Δεν θα υπάρξει διάδοχος για το Audi A1
Οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών βάζουν τέλος στον κύκλο ζωής του Α1.
Καθώς οι αγοραστές στρέφονται ολοένα και περισσότερα στο SUV και crossover μοντέλα και με δεδομένη τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, φυσικό είναι πολλά αυτοκίνητα από τις «μικρές» κατηγορίες να μην καταφέρουν να επιβιώσουν. Ένα από αυτά, όπως όλα δείχνουν, θα είναι και το Α1, ο Βενιαμίν της γκάμας Audi.
Μιλώντας στην ΑΝΕ, o CEO της Audi, Markus Duesmann, επιβεβαίωσε ότι το Α1 δεν θα αντικατασταθεί εξαιτίας των περιορισμών που θέτουν οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 – και κατ’ επέκταση το υψηλό κόστος για την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης.
«Πολλά θα εξαρτηθούν από τον τελικό στόχο του Euro 7. Γνωρίζουμε ότι η προσφορά κινητήρων εσωτερικής καύσης στις μικρότερες κατηγορίες στο μέλλον θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς το κόστος θα αυξηθεί. Επομένως, δεν θα έχουμε διάδοχο για το Α1. Αν οι νέες προδιαγραφές Euro 7 δεν είναι πολύ αυστηροί, θα μας δοθεί η δυνατότητα να επενδύσουμε περισσότερο στην ηλεκτρονική κινητικότητα».
Το Audi A1 έκανε το ντεμπούτο του ως entry-level μόντελο στη γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή το 2010, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τόσο σε 3θυρες όσο και σε 5θυρες εκδόσεις. Στην τρέχουσα εκδοχή του το Α1 κυκλοφορεί στις επιμέρους αγορές από το 2018, κάτι που σημαίνει ότι ο κύκλος ζωής του θα ολοκληρωθεί σε περίπου έξι χρόνια από σήμερα ή ενδεχομένως και νωρίτερα.
Αναφερόμενος στο μέλλον τον κινητήρων εσωτερικής καύσης συνολικά στη γκάμα Audi, o Markus Duesmann ανέφερε ότι στην Ευρώπη το μερίδιο τους θα περιοριστεί στο 20%. Ωστόσο, η εικόνα στην Κίνα και στις ΗΠΑ θα είναι διαφορετική με τα plug-in υβριδικά οχήματα, που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες, να αποτελούν την «γέφυρα» για ένα ηλεκτρικό μέλλον.
Επ’ αυτού ο Markus Duesmann είπε:
«Τα PHEV, στην πλειοψηφία των μοντέλων μας, μας βοηθούν να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όμως δεν έχουμε σκοπό να αυξήσουμε τον όγκο πωλήσεων των αυτοκινήτων αυτών. Ο στόχος είναι να πάμε σε ένα ηλεκτρικό μέλλον όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».