
Elfyn Evans: «Looser» ή Champion;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για έναν από τους δέκα top οδηγούς του σύγχρονου WRC, θεσμός όπου ο τίτλος είναι επιβράβευση και δεν αποτελεί επιβεβαίωση.
Ο 36χρoνος Ουαλός, της μεγάλης του Μάλκολμ Ουίλσον σχολής, απόφοιτος του British Rally Championship (BRC) την εποχή της δόξας του θεσμού, γιος του αρκετά γνωστού Gwyndaf Evans, ήρθε στο WRC και έμεινε. Από το 2020, κόσμημα του Toyota Gazoo Racing WRC, κορυφαία ομάδα στο WRC και, αν κερδίσεις την εμπιστοσύνη του Ιάπωνα, εκεί θα μείνεις και δε θα αδικηθείς.
Ομάδα-έμπνευση του Akio Toyoda, όπου δε λείπει και το συναίσθημα, ό,τι του ταιριάζει του Evans Jr και το αξιοποιεί, διαχειριζόμενος μάλιστα υποδειγματικά την αστοχία στη διεκδίκηση του τίτλου το 2021, οπότε οι ειδικοί τον «σταύρωσαν». Οι ειδικοί, οι «ξερόλες» του FB, που με επιβάτη τον οκτάκις Πρωταθλητή δεν μπορούν ούτε να ξεπαρκάρουν.
Ας είναι, και ο Evans Jr διαχειρίστηκε περίφημα στην αφετηρία της σταδιοδρομίας του το όνομα του πατέρα του, εξαιρετικού οδηγού που ο Junior τον ξεπέρασε.
Σεμνοί και οι δύο, και έχουμε συναναστραφεί με τον Senior όταν ήταν στη Seat, και αργότερα στην MG. Δοκιμή-υπέρβαση με το ΜG S1600, έργο του Λεωνίδα Α. Μανιατόπουλου και του Νίκου Μπέλου. Το αυτοκίνητο αργότερα στην Ελλάδα, και το σχόλιο περί σεμνών που τους ενώνει δεν είναι τυχαίο.
Γεγονός είναι ότι όταν έρχεται ο Evans Jr για δοκιμές εξέλιξης, ευθύνη της περίφημης ομάδας του «ΕΛ-ΕΜ», στελέχη -όπως και οι θεατές- τον περιμένουν με ενδιαφέρον. Οι πρώτοι να συνεργαστούν μαζί του, και ο Έλληνας θεατής να επικοινωνήσει, απολαμβάνοντας και έναν εξαιρετικό άνθρωπο. Ο ίδιος, οδηγός παντός καιρού και εδάφους, όπως και οι συναθλητές του άλλωστε, απαντάει με χαμόγελο σε απρεπείς ερωτήσεις για την αστοχία τότε στην Ιταλία – βλέπετε, «πουλάει» το στραβό.
Αντίστοιχα, σήμερα απαντάει με τη διάλεκτο της γενέτειράς του όταν σχολιάζει «on camera» για τον αγώνα, ξεπερνώντας με χιούμορ τις υπερβολές του απερίγραπτου προέδρου της FIA, που έθαψε και τα αποκαΐδια από τις ρίζες του. Ο «Mr Μπιν», με ε.δ. στο παλμαρέ του, σε αντίθεση με τους no name επικεφαλής των αγώνων σε Ελλάδα και Κύπρο, που προσβάλλουν τους αθλητές χωρίς αγωνιστικές ρίζες. Το απαραίτητο στοιχείο που διαμορφώνει άλλωστε την κουλτούρα μας, όταν δεν προκύπτει αγωνιστικό DNA, όπως επί του προκειμένου…
Ο 36χρονος Elfyn Evans
Νικητής προχθές στη Σουηδία και, στην κυριολεξία, χθες στο Σαφάρι, ενώ ήταν δεύτερος στο Μόντε. Επιδόσεις που πιστοποιούν έναν σπάνιο πλουραλισμό, ό,τι έχουμε συναντήσει σε Παγκόσμιους παλιάς κοπής, όπως είναι ο Björn Waldegård, και σε πιο σύγχρονους, όπως τον Carlos Sainz και τον Tommi Makinen, χωρίς να υποτιμούμε το παλμαρέ του Sebastien Ogier, που παραμένει στις επάλξεις. Ο Ogier που αντιμετωπίζει το Σαφάρι όπως το Μόντε. Με το σεβασμό που απαιτεί και η ιστορία αυτών των αγώνων, αντίστοιχη με το δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, και μέχρις εκεί οι συγκρίσεις, αφού ο ελληνικός αγώνας τίθεται εκτός συναγωνισμού, ειδικά με τη φετινή οσκαρική του σχεδίαση…
Στη Αφρική, ειδικά στην Κένυα, όπου εξελίσσεται το Ράλλυ Σαφάρι, ο Ουαλός έμεινε ψύχραιμος στην αρχή, δεν παρασύρθηκε από το ρυθμό του Ott Tanak, χωρίς όμως να χάσει την επαφή. Ο Evans, όντας και μηχανικός, γνωρίζει ότι αν του φερθείς ανάλογα, το Yaris, παραδοσιακά ως Toyota άλλωστε, δε σπάει και δε χαλάει. Επαληθεύτηκε, και όταν ο Tanak αφαιρούσε το ημιαξόνιο χάνοντας την τετρακίνηση, ο Evans πέρασε μπροστά, και εκεί ολοκλήρωσε. Απειλήθηκε από τον Kalle Rovanpera την Παρασκευή, αλλά ήξερε ότι πρώτος θα αστοχήσει ο mate του, ακόμη χαμένος ανάμεσα σε Porsche Cup και αγώνες τύπου ντριφτ, ψάχνοντας και χρόνο ώστε να αξιοποιήσει το σκάφος του στις διακοπές του. Με Ιστορικά δεν ασχολείται πλέον ο Kalle, αφήνοντας χώρο στον Latvala, που θα τον απολαύσουμε στο ΙΡΑ και, ευτυχώς για την ομάδα, είναι ο Juha Kankkunen που συντονίζει. Πλήρες πρόγραμμα και σκληρή δουλειά από τον Φινλανδό, ακριβώς σαράντα χρόνια μετά την πρώτη του νίκη στον εμβληματικό αγώνα. Σοβαρός και δουλευταράς, όπως και ο Evans, ενώ ο πολύς Ogier έχει την πολυτέλεια να επιλέγει αγώνες, και ο Latvala να γράφει απουσίες…
Το 2025…
Ο Evans, που έπειτα από τρεις αγώνες προηγείται εντυπωσιακά στο πρωτάθλημα των Neuville, Tanak, Ogier, Fourmaux κ.ά., έχει ξεκινήσει με διαδρομή για σεμινάριο.
Η συνέχεια αναμένεται στα μέτρα του στα Κανάρια Νησιά, με «μικτό» ασφάλτινο οδόστρωμα, με πρόσφυση που εναλλάσσεται και υψηλές μ.ω.τ., συνδυασμός που του ταιριάζει.
Ο αγώνας της Ισπανίας στο WRC, που προτιμήθηκε από το Catalonia Rally, με διαδρομή που θυμίζει Κορσική. Πολυνίκης εκεί ο Carlos Sainz, με πέντε νίκες, και μάλιστα με διαφορετικά αυτοκίνητα.
Σε σχέση με το φετινό πρωτάθλημα, εκτίμησή μας είναι ότι οι τίτλοι θα κριθούν κατά 60% στην τριπλέτα αγώνων σε Πορτογαλία-Σαρδηνία-Ελλάδα.
Με μενού που δείχνει αντίστοιχου τύπου αλλά διαφέρει, και εδώ ο χαρακτήρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τοποθετεί τον ελληνικό αγώνα υπεράνω όλων. Ό,τι ταιριάζει στους εμπνευστές της επιστροφής, στους δημιουργούς και στην ομάδα που εκτελεί, σοφά συντονισμένη.
Γεγονός πως δεν προκύπτουν προβλέψεις, ενώ η ξεπερασμένη ιστορία συνδεδεμένη με το παλμαρέ των πρωταγωνιστών, με σχόλιο για το πού βολεύεται ο ένας και πού ο άλλος, τη σημερινή εποχή διαψεύδεται από τα αποτελέσματα. Σαφέστατα, ένας από τους οδηγούς της Toyota ή της Hyundai θα κερδίσει από αύριο μέχρι και το Ακρόπολις και στη συνέχεια, αλλά το ποιος δεν προβλέπεται…
Η μαγεία του σύγχρονου πρωταθλήματος, και κρίμα που η Ford έχει αναρτήσει λευκή πετσέτα, κάτι αδιανόητο για τη Hyundai, με Κορεάτες οπλαρχηγούς και Παγκόσμιους Πρωταθλητές στα μπάκετ._ Σ. Χ.
Παρακολουθήστε εδώ: Στο κλουβί με το λιοντάρι παρά ομόσταβλος του Max - SpeedZone EP70

Elfyn Evans