Συνέντευξη: O Petter Solberg στους 4Τ για τον γιο του, Oliver και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Ένας από τους διαχρονικά αγαπημένους οδηγούς των θεατών, ο Petter Solberg, βρέθηκε στην Ελλάδα λίγο πριν από το Ράλλυ Ακρόπολις.
Ακόμη και σήμερα, εν έτει 2021, το όνομα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλλυ 2003 και νικητή στο Ράλλυ Ακρόπολις 2004, Petter Solberg, προκαλεί συγκίνηση στους φίλους των ράλλυ ανά το παγκόσμιο.
Ο Νορβηγός, ταχύτατος και θεαματικός οδηγός, γνωστός με το προσωνύμιο “Hollywood” λόγω του εξωστρεφούς χαρακτήρα του, αποσύρθηκε από το WRC το 2012.
Ωστόσο, το επώνυμο “Solberg” επέστρεψε στις επάλξεις, αφού ο 19χρονος γιος του, Oliver, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο χώρο.
Αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από την Hyundai, που φρόντισε να “δέσει” με συμβόλαιο τον νεαρό, ο οποίος λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, βρέθηκε στην Ελλάδα για δοκιμές εξέλιξης του νέου Hyundai i20 N Rally2.
Petter Solberg: Στηρίζοντας κάθε βήμα του γιου του στο WRC
Μαζί με τον Oliver Solberg, στη χώρα μας ταξίδεψε και ο πατέρας του, Petter, ο οποίος έχει ξεχωριστό δέσιμο με τους Έλληνες φιλάθλους.
Αεικίνητος και με το πάθος του να μην έχει εξασθενήσει στο ελάχιστο, ο Petter Solberg παρακολουθούσε με αγωνία, παίρνοντας ενεργά μέρος στη διαδικασία των δοκιμών εξέλιξης και συμβουλεύοντας διαρκώς τον γιο του.
Νικητής 13 αγώνων στο WRC, μεταξύ των οποίων και το Ράλλυ Ακρόπολις το 2004, με Subaru Impreza WRC, αλλά και ο μοναδικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε δύο θεσμούς της FIA, αφού έχει κατακτήσει και 2 τίτλους Rallycross (2014, 2015)
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Petter Solberg μοιράστηκε μαζί μας (και μαζί σας) όμορφες αναμνήσεις του από τον εθνικό μας αγώνα, ξεχωρίζοντας τις επιτυχίες του και την υπερειδική στο ΟΑΚΑ το 2005, ενώ μας μίλησε και για την πορεία του Oliver Solberg.
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα μας είπε ο Petter Solberg:
Η Ελλάδα πρέπει να φέρνει πολλές μνήμες. Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας τις καλύτερες από αυτές; > Η Ελλάδα ήταν πάντοτε σημαντική για εμένα, γιατί εδώ τερμάτισα για πρώτη φορά στο βάθρο (δεύτερη θέση το 2001 με Subaru Impreza WRC), μια ανάμνηση που ποτέ δεν ξεχνάς. Επίσης, κέρδισα αυτόν τον αγώνα το 2004.
Λόγω και του πάθους των φίλων του σπορ εδώ, πάντα ήταν εξαιρετικά. Δε θα ξεχάσω ποτέ την Υπερειδική που είχατε εδώ (2005, ΟΑΚΑ), ήταν ίσως η καλύτερη στον κόσμο. Θυμάμαι πως το στάδιο ήταν γεμάτο και υπήρχε πολύς κόσμος.
Είναι ωραία που επιστρέψαμε!
Τότε ήσασταν σαν ροκ σταρ. Είχατε βγει από το αυτοκίνητο, με τους φίλους του σπορ να ζητωκραυγάζουν… > Ναι! Όλοι οι θεατές είναι εδώ για να διασκεδάσουν, όταν βλέπεις τους φίλους του σπορ έτσι και έχεις τη δυνατότητα, το κάνεις. Θεωρώ πως ήταν το καλύτερο σημείο να το κάνω. Νομίζω, πως πρέπει να διασκεδάζεις ότι κάνεις.
Πόσο σημαντική είναι η επιστροφή του Ακρόπολις στο WRC, καθώς πρόκειται για έναν από τους παραδοσιακούς αγώνες του θεσμού; > Σίγουρα, το ράλλυ ήταν πάντοτε πολύ επαγγελματικό και σε καλούς δρόμους, και νομίζω ότι η τοπική κοινότητα, οι άνθρωποι εδώ, βοηθούν πολύ.
Πλέον υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να βρεθεί στην τηλεόραση και να φέρει τα ράλλυ σε υψηλότερο επίπεδο ξανά στην Ελλάδα. Έχετε πολλούς καλούς οδηγούς εδώ.
Συνολικά, εδώ είναι ένα ωραίο μέρος για όλους, ώστε να αναδειχθούν.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας που δεν αγωνίζεστε, το WRC έχει αλλάξει πολύ. Πιο κομμάτι του είναι αυτό που έχει φέρει το σημαντικότερο μέρος της αλλαγής; Τα αυτοκίνητα; Η δομή των αγώνων; > Τα αυτοκίνητα αποτελούν μεγάλη διαφορά. Είναι διασκεδαστικό που είναι γρήγορα, μάλλον είναι τα πιο γρήγορα που έχουμε δει.
Ασφαλώς, η δομή των αγώνων περιλαμβάνει πιο μικρές ειδικές διαδρομές. Υπάρχουν ακόμη μεγάλες ειδικές διαδρομές σε αρκετές χώρες, όμως μου λείπουν ειδικές διαδρομές μήκους 60 ή 80 χιλιομέτρων. Θεωρώ πως θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον μία πολύ μεγάλη ειδική διαδρομή στις χώρες που πάμε, όμως για την τηλεόραση και όλα αυτά, δείχνει καλύτερο από ποτέ.
Η προώθηση είναι πολύ καλή και ο promoter κάνει πολύ καλή δουλειά.
Βρεθήκατε συνοδηγός του Oliver στην Ιταλία και είπατε ότι ήταν τρομακτικό σε ορισμένα σημεία. Γιατί; > (αναστεναγμός) Επειδή τα αυτοκίνητα είναι τόσο γρήγορα και η αεροδυναμική στις στροφές είναι απίστευτη. Δε μπορώ να πω ότι διασκέδασα.
Προφανώς ως οδηγός, έχετε συνηθίσει να οδηγείτε και όχι να είστε συνοδηγός… > Ναι, νομίζω ότι παίζει ρόλο αλλά, ξέρεις, αυτοί οι νέοι οδηγοί ανεβαίνουν πολύ γρήγορα και είναι πολύ ενδιαφέρον.
Ποιο χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC 2017 είναι το πιο ενδιαφέρον; > Η αεροδυναμική. Η ταχύτητα που μπορείς να έχεις στις στροφές είναι απίστευτη.
Ο Oliver είναι ένας ανερχόμενος και ταλαντούχος οδηγός, όπως εσείς πριν από αρκετά χρόνια. Ποια “λάθη” θα τον βοηθήσετε να αποφύγει; > Προσπαθείς να τα κάνεις όλα τέλεια και να κάνεις λιγότερα λάθη. Όμως, όταν κινείσαι σε αυτή την ταχύτητα και προσπαθείς να μάθεις, το λάθος θα γίνει.
Εμείς προσπαθούμε να τον βοηθήσουμε να αποφύγει ορισμένα, όμως θα κάνει λάθη. Αν όχι, δε θα μάθει τίποτα.
Ανταγωνίζεστε ο ένας τον άλλον; Να βρεθείτε σε μια πίστα ή μια διαδρομή και να χρονομετρηθείτε, ώστε να δείτε ποιος είναι πιο γρήγορος; > Όταν κάνουμε δοκιμές μαζί, δε μπορώ να τον κερδίσω. Το έχουμε δοκιμάσει ορισμένες φορές, πιέζω σκληρά, αλλά ασκεί μια τεχνική που εγώ δε μπορώ.
Ίσως είμαι πολύ ηλικιωμένος τώρα ώστε να βελτιωθώ περαιτέρω, όμως είμαι χαρούμενος με όσα έκανα, οπότε είναι καλό να έχουμε τους νέους που έρχονται.
Χρειαζόμαστε νέους οδηγούς, σταμάτησα στη σωστή στιγμή και είμαι χαρούμενος για αυτό.
Ποια διαδικασία είναι πιο δύσκολη; Οι δοκιμές ή ο αγώνας; > Συνολικά, ίσως σε μια δοκιμή υπάρχει περισσότερο στρες, γιατί όλοι θέλουν το καλύτερο, ώστε να είναι έτοιμοι για τους αγώνες και τότε να είναι πιο χαλαροί.
Όμως, αν δεν προετοιμαστείς επαρκώς, οι αγώνες γίνονται αγχωτικοί. Τώρα, στην Ελλάδα, όλοι δουλεύουν σκληρά, είναι ένα νέο αυτοκίνητο, νομίζω πως η προετοιμασία προχωράει πραγματικά καλά και η ομάδα εδώ είναι φανταστική.
Έχω την πεποίθηση πως το αυτοκίνητο θα είναι πολύ ανταγωνιστικό για τον αγώνα.
Ποια περίσταση ήταν πιο αγχωτική; Όταν ήσασταν οδηγός ή τώρα που είστε απ’ έξω και ξέρετε ότι είναι ο γιος σας εκεί έξω; > Στον αγώνα πάντα θέλω το καλύτερο. Σίγουρα, μετά από το τέλος του αγώνα την Κυριακή το βράδυ, είμαι όσο εξουθενωμένος ήμουν. όταν οδηγούσα.
Επιστρέφουμε στο Ακρόπολις. Αγαπημένη ειδική διαδρομή; > Νομίζω πως ο Ταρζάν είναι απίστευτη ειδική διαδρομή. Λόγω ονόματος, είναι ειδική διαδρομή που θυμάσαι καλά.
Έχω κάνει όλες τις ειδικές του φετινού αγώνα, κοίταξα παλιά videos και προσπάθησα να έχω μια άποψη.
Φαίνεται λιγότερο σκληρό από παλιά, όμως λογικά από τη στιγμή που θα ξεκινήσει το ράλλυ, θα γίνεται όλο και πιο σκληρό.
Πρέπει ακόμη να έχουμε σεβασμό για αυτού του τύπου τους αγώνες.
Αν μπορούσατε να ξεκινήσετε ξανά ένα Ακρόπολις, ποιο θα ήταν; > Γενικά, θεωρώ ότι προσέγγιζα αυτόν τον αγώνα πολύ καλά. Ήμουν από τους ταχύτερους οδηγούς, οπότε νομίζω ότι κάθε φορά έκανα το σωστό.
Μπορείτε να κάνετε μια πρόβλεψη για τον νικητή; > Στο WRC ή στα R5 (Rally2);
Στα R5 νομίζω ότι ξέρω ποιον θα πείτε… > Το πιο σημαντικό είναι, ειδικά σε αυτά τα αυτοκίνητα, να μείνεις μακριά από προβλήματα. Αν από πλευράς αξιοπιστίας όλα πάνε καλά, ο Oliver θα παλέψει για τη νίκη.
Όμως υπάρχουν οι Mikkelsen και Ostberg, οπότε θα είναι δύσκολο, γιατί έχουν μεγάλη εμπειρία από αγώνες όπως το Ακρόπολις. Ελπίζουμε για τερματισμό στο βάθρο από τον Oliver.
Για το WRC, η σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική εδώ. Δε θα εκπλησσόμουν αν το κάνει ο Sordo.
Ο Tanak; > Ο Tanak επίσης έχει καλή σειρά εκκίνησης. Όπως και να ‘χει, θεωρώ πως θα είναι ένα Hyundai.
Αισθάνεστε πως ο Oliver θα ξεπεράσει τα ρεκόρ σας; > Κάθε ρεκόρ είναι για να σπάει. Νομίζω ότι πρέπει να συνεχίσει, να μην το σκέφτεται και είμαι βέβαιος πως αυτό θα συμβεί.
Προσπαθείτε να μην τον αγχώνετε; Άλλωστε κουβαλάει ένα βαρύ όνομα… > Ο Oliver είναι ήρεμος, δεν τον νοιάζουν αυτά και δουλεύει καλά με την ομάδα.
Έχει τη δική του εστίαση και τον εμπιστεύομαι. Είναι πολύ ειλικρινής, ξέρει τι χρειάζεται και τι θέλει, οπότε, δεν υπάρχει λόγος να τον πιέσω. Πιέζει αρκετά τον εαυτό του, από μόνος του.
Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους Έλληνες φίλους του σπορ; > Ελπίζω να δω όσο περισσότερους φιλάθλους γίνεται.
Όπως είπα, είναι μεγάλη τιμή να επιστρέφουμε εδώ και νομίζω ότι θα είναι πολύ διασκεδαστικό.
Ανυπομονώ να δω πολλούς φίλους να ζητωκραυγάζουν, να διασκεδάσουν και να αδράξουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν έναν αγώνα του WRC και ελπίζω, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να παραμείνει για πολλά χρόνια.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Νίκος Κατίκης-Rallypixels, Αρχείο 4Τ