Η Hyundai θα γίνει πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη το 2035
Η Hyundai θα αντικαταστήσει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα από ισοδύναμα με μηδενικούς ρύπους, ενώ τρία νέα μοντέλα υδρογόνου θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025.
Η Ηyundai θα σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη από το 2035, στο πλαίσιο του γενικού στόχου για την επίτευξη παγκόσμιας ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2045. Η κορεατική εταιρεία παρουσίασε λεπτομερώς τους τρεις πυλώνες της προσέγγισής της για την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου παρουσίασε επίσης το πρωτότυπο Prophecy concept του Ioniq 6 και το νέο αυτόνομο Ioniq 5, που βασίζεται στο Ioniq 5 και αναπτύχθηκε από το αυτόνομο τεχνολογικό παρακλάδι Motional.
Ο πρώτος πυλώνας επικεντρώνεται στην καθαρή κινητικότητα. Η Hyundai στοχεύει το 30% των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων ως το 2030 και εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% των πωλήσεων ως το 2040.
Το 2035, η Hyundai θα μεταβεί σε ένα στόλο οχημάτων με εντελώς μηδενικούς ρύπους στην Ευρώπη, πέντε χρόνια πριν καταργήσει σταδιακά τα οχήματα εσωτερικής καύσης από όλες τις παγκόσμιες αγορές. Η μετάβαση θα γίνει νωρίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η κυβέρνηση σχεδιάζει να απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης το 2030 (με εξαίρεση ορισμένα plug-in υβριδικά).
Η συνεχιζόμενη εξάπλωση της οικογένειας Ioniq EV θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επέκταση του αποτυπώματος ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hyundai, με το Ioniq 5 να βρίσκεται πλέον στις αντιπροσωπείες και το Ioniq 6 να έχει προγραμματιστεί για το ντεμπούτο του τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, η Hyundai επιβεβαίωσε και πάλι τη δέσμευσή της στην ανάπτυξη συστημάτων κίνησης υδρογόνου, στο πλαίσιο της σταδιακής απομάκρυνσης από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι κύριες ανακοινώσεις από αυτή την άποψη ήταν η επιβεβαίωση ενός αναβαθμισμένου Nexo SUV, που σήμερα είναι ένα από τα δύο FCEV που πωλούνται, και ενός ολοκαίνουργιου MPV με υδρογόνο που θα κυκλοφορήσει το 2023. Δύο χρόνια αργότερα, η Hyundai θα λανσάρει ένα μεγάλο SUV υδρογόνου. Η επιβεβαίωση έρχεται καθώς η Hyundai ετοιμάζεται να αποκαλύψει ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με κινητήρα υδρογόνου, στο πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης του τμήματος N. Το μοντέλο φαίνεται να έχει ομοιότητες με το σπορ σεντάν Elantra N της αμερικανικής αγοράς, με διακριτικά διαφορετικά σχεδιαστικά στοιχεία.
Ο δεύτερος πυλώνας επικεντρώνεται στις πλατφόρμες οχημάτων, με τις οποίες η Hyundai εννοεί τις επιλογές κινητικότητας. Στην έκθεση του Μονάχου παρουσιάστηκε το ταξί Ioniq 5, το οποίο διαθέτει αυτόνομη λειτουργία επιπέδου 4 και θα ξεκινήσει υπηρεσίες στόλου οχημάτων χωρίς οδηγό στις ΗΠΑ το 2023.
Επίσης, σε αυτόν τον τομέα, η Hyundai εργάζεται σε μια ηλεκτρική ιδέα αστικής εναέριας κινητικότητας (UAM) που θα λανσαριστεί το 2028, βασισμένη στο ιπτάμενο ταξί S-A1 που αποκαλύφθηκε πέρυσι. Τέλος, ο τρίτος πυλώνας, η πράσινη ενέργεια, θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο η Hyundai μπορεί να αναπτύξει πιο αποδοτικούς και λιγότερο ρυπογόνους τρόπους τροφοδοσίας των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύει σημαντικά στο πράσινο υδρογόνο, στην τεχνολογία φόρτισης από το όχημα στο δίκτυο (V2G) και σε λύσεις μπαταριών δεύτερης ζωής.