70 χρόνια για το Nissan Patrol
Το θρυλικό Nissan Patrol γιορτάζει τα 70α γενέθλιά του έχοντας καταστεί ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη «βιτρίνα» από τρόπαια, υποστηρίζοντας μια σειρά από εξερευνήσεις-ορόσημα σε όλο τον κόσμο.
Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,7 λίτρων, που απέδιδε 56 kW με «part-time» τετρακίνηση, μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και υιοθέτησε την ονομασία Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65, το 1958.
Η δεύτερη γενιά G60 κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με 6κύλινδρο κινητήρα 4.0 λίτρων, σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 92 kW. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω γενιά ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις soft-top, wagon ή καμπίνα με σασί και έμεινε αμετάβλητη για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.
Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα. Το μοντέλο αυτό ήταν διαθέσιμο ως hard-top με κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση με μεγάλο μεταξόνιο επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε pick-up, καμπίνας-σασί και wagon.
Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με κινητήρα βενζίνης 2,8 λίτρων ή με 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση Deluxe Wagon. Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του 6κύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε ισχύ 81 kW και ροπή 255 Nm.
Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987, όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο.
Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργιους 6κύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη ενός 3,0 λιτρου βενζινοκινητήρα, μιας μοναδικής έκδοσης προερχόμενης από τον εμβληματικό RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbo-diesel των 2,8 λίτρων.
Η πέμπτη γενιά GU του Nissan Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη μετάδοσης της κίνησης, που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel των 2,8 λίτρων, ο οποίος διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, είτε από τον ανανεωμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο ZD30 των 3,0 λίτρων, που αντικατέστησε τους μικρότερους 6κύλινδρους το 2000. Τη ίδια στιγμή, ο 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας αύξησε τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 185 kW και 420 Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.
Με την άφιξη της σειράς Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον V6 κινητήρα βενζίνης των 5,6 λίτρων , σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.
Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.