Πρεμιέρα για το Kia Sportage
Το είδαμε αρχικά στην αμερικανική και κορεάτικη εκδοχή του τον Ιούνιο που μας πέρασε, και τώρα ήρθε η ώρα ώστε η Kia να παρουσιάσει και επίσημα, λίγες μέρες πριν την Έκθεση Μονάχου, την ευρωπαϊκή εκδοχή του νέου Sportage.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το ευρωπαϊκό Kia Sportage διαθέτει και τις διαστάσεις αλλά και το… στιλ που ταιριάζουν ιδανικά στις απαιτήσεις και ανάγκες των οδηγών της γηραιάς ηπείρου. Όπως και να ‘χει, το νέο Sportage, σε όλες του τις εκδοχές, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που φέρει την κωδική ονομασία Ν3 και φέρει την υπογραφή του Hyundai Motor Group.
Από εκεί και πέρα, το… δικό μας Kia Sportage διαθέτει μικρότερο μήκος κατά 85 χλστ., φτάνοντας αισίως τώρα στα 4.515 χλστ. Σε σχέση με το παρελθόν έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (+10 χλστ.), ωστόσο το ύψους του σε σχέση με το αμερικάνικο και κορεάτικο Sportage είναι μικρότερο κατά 75 χλστ.
Με τις δύο εκδόσεις να μοιράζονται το ίδιο και «αιχμηρό» εμπρός παρουσιαστικό με την χαρακτηριστική tiger nose γρίλια, το Kia Sportage της γηραιάς ηπείρου διαθέτει ευδιάκριτες επεμβάσεις στις πλευρικές επιφάνειες ώστε το όλο σύνολο να «δένει» αισθητικά με το μικρότερο συνολικό μήκος του αμαξώματος. Εν προκειμένω, χαρακτηριστική είναι η διαμόρφωση της κολώνας C, από την οποία απουσιάζει το κρύσταλλο που συνόδευε τον μεγαλύτερο σε διαστάσεις αδελφό, αλλά και η μετακόμιση της έδρας των εξωτερικών καθρεπτών από την κολώνα Α στις πόρτες. Την ίδια στιγμή, επεμβάσεις έχουν γίνει και στον πίσω προφυλακτήρα – το «παρών» δίνει επίσης και μια διαμόρφωση με μαύρη οροφή.
Στο εσωτερικό το Kia Sportage μοιράζεται πολλά στοιχεία από τα ο ηλεκτρικό ΕV6 – εδώ το κυρίαρχο στοιχείο είναι δύο σμιλευμένες ως προς τον σχεδιασμό τους κυρτές οθόνες με διαγώνιο 12,3 ιντσών. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς και στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες. Ανάλογα με το μηχανικό σύνολο που φιλοξενείται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες, το πόρτ μπαγκάζ του νέου Sportage έχει χωρητικότητα 591 λίτρων, με εξαίρεση την plug-in υβριδική εκδοχή του μοντέλου.
Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, το νέο Kia Sportage ακολουθεί την πεπατημένη. Στη βάση της πυραμίδας συναντάμε τον 1.600άρη T-GDI που σε συνδυασμό με mild-hybrid σύστημα κίνησης αποδίδει 150 ή 180 ίππους. Το «παρών» δίνει και ένας 1.600άρης ντίζελ, σε εκδόσεις με απόδοση 115 ή 136 ίππων (η τελευταία συνδυάζεται και με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης).
Από εκεί και πέρα, η παλέτα περιλαμβάνει μια υβριδική έκδοση, η οποία επωφελείται από τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης της Kia και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 44,2 kW. Εδώ, το όλο «πακέτο» παρέχει συνδυαστική ισχύ 230 ίππων, συνεργαζόμενο με μη επαναφορτιζόμενη από εξωτερική πηγή μπαταρία με χωρητικότητα 1,49 kWh.
Η κορυφαία έκδοση του νέου Kia Sportage είναι η plug-in υβριδική. Εδώ, ο ίδιος βενζινοκινητήρας των 180 για την περίσταση ίππων πάει… πακέτο με έναν ηλεκτρικό, που αποδίδει 66,9 kW (σ.σ.: η συνδυαστική τους απόδοση φτάνει τους 265 ίππους) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο 13,8 kWh.