριώτης του και περσινός πρωταθλητής της κατηγορίας, Μαντς Όστμπεργκ (TRT, Citroen C3 Rally2), ακολουθεί στη βαθμολογία έχοντας κερδίσει στην Κροατία.
Η Hyundai Motorsport εκπροσωπείται στο θεσμό από τον 20χρονο Όλιβερ Σόλμπεργκ και τον 27χρονο Γιάρι Χούτουνεν, με τα νέα Hyundai i20 N Rally2. Στα πηδάλια των Ford Fiesta Rally2 της M–Sport εναλλάσσονται οι Αντριέν Φουρμό και Τέεμου Σούνινεν, με τον Φινλανδό να οδηγεί για την ομάδα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
WRC3
Εκτός από το WRC2, μεγάλο ενδιαφέρον έχει και το WRC3, που αφορά ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2. Σε βαθμολογικό επίπεδο έχουν ξεχωρίσει ο Γάλλος Γιοάν Ροσέλ, νικητής σε Μόντε Κάρλο, Σαρδηνία και Βέλγιο, καθώς και ο γνωστός μας Πολωνός Καγιετάν Καγιετάνοβιτς, που επικράτησε σε Κροατία και Πορτογαλία. Συμμετοχές υψηλού επιπέδου, όπως αυτές του Βρετανού Κρις Ίνγκραμ και του Φινλανδού Εμίλ Λίντχολμ, θα δώσουν ξεχωριστό τόνο σε μια κατάταξη όπου θα υπάρχει και έντονο ελληνικό ενδιαφέρον.
Τα Κυπριακά πληρώματα
Αλέξανδρος Τσουλόφτας και Στέλιος Ηλία (VW Polo GTI), που προηγούνται στο πανελλήνιο πρωτάθλημα, θα εκπροσωπήσουν την Κύπρο μαζί με τους Σίμο Γαλαταριώτη και Αντώνη Ιωάννου (VW Polo GTI). Οι Πέτρος Παντελή και Κύπρος Χριστοδούλου (Citroen DS3) και ο Λοίζος Παπαγεωργίου με τον Έλληνα συνοδηγό Βασίλη Κούγια (Peugeot 208 Rally 4) συμπληρώνουν τη λίστα συμμετοχών των συμπατριωτών μας.
Από τους Έλληνες στο WRC3 ξεχωρίζουν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος με το ολοκαίνουργιο Hyundai i20 N Rally2, οι Πάνος Χατζητσοπάνης-Νίκος Πετρόπουλος (Ford Fiesta Rally2 MkII), όπως και οι Γιώργος Κεχαγιάς-Μάριος Τσαούσογλου (Skoda Fabia Rally2 Evo), Γιάννης Πλάγος-Άλκης Ρέντης (Citroen C3 Rally2), Παναγιώτης Ρουστέμης-Κωνσταντίνος Νικολόπουλος (Citroen DS3 R5) και Σπύρος Γαλεράκης-Κώστας Σούκουλης (Skoda Fabia Rally2).
Βαθμολογίες (8/12 αγώνες)
Οδηγοί: 1. Οζιέ 162, 2. Έβανς-Νεβίλ 124, 4. Ροβάνπερα 99, 5. Τάνακ 87, 6. Κατσούτα 66, 7. Μπριν 60, 8. Γκρίνσμιθ 34, 9. Σόρντο 31, 10. Φουρμό 30
Κατασκευαστές: 1. Toyota 348, 2. Hyundai 307, 3. M–Sport Ford 135, 4. Hyundai 2C 44
WRC2: 1. Μίκελσεν 98, 2. Όστμπεργκ 87, 3. Μπουλάτσια 82, 4. Χούτουνεν 60, 5. Λάπι 59, 6. Γκριάζιν 51, 7. Φουρμό 48, 8. Σούνινεν 41
WRC2 (ομάδες): 1. Toksport 168, 2. Movisport 131, 3. Movisport 125, 4. Hyundai Motorsport N 37
WRC3: 1. Ροσέλ 127, 2. Καγιετάνοβιτς 82, 3. Σιαμέν 57, 4. Ζαλντιβάρ 39, 5. Λόπεζ 36, 6. Καούρ 32, 7. Χέικιλα 31, 8. Ράι 30
WRC 2021 – Το πανόραμα της σεζόν
Αγώνες: 8
Νίκες (οδηγοί): Οζιέ 4, Τάνακ-Έβανς-Ροβάνπερα-Νεβίλ 1
Νίκες (ομάδες): Toyota 6, Hyundai 2
Ειδικές Διαδρομές: 145 (ακυρώθηκαν οι δύο)
Ταχύτεροι χρόνοι (οδηγοί): Τάνακ 39, Οζιέ 33, Νεβίλ 27, Έβανς 19, Ροβάνπερα 14, Σόρντο 8, Μπριν 6, Κατσούτα 3, Φουρμό 1
Ταχύτεροι χρόνοι (ομάδες): Hyundai 80, Toyota 69, M–Sport Ford 1
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ-RALLYPIXELS