Σάββας Λευκαδίτης-Κώστας Κόντος: Πρώτη επαφή με το νέο Peugeot 208 Rally4
Οι Σάββας Λευκαδίτης και Κώστας Κόντος πήραν μια πρώτη γεύση από το ολοκαίνουργιο Peugeot 208 Rally4 που θα μοιραστούν, ως συμμετοχή της Peugeot Γκάλλο, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την επιστροφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με τα ελληνικά πληρώματα να ετοιμάζονται για το μεγάλο αγωνιστικό ραντεβού, που έχει προγραμματιστεί για τις 9-12 Σεπτεμβρίου.
Ανάμεσά τους βρίσκονται οι Σάββας Λευκαδίτης-Κώστας Κόντος, οι οποίοι θα αποτελέσουν τη συμμετοχή της Peugeot Γκάλλο στον εθνικό μας αγώνα, με ένα νέο Peugeot 208 Rally4.
Το γαλλικό αυτοκίνητο έφτασε στη χώρα μας και βαμμένο στα χρώματα με τα οποία θα συμμετάσχει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πάτησε για πρώτη φορά σε χώμα, στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου και το περιοδικό μας, ήταν παρόν.
Αγωνιστική σύμπραξη με προοπτική
Πιστός συμμετέχων στο “Γίνε Πρωταθλητής”, θεσμό από όπου αναδείχθηκαν σημαντικά ταλέντα των αγώνων, ο 40χρονος πια Σάββας Λευκαδίτης (Πρωταθλητής Ελλάδος F2 το 2013 και Πρωταθλητής Ελλάδος Χώματος 2012), έχει εξελιχθεί σε έναν από τους ταχύτερους οδηγούς με δικίνητα αυτοκίνητα στη χώρα μας, έχοντας ειδίκευση στο χώμα.
Η πολυετής σχέση φιλίας με την οικογένεια Γκάλλο, η οποία έχει γράψει τη δική της ιστορία στο Ράλλυ Ακρόπολις, έφερε μια συνεργασία με μεγάλες προοπτικές εξέλιξης.
Αποτέλεσμα αυτού, η συμμετοχή της Peugeot Γκάλλο Α.Ε., με πλήρωμα στο νέο Peugeot 208 Rally4 που θα φέρει το Νο.61 στις πόρτες, τους Σάββα Λευκαδίτη και Κώστα Κόντο.
Αυτή η προσπάθεια έχει ακόμη τη στήριξη, υπό μορφή χορηγίας, των εταιρειών Αναγνώστου Φυτοχώματα, Κιτάντζης Φυτά και Εφόδια, Landmacon Α.Ε. Κατασκευές Πρασίνου, Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ (SKAG), Lotos Oil και Cafe 25 seconds Vari.
Σάββας Λευκαδίτης-Κώστας Κόντος: Οι πρώτες εντυπώσεις από το Peugeot 208 Rally4
Φτάνοντας στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου, η εικόνα του γαλλικού αυτοκινήτου, ήταν εντυπωσιακή. Με το χωμάτινο κιτ, το προσθιοκίνητο 208 Rally4 που έκανε ντεμπούτο στα ράλλυ πέρυσι και έχει εξελιχθεί από την Peugeot Sport, διαθέτει δυναμικό παρουσιαστικό, το οποίο επιτείνει περαιτέρω, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Ακόμη και στο ρελαντί, ο ήχος του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,2 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 208 ίππων και ροπή 290 Nm, παραπέμπει σε καθαρόαιμο αγωνιστικό, προσδιαθέτοντας για ανάλογη συνέχεια.
“Μόλις μάθαμε ότι το Ακρόπολις επιστρέφει, ξεκινήσαμε επαφές με τους 3 αρχικούς μας χορηγούς (Αναγνώστου Φυτοχώματα, Κιτάντζης Φυτά και Εφόδια, Landmacon Α.Ε. Κατασκευές Πρασίνου), οι οποίοι συναίνεσαν να βοηθήσουν”, δήλωσε ο Σάββας Λευκαδίτης, εξιστορώντας πώς ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια.
“Καθώς είχαμε ήδη πολύ καλή σχέση με την οικογένεια Γκάλλο, μας υποστήριξαν υπό μορφή συνεργασίας τόσο εκείνοι, όσο και η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot. Έτσι μας βοήθησαν να φέρουμε ένα αυτοκίνητο, οπότε σκεφτήκαμε πως αυτή είναι μια καλή βάση για να κάνουμε τον αγώνα και μετά, το αγωνιστικό να μείνει εδώ, να το οδηγήσουμε και με τη σειρά μας, να εξελιχθούμε”.
Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις του Σάββα Λευκαδίτη από το νέο του αγωνιστικό; “Καταρχάς, είναι φανερό πως το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο καθαρά για αγώνες. Αυτό μου έκανε εντύπωση πριν καν το βάλω μπροστά, αφού πρόσεξα πως όλα βρίσκονται στη θέση που πρέπει”, σχολίασε ο Σάββας. “Το τούρμπο βοηθάει πάρα πολύ, έστω και αν ο κινητήρας διαθέτει λίγα κυβικά. Εμείς σήμερα οδηγήσαμε με το στήσιμο που δίνει η Peugeot και ήταν πάρα πολύ ωραίο. Προφανώς θα κάνουμε ορισμένες αλλαγές, κυρίως λόγω της σκληρότητας του Ακρόπολις, όμως το αυτοκίνητο είναι ήδη εξαιρετικό”.
Αν και έχει συμμετάσχει 7 φορές στο Ράλλυ Ακρόπολις, στο πλαίσιο του εθνικού Πρωταθλήματος, η φετινή θα είναι η πρώτη φορά που ο Σάββας Λευκαδίτης, θα αγωνιστεί στο πλαίσιο του WRC. Πώς αισθάνεται για αυτό;
“Νομίζω πως η συμμετοχή στο Ακρόπολις ως αγώνα που προσμετρά στο WRC, είναι μια από τις πιο σημαντικές εμπειρίες για Έλληνες αγωνιζόμενους. Για εμένα, αποτέλεσε όνειρο από μικρή ηλικία, το έκανα πραγματικότητα στο πλαίσιο του ελληνικού πρωταθλήματος, όμως τώρα ο αγώνας βρίσκεται κανονικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και ανυπομονώ”.
Ποιοι είναι οι αγωνιστικοί στόχοι του πληρώματος; “Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τον αγώνα, ενώ παράλληλα να μαθαίνουμε το αυτοκίνητο μετά από κάθε ειδική διαδρομή, όλο και περισσότερο. Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά και να το ευχαριστηθούμε”, ανέφερε ο Σάββας Λευκαδίτης.
Με ποια κριτήρια προτίμησε ο Σάββας Λευκαδίτης ένα δικίνητο αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally4, ως επόμενο βήμα στην αγωνιστική του πορεία;
“Προτιμήσαμε ένα αυτοκίνητο Rally4, σε σύγκριση για παράδειγμα με ένα μεγαλύτερο προδιαγραφών Rally2, κυρίως λόγω κόστους. Με τα χρήματα που μπορείς να διαθέσεις για ένα τέτοιο αυτοκίνητο (Rally4), αγοράζεις αυτοκίνητο R5 παλαιότερης γενιάς. Το κόστος για ένα νέο Rally2, είναι περίπου τριπλάσιο.
“Εμείς θέλαμε ένα πιο σύγχρονο αυτοκίνητο, να μπορούμε να το κρατήσουμε για κάποια χρόνια και να είναι όμορφο. Θεωρώ ότι κάναμε τη σωστή κίνηση”.
Ενόσω συνομιλούσαμε με τον Σάββα Λευκαδίτη, ο συνοδηγός του Κώστας Κόντος, περίμενε υπομονετικά. Πώς του φάνηκε το νέο Peugeot 208 Rally4;
“Το αυτοκίνητο φαίνεται καλοστημένο”, μας είπε ο Κώστας Κόντος. “Θα έλεγα ότι φαίνεται διασκεδαστικό, όμως από έξω δείχνει και γρήγορο. Νομίζω ότι θα πάμε καλά, θα ευχαριστηθούμε τον αγώνα και θα κάνουμε τους χρόνους που πρέπει”.
Όσον αφορά στη συμμετοχή στο επερχόμενο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο πολύπειρος αγωνιζόμενος που έκανε ντεμπούτο στον εθνικό μας αγώνα το 1987, σχολίασε: “Σίγουρα πρόκειται για μεγάλη συγκίνηση. Ο αγώνας και ιδιαίτερα η ειδική διαδρομή στο Σύνταγμα θα βοηθήσει στην προβολή του σπορ. Η χαρά μας είναι μεγάλη”.
Σε ποιους τομείς εστιάζει κυρίως ένας συνοδηγός, σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα, όσο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; “Ειδικά για αυτόν τον αγώνα, πρέπει να γίνει πολύ καλός προγραμματισμός. Για παράδειγμα, πρέπει να έχουμε ορίσει εξαρχής τις δουλειές που θα γίνουν στο αυτοκίνητο, πού θα αλλάζουμε λάστιχα κλπ.
“Από την πλευρά μας, θα ακολουθήσουμε σταθερό ρυθμό ώστε να εξοικειωθούμε αρχικά με το αυτοκίνητο. Θα είναι η πρώτη μας εμφάνιση με αυτό, οπότε θέλουμε να ευχαριστηθούμε και να τερματίσουμε”.
Από το δεξί μπάκετ
Καθώς ήμασταν παρόντες στην πρώτη δοκιμή του αυτοκινήτου, δε χάσαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το Peugeot 208 Rally4. Αφού δεθήκαμε στο δεξί κάθισμα, το βλέμμα μας τράβηξαν ο λεβιές του σειριακού κιβωτίου και βέβαια, το χειρόφρενο.
Στο κεντρικό ταμπλό, το αναμμένο λαμπάκι δίπλα στην ένδειξη “road mode”, με ένα πάτημα κουμπιού από τον Σάββα Λευκαδίτη άλλαξε, ανάβοντας δίπλα στο “sport mode”.
Πέραν αυτού, υπάρχουν τριά επίπεδα χαρτογράφησης κινητήρα με ρύθμιση της παρέμβασης του ALS, ανάλογα με την ποιότητα χώματος και στην προκειμένη περίπτωση, ήταν ορισμένη στο 2, δηλαδή για όχι εντελώς φλατ χωμάτινη επιφάνεια.
Ο Σάββας έβαλε πρώτη και ξεκίνησε, με την επίδραση του τούρμπο στο αυτοκίνητο να είναι φανερή από την πρώτη στιγμή.
Αν και ακόμη πραγματοποιούσε αναγνωριστική οδήγηση, ο οδηγός “μας” έλεγχε διαρκώς τη δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου, πατώντας φρένο με το αριστερό πόδι.
Εντυπωσιακή ήταν και η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία στο καλό χώμα της πίστας στο Διαδρόμιο θύμιζε, μετά από τις όποιες αναπηδήσεις, μαγικό χαλί και η προσγείωση, ήταν ιδιαίτερα ομαλή.
Προφανώς, με το πέρασμα των ημερών οι Σάββας Λευκαδίτης-Κώστας Κόντος θα εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με το νέο Peugeot 208 Rally4, στοχεύοντας στις καλύτερες δυνατές εμφανίσεις.
Από την πλευρά μας, χαιρόμαστε που ακόμη ένα αυτοκίνητο-κόσμημα προστέθηκε στο στόλο των ελληνικών αγωνιστικών και να ευχηθούμε καλό τερματισμό στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, στις 9-12 Σεπτεμβρίου.
Αγωνιστική γνωριμία του Peugeot 208 Rally4, θα φιλοξενηθεί σε επόμενο τεύχος των 4Τ. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ