EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Οι γόμες και ο αριθμός διαθέσιμων ελαστικών της Pirelli
Οι οδηγοί που συμμετέχουν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής ελαστικών της Pirelli με μαλακή ή σκληρή γόμα - Διαβάστε πόσα ελαστικά μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας.
Σε έναν αγώνα όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που θα αποτελέσει τον 9ο γύρο του WRC στις 9-12 Σεπτεμβρίου, η διαχείριση των ελαστικών -και η αποφυγή κλαταρισμάτων- παίζει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος.
Ενόψει της επιστροφής των ελληνικών χωμάτινων ειδικών διαδρομών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η Pirelli θα διαθέτει ελαστικά Scorpion KX (διαστάσεων 205-65/15) με σκληρή και μαλακή γόμα.
Οι γόμες ελαστικών για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Οι σκληροί χωμάτινοι δρόμοι και οι υψηλές θερμοκρασίες (μεταξύ 23-27 βαθμών Κελσίου), καθιστούν ως θεωρητικά πιο λογική επιλογή για πληρώματα και ομάδες, αυτή της σκληρής γόμας ελαστικών, το πέλμα της οποίας βοηθά ώστε να απομακρύνονται χώμα και μικρές πέτρες.
Παρόλα αυτά, η Pirelli θα διαθέτει και μικρότερο αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα, το πέλμα της οποίας “καθαρίζει” καλύτερα χώμα και κόκκους άμμου.
Αυτή η γόμα, θα είναι καλύτερη λύση σε περιπτώσεις χαμηλότερης θερμοκρασίας ή/και υγρασίας.
Λόγω της ιδιαιτερότητας των ελληνικών ειδικών διαδρομών και για μεγαλύτερη αντοχή, η Pirelli έχει προχωρήσει σε ενδυνάμωση των πλευρικών μερών στα ελαστικά.
Ο αριθμός διαθέσιμων ελαστικών για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Συνολικά, η Pirelli θα φέρει στην Ελλάδα 2.150 ελαστικά, εκ των οποίων τα 550 θα αφορούν στα 11 αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.
Κατά τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 32 ελαστικά με σκληρή γόμα και 8 ελαστικά με μαλακή γόμα, εκ των οποίων θα πρέπει να χρησιμοποιήσει συνολικά, έως 32 ελαστικά.
Σημειώνουμε, πως υπάρχει ξεχωριστός προϋπολογισμός 4 ελαστικών, για το shakedown.
Πέραν της κορυφαίας κατηγορίας, η Pirelli θα διαθέσει ακόμη 1.600 ελαστικά στα τετρακίνητα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο WRC2 για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, καθώς και στο WRC3, πρωτάθλημα για ιδιώτες με αγωνιστικά αντίστοιχων προδιαγραφών.
Οι οδηγοί που εντάσσονται σε αυτούς τους θεσμούς, θα έχουν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 30 ελαστικά σκληρής γόμας με κωδική ονομασία K4A και 8 ελαστικά μαλακής γόμας με κωδικό K6A, ενώ και σε αυτή την περίπτωση, θα υπάρχουν 4 ξεχωριστά ελαστικά για το shakedown.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η σωστή στρατηγική όσον αφορά στη χρήση και διαχείριση, εν γένει, των ελαστικών, θα παίξει καθοριστικό ρόλο και σε αυτή την περίπτωση.
Αν ο καιρός είναι ζεστός, η επιλογή της σκληρής γόμας θα γίνει σχεδόν μονόδρομος. Ακόμη και έτσι όμως, η στοχευμένη χρήση και επιτυχής διαχείριση των 8 μαλακών ελαστικών, τα οποία σε αυξημένες θερμοκρασίες φθείρονται ταχύτερα, θα είναι ιδιαίτερης σημασίας.
Φυσικά, ανοικτό παραμένει και το ενδεχόμενο χαμηλότερων θερμοκρασιών, αφού χθες και σήμερα ο καιρός στην ορεινή Φθιώτιδα περιοχές του αγώνα είναι βροχερός.
Εφόσον αυτό συνεχιστεί και τις ημέρες του αγώνα, η μαλακή γόμα ελαστικών πιθανώς να καταστεί ως καλύτερη επιλογή σε ορισμένες ειδικές διαδρομές.
Μια και η αναφορά στα ελαστικά, να πούμε πως κάθε ημέρα του αγώνα θα περιλαμβάνει θα υπάρχει “Tyre Fitting Zone”, την Παρασκευή στο Λουτράκι, το Σάββατο στην Ιτέα και την Κυριακή στη Σπερχειάδα.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, σε εκείνα τα σημεία οι οδηγοί θα κάνουν αλλαγή ελαστικών και ρυθμίσεις στα αυτοκίνητά τους χωρίς τη βοήθεια μηχανικών, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά εξοπλισμό (ελαστικά, μηχανικά μέρη και εργαλεία) που θα διαθέτουν εντός αυτών.
Ένα στοιχείο, που προσδίδει ακόμη μια δυσκολία στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
“Μετά από το Ράλλυ Σαφάρι, με χαρά βλέπουμε ακόμη έναν φημισμένο αγώνα να επιστρέφει στο ημερολόγιο του WRC φέτος”, δήλωσε ο Terenzio Testoni, διευθυντής δραστηριοτήτων ράλλυ της Pirelli. “H Pirelli έχει κερδίσει το Ράλλυ Ακρόπολις πολλές φορές, με οδηγούς όπως οι Ari Vatanen, Carlos Sainz, Colin McRae, Richard Burns και Petter Solberg – όπως και σε πιο πρόσφατες χρονιές, όταν ο αγώνας μετρούσε στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
“Η πρόσφατη εμπειρία μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, ενόσω προετοιμαζόμαστε για τον αγώνα.
“Ο συνδυασμός σκληρής και βραχώδους επιφάνειας και οι υψηλές θερμοκρασίες, καθιστούν το ράλλυ εξαιρετικά σκληρό για τα ελαστικά, όμως με την τεχνογνωσία μας, έχουμε την πεποίθηση πως τα ελαστικά Scorpion ΚΧ θα ανταποκριθούν σε αυτή τη σημαντική πρόκληση.
“Ο έλεγχος της φθοράς θα είναι κλειδί για τη διαχείριση ελαστικών στην Ελλάδα, όπου είναι σημαντικό να έχεις ένα δυνατό ελαστικό για προστασία από τις αιχμηρές πέτρες, καθώς και ανθεκτικό πέλμα”.