Ευρωπαϊκές πωλήσεις: «1-2» τον Ιούνιο για τα VW Golf και Tesla Model 3
Το Tesla Model 3 έφτασε μια ανάσα από την κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων τον μήνα Ιούνιο, πίσω από το VW Golf.
Τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν σε 26 χώρες της Ευρώπης 1.268.683 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, επίδοση αυξημένη κατά 13% σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2020. Παρά την αύξηση αυτή, ο ρυθμός ανάκαμψης της αγοράς επιβραδύνθηκε σημαντικά σε σχέση με την εκείνη που καταγράφηκε μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου του τρέχοντος έτους, όπως μαρτυρούν τα επίσημα στοιχεία της Jato Dynamics.
Από τις αρχές του έτους, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει ανακάμψει, ωστόσο ο συνεχιζόμενος αντίκτυπος της πανδημίας Covid-19 συνεχίζει να επηρεάζει τις πωλήσεις. Οι σχεδόν 1,27 εκατομμύρια μονάδες που καταγράφηκαν τον Ιούνιο, εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τις 1,47 και 1,6 εκατομμύρια μονάδες που ταξινομήθηκαν τον αντίστοιχο μήνα του 2019 και του 2018.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις 26 ευρωπαϊκές χώρες που μελετά η Jato ανήλθε για το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 6,41 εκατομμύρια μονάδες, όντας αυξημένος κατά 27% από έτος σε έτος, αλλά συνάμα χαμηλότερος κατά 23% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Τα αυτοκίνητα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (BEV και PHEV) συνέχισαν να αυξάνουν τις πωλήσεις καλά, καταγράφοντας νέο ρεκόρ στο συνολικό μερίδιό τους – 18,5% έναντι 8,2% τον Ιούνιο του 2020. Οι ταξινομήσει των BEVs ανήλθαν σε 126.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του μήνα, ενώ εκείνες των PHEV σε 104.000 μοναδες. Οι Fiat, Tesla, Skoda, VW και Ford κέρδισαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην αγορά BEV, ενώ η Cupra, η Jeep, η VW, η Renault και η Seat σημείωσαν τα υψηλότερα κέρδη ως προς το μερίδιο αγοράς στα PHEV.
Η ζήτηση για τα αυτοκίνητα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών αυξάνεται σταθερά σε όλη την Ευρώπη, με τις σημαντικότερες αυξήσεις του μεριδίου τους να καταγράφονται στη Νορβηγία (+24 μονάδες), τη Σουηδία (+24 μονάδες), τη Δανία (+21 βαθμούς), την Ιρλανδία (+17 μονάδες) και τη Γερμανία (+15 μονάδες) ). Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων αυξήθηκε μόνο κατά 0,7 μονάδες στη Σλοβακία, κατά 1,4 μονάδες στη Ρουμανία και κατά 1,6 μονάδες στην Πολωνία.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα αυτών των οχημάτων έχει επίσης αντίκτυπο στο μείγμα πωλήσεων για ορισμένες μάρκες. Για παράδειγμα, τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα της Jeep αντιπροσώπευαν το 30% του συνολικού όγκου πωλήσεων της μάρκας τον Ιούνιο, έναντι 0,5% τον Ιούνιο του 2020. Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών της Cupra αυξήθηκαν από 0% τον Ιούνιο του 2020 σε 58% τον προηγούμενο μήνα.
Στην κατάταξη των μοντέλων, το VW Golf ήταν το πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο τον Ιούνιο με 27.247 μονάδες, επίδοση που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς τη τάξης του 2,15%. Παρά την αύξηση κατά 12% από τον Ιούνιο του 2020, ο όγκος πωλήσεων του μοντέλου μειώθηκε κατά 27% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019 – όταν το μερίδιο ήταν στο 2,52%. Πίσω από το γερμανικό μοντέλο κατατάσσεται το Tesla Model 3, το οποίο κατέγραψε 25.697 πωλήσεις, φθάνοντας συνολικά μέσα στο 2021 τις 66.350 μονάδες – έτσι το αμερικανικό EV καθίσταται το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη και το 25ο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη γενική κατάταξη μέχρι τον Ιούνιο. Το Μodel 3 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο τον περασμένο μήνα στην Αυστρία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο και βρέθηκε μέσα στο Top 10 στη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και τη Σουηδία.
Άλλα μοντέλα που σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019 ήταν τα Fiat 500, Toyota Yaris, VW T-Roc, Peugeot 2008, VW T-Cross, Hyundai Tucson, Audi A3, Toyota C-HR, Hyundai Kona, BMW Σειρά 3 και Volvo XC40.
Σε σχέση με τις πωλήσει πρόσφατα λανσαρισμένων μοντέλων, η Opel κατέγραψε 7.741 πωλήσει για λογαριασμό του Mokka. με τα Citron C4, VW ID.3, VW ID.4, Skoda Enyaq iV, και Cupra Formentor να σημειώνουν αντίστοιχα 7.353, 7.040, 6.347, 6.011 και 5.967 πωλήσεις.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο παραδόθηκαν 3.002 νέες Mustang Mach-E σε ισάριθμους ευρωπαίους πελάτες.