Παρουσιάστηκε το νέο Mercedes Citan
O κλάδος επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz παρουσίασε μέσω διαδικτύου τη νέα γενιά του μικρού και συμπαγούς LCV Citan, το οποίο θα κυκλοφορήσει και σε ηλεκτρική έκδοση.
Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό με τον άφθονο χώρο και την υψηλή χωρητικότητα φορτίου ανοίγουν ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών για το νέο Mercedes-Benz Citan, ιδίως σε επιχειρήσεις παράδοσης και παροχής υπηρεσιών εντός των πόλεων. Διατίθεται τόσο ως Panel Van όσο και ως Tourer. Οι πλατιά ανοιγόμενες συρόμενες πόρτες στην αριστερή και δεξιά πλευρά του οχήματος, καθώς και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που διατίθεται προαιρετικά, επιτρέπουν την άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και την εύκολη φόρτωση του οχήματος. Στο εσωτερικό, οι επιβάτες θα απολαύσουν τα άνετα καθίσματα του Citan Tourer. Εκτός από την υψηλή λειτουργικότητα και τη μεταβλητότητά του, το όχημα παρέχει ολοκληρωμένο εξοπλισμό ασφαλείας και υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης. Το νέο συμπαγές βαν Citan μπορεί να παραγγελθεί στη Γερμανία από τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Το νέο Citan συνδυάζει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος: 4498 mm) με γενναιόδωρο χώρο. Χάρη σε μια σειρά διαφορετικών εκδόσεων και πρακτικών λεπτομερειών εξοπλισμού, προσφέρει πολλές διαφορετικές δυνατότητες χρήσης και άνετη φόρτωση. Το Citan θα κυκλοφορήσει στην αγορά ως Panel Van και Tourer. Αργότερα θα υπάρξουν περαιτέρω εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο καθώς και μια έκδοση Mixto. Αλλά ακόμη και στην έκδοση με το κοντό μεταξόνιο (2716 mm), προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Στο Panel Van, για παράδειγμα, το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι 3,05 μέτρα (με το ευέλικτο διαχωριστικό τοίχωμα).
Οι συρόμενες πόρτες είναι ένα πρακτικό χαρακτηριστικό, ειδικά σε στενούς χώρους στάθμευσης. Το νέο Citan διατίθεται με έως και δύο συρόμενες πόρτες. Προσφέρουν ένα ευρύ άνοιγμα και στις δύο πλευρές του οχήματος με μήκος 615 χιλιοστά. Το ύψος του ανοίγματος του χώρου φόρτωσης είναι 1059 χιλιοστά (και οι δύο αριθμοί αντιπροσωπεύουν το ελεύθερο ύψος). Στο πίσω μέρος, επίσης, ο χώρος φόρτωσης είναι εύκολα προσβάσιμος: το κατώφλι φόρτωσης του Panel Van βρίσκεται σε ύψος 59 εκατοστών. Εν τω μεταξύ, τα δύο τμήματα των πίσω θυρών μπορούν να μπλοκαριστούν υπό γωνία 90 μοιρών και μπορούν ακόμη και να μετακινηθούν κατά 180 μοίρες προς τα πλάγια του οχήματος. Οι πόρτες είναι ασύμμετρες, με αποτέλεσμα η αριστερή πόρτα να είναι φαρδύτερη και να πρέπει να ανοίγει πρώτη. Προαιρετικά, το Panel Van μπορεί επίσης να παραγγελθεί με πίσω πόρτες που διαθέτουν θερμαινόμενα παράθυρα και υαλοκαθαριστήρα. Κατόπιν αιτήματος, διατίθεται επίσης μια πίσω πόρτα που διαθέτει εξίσου αυτά τα δύο στοιχεία εξοπλισμού.
Το Tourer διαθέτει ήδη στάνταρ πίσω πόρτα με πίσω παράθυρο. Εναλλακτικά, διατίθεται επίσης με πίσω πόρτες. Ο πίσω πάγκος καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 1/3 προς 2/3. Πολυάριθμοι χώροι και θήκες αποθήκευσης διευκολύνουν την καθημερινή χρήση του Citan. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό τοίχωμα (διαθέσιμο με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας του οδηγού και του χώρου φόρτωσης, το Citan Panel Van διατίθεται επίσης με μια πτυσσόμενη παραλλαγή. Αυτή η επιλογή έχει ήδη αποδείξει την αξία της στο προηγούμενο μοντέλο.
Κατά το λανσάρισμα στην αγορά, η γκάμα κινητήρων του νέου Citan θα αποτελείται από τρία πετρελαιοκίνητα και δύο βενζινοκίνητα μοντέλα. Κοινά πλεονεκτήματα όλων αυτών είναι η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά ακόμα και στο χαμηλό φάσμα στροφών και οι οικονομικές τιμές κατανάλωσης. Για ακόμη ταχύτερη επιτάχυνση, για παράδειγμα κατά την προσπέραση, η έκδοση των 115 ίππων του κινητήρα ντίζελ που διατίθεται για το Panel Van διαθέτει λειτουργία overpower/overtorque. Μπορούν να κληθούν εν συντομία έως και 122 ίπποι ισχύος και 295 Nm ροπής. Οι μονάδες ισχύος πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με λειτουργία ECO start/stop. Παράλληλα με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, τα ισχυρότερα μοντέλα ντίζελ και βενζίνης διατίθενται επίσης με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά σχέσεων.
Το eCitan θα κυκλοφορήσει ήδη το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Αυτή η πλήρως ηλεκτρική παραλλαγή μοντέλου του Citan θα επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων μαζί με το eVito και το eSprinter. Η αυτονομία του αναμένεται να είναι περίπου 285 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Με αυτό, ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εμπορικών χρηστών που χρησιμοποιούν συχνά αυτό το όχημα για υπηρεσίες ταχυμεταφορών και διανομών στο κέντρο των πόλεων. Στους σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία αναμένεται να χρειαστεί 40 λεπτά για να φορτίσει από το 10 στο 80%. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα: όσον αφορά τις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης, το ωφέλιμο φορτίο και τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού, οι πελάτες δεν χρειάζεται να κάνουν καμία παραχώρηση σε σύγκριση με ένα όχημα εξοπλισμένο με συμβατικό κινητήρα.
Το Citan είναι και το τελευταίο νέο σχέδιο οχήματος για επαγγελματίες πελάτες της Mercedes-Benz Vans που χρησιμοποιεί και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όλες οι μελλοντικές νέες εξελίξεις θα διατίθενται αποκλειστικά με ηλεκτρική κίνηση.