Η Hyundai «εκδημοκρατίζει» την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου
Η Hyundai ξεδίπλωσε το όραμα της για τον «εκδημοκρατισμό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων ένα σπορ πρωτότυπο που θα αποδίδει 690 ίππους.
Σε συνέχεια των χθεσινών ανακοινώσεών της ότι θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2035, και παγκοσμίως από το 2040, η Hyundai ξεδίπλωσε σήμερα τον σχεδιασμό της και στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μέσω του αναπτυξιακού πλάνου με την ονομασία Vision 2040.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Hyundai εκτιμά ότι το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) θα εξισωθεί με εκείνο των «παραδοσιακών» ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) το 2030.
Θέλοντας να δώσει ένα πρώτο δείγμα γραφής των προθέσεών της, η κορεάτικη εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει ένα FCEV σπορ όχημα, το οποίο φέρει προς το παρόν την ονομασία Vision FK, θα αποδίδει 690 ίππους και θα έχει αυτονομία 600 χλμ. – η δε επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 4 δλ. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι Vision FK συνδυάζει τις κυψέλες υδρογόνου με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία που εξελίχθηκε από τη Rimac ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς, γεγονός που το καθιστά ως το πρώτο αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί «ταυτόχρονα» και τις δύο τεχνολογίες.
Στα πλαίσια των ανακοινώσεών της που αφορούν την εν λόγω τεχνολογία, η Hyundai αποκάλυψε και μερικά ακόμα πρωτότυπα που υπάγονται στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων, όπως το Trailer Drone, ένα φορτηγό για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με αυτονομία 1.000 χλμ. και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, αλλά και την τρίτη γενιά του συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος (100 kW και 200 kW) το 2023.
Στα πλαίσια των ως άνω ανακοινώσεών της, η Hyundai δήλωσε ότι θα είναι έτοιμη να διαθέτει FCEV και BEV επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά από το 2028 και μετά.