Ράλλυ Ypres Βελγίου (1η ημέρα): 1-2-3 της Hyundai με τον Neuville στην κορυφή

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου κύλησε ιδανικά για την Hyundai, που βλέπει τον Thierry Neuville να ηγείται του 1-2-3 της ομάδας.

To Ράλλυ Ypres Βελγίου, 8ος γύρος του φετινού WRC, έκανε πρεμιέρα σήμερα στο WRC, αφού προσμετρά για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του θεσμού.

Μετά από την πρώτη ημέρα που τελικά περιλάμβανε 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 125,89 αγωνιστικών χλμ. -η τελευταία ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας- τα εργοστασιακά πληρώματα της Hyundai κάνουν “κατάληψη” στις θέσεις της τριάδας, έχοντας μάλιστα κερδίσει όλες τις ειδικές διαδρομές.

Onboard με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe

Ράλλυ Ypres Βελγίου: Υπόθεση Hyundai η κορυφή

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου κυριολεκτικά δεν άφησε τα πληρώματα να πάρουν… ανάσα. Η αρχή έγινε με το πρωινό shakedown, ενώ λίγο αργότερα ξεκίνησαν και οι αγωνιστικές “αψιμαχίες”.

Η εμπειρία παίζει καθοριστικό ρόλο στις ιδιόμορφες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές που βρίσκονται σε ακτίνα 40 χιλιομέτρων από την πόλη Ypres, η οποία για δεκαετίες αποτελεί το επίκεντρο του αγώνα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Thierry Neuville είχε χριστεί από συνεργάτες και αντιπάλους ως το φαβορί για τη νίκη στον αγώνα της χώρας του, ενώ και η εμπειρία του Craig Breen, που είχε επικρατήσει το 2019, τον έφερνε στους υποψήφιους για μια εξαιρετική εμφάνιση.

Οι δύο οδηγοί της Hyundai δε διέψευσαν τα προγνωστικά, εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία τους, σε ειδικές διαδρομές με μεγάλες ευθείες και διασταυρώσεις, οι οποίες όμως περιλαμβάνουν και πολλά σημεία για “μπούκες” που μπορεί να κάνουν τη διαφορά.

Ypres Rally Day 1, Thierry Neuville

Καθώς η φράση “αναζήτηση πρόσφυσης”, η οποία άλλαζε διαρκώς στην άσφαλτο του δυτικού Βελγίου, ενώ οι ειδικές διαδρομές θύμιζαν εν μέρει και εκείνες του Ράλλυ Γερμανίας, τα πληρώματα της Hyundai Motorsport έδειξαν να έχουν το πάνω χέρι.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου loop , οι Thierry Neuville-Martin Wydaeghe διατήρησαν έναν “άνετο”, όπως τον χαρακτήρισε ο Βέλγος οδηγός, ρυθμό.

Αρχικά είδαν τους teammates τους να παίρνουν προβάδισμα, με μικρές σε κάθε περίπτωση διαφορές, ωστόσο στην τελευταία από τις 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, βρέθηκαν στην κορυφή.

Στο δεύτερο loop, οι Neuville-Wydaeghe δεν άφησαν περιθώρια και σημειώνοντας 3 ταχύτερους χρόνους σε ισάριθμες ειδικές διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν, δημιούργησαν διαφορά 7,6” από τους Craig Breen-Paul Nagle, οι οποίοι ακολουθούν.

Άλλωστε, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας ο Neuville έδειχνε να ελέγχει την κατάσταση, επιλέγοντας να μη ρισκάρει, αφού το διακύβευμα της νίκης στον πρώτο αγώνα της πατρίδας του στο πλαίσιο του WRC, είναι μεγάλο.

Ypres Rally - Craig Breen, Paul Nagle

Από την πλευρά του, ο Breen συνεχίζει τις εξαιρετικές εμφανίσεις που ξεκίνησε στην Εσθονία. Σε έναν αγώνα που γνωρίζει καλά, έχοντας κερδίσει το 2019, αν και δεν είχε αγωνιστεί με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC όπως ο Neuville, σήμερα έκανε το καλύτερο δυνατό.

Ypres Rally Day 1, Breen-Nagle

Σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους στο μεσημεριανό loop, οι Breen-Nagle βρέθηκαν προσωρινά επικεφαλής, προτού “ενδώσουν” στους Βέλγους teammates τους, το απόγευμα.

Σε κάθε περίπτωση, η διαφορά από την κορυφή δεν είναι μεγάλη, οπότε αύριο οι Ιρλανδοί θα επιδιώξουν να μείνουν μακριά από προβλήματα και να διατηρηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στους Neuville-Wydaeghe.

Ypres Rally Day 1, Ott Tanak

Η μάχη του βάθρου στο Ράλλυ Ypres Βελγίου

Πίσω από τα δύο ταχύτερα πληρώματα της Hyundai, με διαφορά της τάξης του μισού λεπτού, εξελίσσεται μια μάχη με φόντο την τρίτη θέση του βάθρου, ανάμεσα στους Ott Tanak-Martin Jarveoja και τα πληρώματα της Toyota.

Οι Εσθονοί της Hyundai ξεκίνησαν δυναμικά, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, αφού στο πρώτο loop μίλησε η διαφορά εμπειρίας των Neuville και Breen στο συγκεκριμένο αγώνα.

Στο δεύτερο loop, ο Tanak αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του Hyundai i20 Coupe WRC, χάνοντας χρόνο και βλέποντας τη διαφορά από τα Toyota Yaris WRC να μειώνεται.

Ypres Rally Day 1, Rovanpera-Halttunen

Όσον αφορά στην Toyota Gazoo Racing, από το πρωί τα αυτοκίνητα έδειξαν πιο σκληρά και δυσκολοδήγητα. Ακόμη, μια επιλογή μίξης μαλακής και σκληρής γόμας ελαστικών, σε αντίθεση με τα σκληρά των Hyundai και M-Sport, στο πρώτο loop, δεν απέδωσε.

Στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές, οι χρόνοι των πληρωμάτων της ομάδας του Jari Matti Latvala ήταν μεν βελτιωμένοι, όχι όμως επαρκώς ώστε να μετουσιωθούν σε ταχύτερους χρόνους γενικής.

Ypres Rally Day 1, Kalle Rovanpera

Στην 4η θέση και πρώτοι μεταξύ των teammates, βρίσκονται οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen. O νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC, απέφυγε τα λάθη και πίεσε όπου ένιωθε πιο άνετα σε επίπεδο πρόσφυσης.

Έτσι, στην τελευταία ειδική διαδρομή που πραγματοποιήθηκε σήμερα, πέρασε στην 4η θέση, ολοκληρώνοντας με διαφορά μόλις 1,4” πίσω από τους Tanak-Jarveoja.

Ypres Rally Day 1, Evans-Martin

Βέβαια, η μάχη θα είναι μεγάλη και αύριο, αφού 0,8” πίσω από τους Φινλανδούς της Toyota, βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin. Το βρετανικό δίδυμο ήταν το ταχύτερο της ομάδας το πρωί, ενώ το απόγευμα αν και ο Evans θεωρούσε πως οδήγησε καλά, οι χρόνοι δεν ήρθαν, με τον Ουαλό να τονίζει πως “αυτό είναι κάτι που πρέπει να κοιτάξουμε”.

Την εξάδα, έχοντας βρεθεί σε απόσταση μόλις 8,2” από τους Tanak-Jarveoja, διαμορφώνουν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia.

Ypres Rally (Sebastien Ogier-Julien Ingrassia))

Το πρώτο loop δεν κύλησε καλά για τον Ogier, ο οποίος δήλωσε πως εξεπλάγη από την παρουσία σκόνης στο οδόστρωμα, που έκανε το Toyota Yaris WRC να γλιστράει περισσότερο.

Ένα κλατάρισμα στην τρίτη ειδική διαδρομή έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα, όμως το απόγευμα ο Γάλλος βελτίωσε τις επιδόσεις του, πλησιάζοντας τις θέσεις του βάθρου. Η εξέλιξη αυτής της μάχης, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον αύριο!

Πίσω από την τριάδα των επίσημων πληρωμάτων της Toyota, στην έβδομη θέση γενικής, βρίσκονται οι Takamoto Katsuta-Keaton Williams.

Ο Ιάπωνας, που συμμετέχει για πρώτη φορά σε αγώνα με τον 26χρονο Βρετανό συνοδηγό, ο οποίος αντικαθιστά τον τραυματία από την Εσθονία, Dan Barritt, ακολουθεί συνετό ρυθμό, αφού θέλει να αποφύγει τα λάθη σε έναν δύσκολο αγώνα, ειδική υπό τη συγκεκριμένη, ειδική για εκείνον, περίσταση.

Την κατάταξη των αυτοκινήτων WRC διαμορφώνουν οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette, με το Hyundai i20 Coupe WRC της γαλλικής 2C Competition.

Ypres Rally Day 1, Fourmaux-Jamoul

Ράλλυ Ypres Βελγίου: Μια ημέρα που η M-Sport θέλει να ξεχάσει

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου ήταν καταστροφική για την ομάδα του Malcolm Wilson, που είδε τα πληρώματά της να εγκαταλείπουν.

Οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul είχαν σφοδρή έξοδο στην τρίτη ειδική διαδρομή του αγώνα, όταν μετά από υπερστροφή σε αριστερή στροφή, το Ford Fiesta WRC χτύπησε εκτός δρόμου και μετά από πιρουέτες, “αναπαύτηκε” σε σημείο που ευτυχώς, δεν εμπόδιζε.

Κατά την επιστροφή στην Ypres, η ζημιά κρίθηκε πως δε μπορεί να διορθωθεί, οπότε ο αγώνας του γαλλοβελγικού πληρώματος, ολοκληρώθηκε πρόωρα.

Ypres Rally Day 1, Greensmith-Patterson

Αμέσως μετά, εκτός αγώνα τέθηκαν και οι Gus Greensmith-Chris Patterson, στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρώτου loop.

Ο νεαρός Βρετανός είχε έξοδο σε σημείο όπου οι σημειώσεις του αποδείχθηκαν “αισιόδοξες”, με αποτέλεσμα το Ford Fiesta WRC να κολλήσει σε χαντάκι.

Σε αυτή την περίπτωση, η ζημιά δεν είναι μεγάλη, οπότε λογικά οι Greensmith-Patterson θα επανέλθουν αύριο.

Ypres Rally Day 1, Solberg-Johnston

WRC3, WRC2 και Junior WRC στο Ράλλυ Ypres Βελγίου

Στην 9η θέση της κατάταξης, βρίσκεται το πρώτο πλήρωμα με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2. Ο λόγος για τους Γάλλους Yohan Rossel-Alexandre Coria (Citroen C3 Rally2, φωτ.), οι οποίοι προηγούνται και στην κατάταξη του WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2.

 

Τη δεκάδα γενικής διαμορφώνουν οι Oliver Solberg-Aaron Johnston, που τέθηκαν κάπως αναπάντεχα επικεφαλής στο WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, στο ντεμπούτο του νέου Hyundai i20 N Rally2.

Ο νεαρός Σουηδός, βρέθηκε στην κορυφή του WRC2 μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή, ενώ στην εκκίνηση αυτής, ήταν τρίτος.

Ypres Rally Day 1, Suninen-Markkula

Αρχικά, οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (M-Sport, Ford Fiesta Rally2 MkII) που προηγούνταν, σταμάτησαν λόγω υπερθέρμανσης του κινητήρα μετά από έξοδο σε χωράφι, που επέφερε και κλατάρισμα. Τελικά, οι Φινλανδοί συνέχισαν έχοντας όμως χάσει πάνω από 10 λεπτά.

Παράλληλα, οι Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai Motorsport N, Hyundai i20 N Rally2) που θεωρητικά θα έπαιρναν το προβάδισμα αφού ήταν δεύτεροι, έχασαν χρόνο με κλατάρισμα, πέφτοντας στη 2η θέση.

Ακόμη, στο πλαίσιο του WRC2, από έξοδο εγκατέλειψαν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Movisport, Volkswagen Polo R5), ενώ εκτός τέθηκαν και οι Tom Kristensson-David Arhusiander (M-Sport, Ford Fiesta Rally2 MkII).

Ypres Rally Day 1, Rossel WRC3

Την τριάδα του WRC3, πίσω από τους Rossel-Coria (φωτ.), διαμορφώνουν οι Sebastien Bedoret-Francois Gilbert και Pieter Cracco-Jasper Vermeulen, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 evo.

Στο Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών, προηγούνται οι Βρετανοί Jon Armstrong-Phil Hall, εμπρός από τους Εσθονούς Roberg Virves-Aleks Lesk και τους Φινλανδούς Sami Pajari-Marko Salminen.

Το Ράλλυ Ypres Βελγίου συνεχίζεται αύριο, Σάββατο 14 Αυγούστου, με ακόμη 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 119,92 αγωνιστικών χλμ.

Η πρώτη εξ αυτών (Hollebeke 1) ξεκινά στις 10:11.

Ράλλυ Ypres Βελγίου – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας

Ε.Δ.: 7 (η τελευταία ακυρώθηκε)

Μήκος: 125,89 χλμ.

Κατάταξη Top10 (8/20 ειδικές διαδρομές)

Ypres Rally Day 1, Top10

Ταχύτεροι Ε.Δ.: Neuville 4, Breen 2, Tanak 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Tanak, 2-3 Breen, 4-7 Neuville

 Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, συμμετοχές, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα  του WRC.

Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford

Highlights από τις ειδικές διαδρομές 1-4