Ξεκινά απόψε η δράση για τον πιο σημαντικό αγώνα ταχύτητας και αντοχής στον κόσμο, τις «24 ώρες του Le Mans», με τη διαδικασία της pole-position. Εκκίνηση, το Σάββατο στις 16.00
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο covid-19 έκανε άνω-κάτω τις κλασικές ημερομηνίες διεξαγωγής του μεγάλου 24ωρου αιώνα, που εδώ και δεκαετίες γίνεται το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, με αποτέλεσμα η φετινή διοργάνωση να μετατεθεί για το Σαββατοκύριακο 21-22 Αυγούστου. Ακόμα κι έτσι όμως, οι ημέρες έφτασαν, τα αγωνιστικά είναι ήδη στην πίστα, πραγματοποιώντας τις ελεύθερες δοκιμές τους. Οι 24 ώρες του Le Mans είναι στην ουσία ένα γεγονός, το σημαντικότερο ετήσιο στην πόλη και στην περιοχή, που διαρκεί ολόκληρη την εβδομάδα. Η διαδικασία της pole-position διεξάγεται πάντα την Πέμπτη το βράδι, ενώ την Παρασκευή οι οδηγοί παρελαύνουν στο κέντρο της πόλης, χαιρετώντας τον κόσμο μέσα από σπάνια ιστορικά αυτοκίνητα (είναι περιττό να πούμε ότι την εβδομάδα του αγώνα βλέπεις ό,τι θέλεις από ιστορικό και σπάνιο αυτοκίνητο, ακόμα και πρωτότυπο, παντού μέσα στην πόλη και γύρω από την πίστα).
Εξυπακούεται ότι στον κενό από αγωνιστικές υποχρεώσεις χρόνο, διάφορα events εξελίσσονται στην πίστα, με κυρίαρχη εικόνα τους μικρής διάρκειας αγώνες με ιστορικά αγωνιστικά του παρελθόντος, αρκετά από τα οποία είχαν κερδίσει τον αγώνα στην εποχή τους.
Ο φετινός 24ωρος αγώνας είναι ο τελευταίος με τους ισχύοντες κανονισμούς, καθώς όπως όλοι γνωρίζουν από το 2022 θα ισχύουν άλλοι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WEC). Το Σάββατο το μεσημέρι στην εκκίνηση θα βρίσκονται 62 αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία θα παλέψουν για τη νίκη στις κατηγορίες τους. Στην κορυφαία Hypercar, από την οποία θα κριθεί και η πρώτη θέση της γενικής κατάταξης την Κυριακή το μεσημέρι, υπάρχουν 5 συμμετοχές. (ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΔΩ).
Ξεχωρίζουν τα δύο πρωτότυπα της Toyota, τα GR010 Hybrid με πληρώματα τους Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez (#7) και Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley (#8). Αν δεν υπάρξουν προβλήματα αξιοπιστίας ή άλλα απρόοπτα, ένα από τα δύο ιαπωνικά αγωνιστικά θα δει πρώτο τη σημαία του τερματισμού. Ωστόσο αγώνας είναι, στο Le Mans οι απρόβλεπτες καταστάσεις είναι πολλές και τα πάντα μπορεί να συμβούν.
Η κατηγορία LMP2 συγκεντρώνει 25 συμμετοχές από διάφορες καλά οργανωμένες ιδιωτικές ομάδες, οι 24 από αυτές με το πρωτότυπο Oreca 07-Gibson και μία με το νέο Ligier JS P217-Gibson. Η GTE Pro αριθμεί συνολικά 8 συμμετοχές, με αγωνιστικά που υπόσχονται πολλά στην πίστα (Ferrari 488 GTE, Corvette C8.R, Porsche 911 RSR-19). Η πολύ δημοφιλής κατηγορία GTE Am περιλαμβάνει 23 συμμετοχές, που έχουν όλες τις προϋποθέσεις για μια γερή μάχη, όπως αυτές που μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Porsche 911 RSR-19, Aston Martin Vantage GTE και Ferrari 488 GTE δίνουν ήδη τη δική τους παράσταση στις ελεύθερες δοκιμές, προετοιμαζόμενες για ένα σκληρό αγώνα.
Η πολύ δημοφιλής κατηγορία GTE Am περιλαμβάνει 23 συμμετοχές, που έχουν όλες τις προϋποθέσεις για μια γερή μάχη, όπως αυτές που μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Porsche 911 RSR-19, Aston Martin Vantage GTE και Ferrari 488 GTE δίνουν ήδη τη δική τους παράσταση στις ελεύθερες δοκιμές, προετοιμαζόμενες για ένα σκληρό αγώνα.