Aποκάλυψη για το Dacia Jogger
Η Dacia φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία C, με ένα νέο και προσιτό οικογενειακό μοντέλο, που θα προσφέρεται σε 5θέσιες και 7θέσιες εκδόσεις.
Το Jogger αποτελεί τον τέταρτο πυλώνα της προϊοντικής στρατηγικής της Dacia. Σε συνέχεια της παρουσίασης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, του Spring, του νέου Sandero, και του SUV Duster, η Dacia διευρύνει τη γκάμα των οικογενειακών της αυτοκινήτων με ένα νέο 7θέσιο μοντέλο. Αποτελεί μέρος του πλάνου της Dacia για την πλήρη ανανέωση της γκάμας της, την ώρα που δύο ακόμα νέα μοντέλα προγραμματίζεται να παρουσιαστούν μέχρι το 2025.
Το Dacia Jogger θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες: τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.0 TCe 110 και τον κινητήρα 1.0 TCe 100 LPG. Η Dacia είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει στην αγορά μία πλήρη γκάμα μοντέλων με βενζινοκινητήρες και κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου). Το 2023 στην γκάμα πρόκειται να προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης. Έτσι, το Dacia Jogger θα γίνει το πιο προσιτό 7θέσιο υβριδικό της αγοράς.
Στο μπροστινό μέρος του Jogger ξεχωρίζουν η μεγάλη γρίλια της μάρκας, τα φαρδιά φτερά και η θέση των τροχών που είναι ακροβολισμένοι στις τέσσερεις γωνίες του αμαξώματος, καθώς και το μυώδες και οριζόντιο καπό. Το Jogger δείχνει ιδιαίτερα στιβαρό. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,9 μ.), ο μεγάλος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και το κάθετο πίσω μέρος (κάθετα φωτιστικά σώματα, πολύ φαρδιά πόρτα, χαμηλό κατώφλι), είναι στοιχεία που προδιαθέτουν για ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών. Το αυξημένο ύψος της πίσω πόρτας κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση στα πίσω ευρύχωρα καθίσματα. Με 4,55 μ. μήκους, το Jogger είναι το μακρύτερο αυτοκίνητο στη γκάμα της Dacia.
Το Jogger διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 24 λίτρων, που είναι διασκορπισμένοι σε ολόκληρη την καμπίνα. Μεταξύ αυτών και το κλειστό ντουλαπάκι του συνοδηγού με χωρητικότητα 7λ., οι εμπρός και πίσω θήκες στα πάνελ των θυρών με δυνατότητα τοποθέτησης μπουκαλιού του 1λ., ένας κλειστός χώρος 1,3λ. στην κεντρική κονσόλα και 6 ποτηροθήκες. Η πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων είναι κορυφαία, χάρη στον ειδικό μηχανισμό ανάκλισης των καθισμάτων της 2ης σειράς. Η απόσταση για τα κεφάλια (855mm) και τα γόνατα (127mm) των επιβατών στην 3η σειρά είναι ανάμεσα στις καλύτερες όλων των 7θέσιων της αγοράς, ενώ εκεί μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα 2 ενήλικες.
Στην 5θέσια έκδοση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 708 λίτρα (VDA) μέχρι το ύψος των καθισμάτων. Στην 7θέσια έκδοση η χωρητικότητα είναι 160 λίτρα (VDA), ή 565 λίτρα (VDA) με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα. Χάρη στο ύψος του χώρου φόρτωσης (661mm) και το μεγάλο μήκος του δαπέδου (1,150mm).
Το Media Control περιλαμβάνει δύο ηχεία, μία βάση στήριξης και σύνδεσης smartphone που ενσωματώνεται απόλυτα στην αισθητική του ταμπλό, Bluetooth, θύρα USB, χειριστήρια στο τιμόνι και πληροφορίες ραδιοφώνου που εμφανίζονται μέσω της ψηφιακής οθόνης TFT 3,5 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Το σύστημα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες όταν συνδυάζεται με smartphone και με τη χρήσης της δωρεάν εφαρμογής Dacia Media Control.
Το Media Display περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία, μια θύρα USB και μια οθόνη αφής 8 ιντσών τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό για καλύτερη ορατότητα και εργονομία. Το εύκολο και φιλικό στο χρήστη interface ενεργοποιείται μέσω Bluetooth και το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Μια ολοκαίνουργια επιλογή που ονομάζεται Car δίνει πρόσβαση σε ορισμένες ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης (ADAS). Τέλος, το Media Nav παρέχει στο Jogger ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto. Το ηχοσύστημα διαθέτει έξι ηχεία και δύο θύρες USB.
Το 2023 στη γκάμα θα προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης. Το Jogger θα είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία, ενώ αναμένεται να γίνει το πιο προσιτό 7θέσιο υβριδικό στην αγορά. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Jogger συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο multi-mode χωρίς συμπλέκτη. Το σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας, σε συνδυασμό με την μεγάλη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας της μπαταρίας των 1,2 kWh (230V) και το αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο, σημαίνει ότι το 80% του χρόνου που το αυτοκίνητο θα κινείται στους δρόμους της πόλης, μπορεί να το κάνει αμιγώς ηλεκτροκίνητα, εξοικονομώντας έως και 40% σε καύσιμα (σε σύγκριση με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα σε αστικό κύκλο).
ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0 TCe 110
Το Dacia JOGGER εξοπλίζεται με τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1.0 TCe 110, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο TCe 110 είναι ένας 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 λίτρου, με άμεσο ψεκασμό και απόδοση 110 ίππων (81kW). Χάρη στο μπλοκ αλουμινίου, ο κινητήρας αυτός επιτυγχάνει μείωση του βάρους του. Με ροπή 200Nm στις 2.900σ.α.λ., είναι, αυτή τη στιγμή, ο πιο ισχυρός κινητήρας στη γκάμα του Dacia Jogger.
1.0 TCe 100 LPG: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΒΕΝΖΙΝΗΣ/ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ)
Η Dacia είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει μια πλήρη γκάμα οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG). Η μεικτή κατανάλωση (WLTP) του κινητήρα 1.0 TCe 100 LPG, ξεκινά από τα 7,6λ./100 χλμ.* (με 121γρ. CO2/χλμ*). Όταν λειτουργεί με υγραέριο, οι μέσες εκπομπές CO2 για το Jogger είναι 10% λιγότερες από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, το συγκεκριμένο μοντέλο επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στα δύο ρεζερβουάρ που διαθέτει: ένα ρεζερβουάρ υγραερίου 40 λίτρων και ένα βενζίνης 50 λίτρων.