30 χρόνια Opel Astra
Το 1991, το Opel Astra παρέλαβε τη σκυτάλη από το Kadett συνεχίζοντας την παράδοση εισαγωγής καινοτομιών στην κόμπακτ κατηγορία και εκδημοκρατισμού τεχνολογιών για το ευρύ κοινό.
Μαζί με τον προκάτοχό του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, το Opel Astra έχει γίνει πρεσβευτής αλλαγής για την γερμανική εταιρεία μεταφέροντας σημαντικά μηνύματα του κατασκευαστή στον έξω κόσμο. Μεταξύ αυτών είναι η εκφραστική σχεδίαση, η ευελιξία και η δυναμική οδήγηση.
Όταν το Opel Astra έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ο κόσμος βρισκόταν σε μία εποχή αλλαγών με τη νέα γενιά του συμπαγούς μοντέλου της γερμανικής εταιρείας να ενσαρκώνει ακριβώς αυτό το πνεύμα. Έτσι, απέκτησε νέο όνομα, όπως και το αντίστοιχο μοντέλο της Vauxhall, και πολυάριθμα νέα συστήματα, όπως οι προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας. Γνωστό ως Astra F, επικεντρώθηκε επίσης στην περιβαλλοντική συμβατότητα, με υψηλό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας που σηματοδότησε ένα μεγάλο βήμα προς το κλείσιμο του κύκλου ζωής των πρώτων υλών. Καθώς η Opel κατασκεύασε περίπου 4,13 εκατομμύρια μονάδες από το 1991 έως και το 1997, το Astra F είναι το μοντέλο της μάρκας με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι τώρα.
Το Hollywood έρχεται στο Rüsselsheim με το Astra G
Η επιτυχία του Astra F ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη, και έτσι όταν ήρθε η ώρα για τη δημιουργία της επόμενης γενιάς, η Opel αναζήτησε έμπνευση έξω από τα καθιερωμένα. Για παράδειγμα, η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε το Astra G με τη βοήθεια της ταινίας Jurassic Park. Αυτό δε σημαίνει ότι το μοντέλο κλωνοποιήθηκε από το DNA ενός δεινόσαυρου. Το αντίθετο μάλιστα: οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα πρόγραμμα σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAD) με την ονομασία ALIAS που αρχικά είχε αναπτυχθεί για ταινίες κινουμένων σχεδίων – το λογισμικό επέτρεψε στην ομάδα να εργαστεί πάνω στο νέο μοντέλο σε ένα εικονικό, τρισδιάστατο περιβάλλον.
Το Astra H έκανε επίσης θραύση, αντίστοιχη ενός blockbuster, το 2003. Κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του μοντέλου της τρίτης γενιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), το έγκυρο Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου auto motor und sport ρώτησε τους αναγνώστες ποιο από τα συμπαγή μοντέλα του Σαλονιού τους άρεσε περισσότερο. Το νέο Opel αναδείχτηκε νικητής με συντριπτικό ποσοστό, συγκεντρώνοντας το 52% των ψήφων.
Με την τέταρτη γενιά η Opel παρέλειψε το γράμμα “I” για να αποφύγει τη σύγχυση με τον αριθμό “1”. Επομένως, ήταν το Astra J το μοντέλο που το 2009 απέκτησε προηγμένες τεχνολογίες από το Opel Insignia, και τις εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία για πρώτη φορά. Χάρη στους προβολείς AFL+, το Astra μπορούσε να βλέπει μετά τις στροφές, ενώ η εμπρός κάμερα Opel Eye όχι μόνον αναγνώριζε πινακίδες σήμανσης ΚΟΚ, αλλά μπορούσε να προειδοποιεί επίσης τους οδηγούς εάν κινδύνευαν να παρεκκλίνουν από τη λωρίδα τους.
Συνεχίζοντας τη μακροχρόνια παράδοση, το Astra K ξεχώριζε επίσης με την τεχνολογία φωτισμού του. Το «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016« ήταν το πρώτο που εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία προσαρμοζόμενους προβολείς Intelli-Lux LED matrix – που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα πολυτελών και premium μοντέλων από ανώτερες κατηγορίες. Επιπλέον, το Astra K για μία φορά ακόμα εκπλήρωνε την υπόσχεσή του στον τομέα της ευεξίας με την εισαγωγή εργονομικών εμπρός καθισμάτων πιστοποιημένων από το AGR (Aktion Gesunder Rücken/Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη). Τα καθίσματα μπορούσαν ακόμα και να αναβαθμιστούν με λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ, όπως το σημερινό νέο Astra.
H νέα γενιά Opel Astra
Με την ανακοίνωση του νέου μοντέλου του 2021, το Opel Astra εισέρχεται στην έκτη γενιά του και ξεκινά μία ακόμα νέα εποχή. Για πρώτη φορά, το συμπαγές μοντέλο θα διατίθεται με ηλεκτροκίνηση, ως plug-in hybrid, σε δύο επίπεδα ισχύος. Επιπλέον, θα υπάρχουν εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Το νέο Opel Astra αποτελεί επίσης μία «σχεδιαστική δήλωση» για το Γερμανό κατασκευαστή – τολμηρό και καθαρό, με το νέο πρόσωπο της μάρκας Opel Vizor και ψηφιακό ταμπλό Pure Panel.