Audi RS Q e-tron: Αυτό είναι το πρωτότυπο για το Dakar

Η γερμανική μάρκα παρουσίασε το εξηλεκτρισμένο Audi RS Q e-tron, με το οποίο θα συμμετάσχει στο Dakar από το 2022 – Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου αγωνιστικού.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει, η Audi έχει ανακοινώσει εδώ και αρκετούς μήνες τη συμμετοχή της στο Dakar, αρχής γενομένης από το 2022, με εξηλεκτρισμένο όχημα, που όπως αποκάλυψε σήμερα θα ονομάζεται Audi RS Q e-tron.

Με τις πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου να έχουν πραγματοποιηθεί, έφτασε και η στιγμή της επίσημης παρουσίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Audi RS Q e-tron: Εξηλεκτρίζοντας την έρημο

Γνωστή για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων οι οποίες εξελίσσονται μέσω των αγώνων, όπως είχε συμβεί στις αρχές της δεκαετίας του ’80 με το τετρακίνητο Audi Quattro στο WRC, η γερμανική μάρκα συνεχίζει στον ίδιο δρόμο, εν έτη 2021.

Για τη συμμετοχή στο Dakar, η Audi δημιούργησε την αγωνιστική ομάδα Q Motorsport ώστε, έχοντας στη σύνθεσή της μια κορυφαία τριάδα οδηγών που περιλαμβάνει τους Stephane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekstrom, να διεκδικήσει τη νίκη με εξηλεκτρισμένο όχημα στον πιο δύσκολο αγώνα αντοχής του πλανήτη.

Audi RS Q e-tron 015

Αν και οι πρώτες πληροφορίες είχαν ήδη διαρρεύσει, μέσω της επίσημης παρουσίασης οι άνθρωποι της Audi έριξαν φως και σε λεπτομέρειες για τα τεχνικά στοιχεία του RS Q e-tron.

Καταρχάς, η ονομασία από μόνη της, είναι ενδεικτική των καταβολών του νέου αγωνιστικού της Audi. Τα αρχικά RS χρησιμοποιούνται στα σπορ μοντέλα της μάρκας, η ονομασία e-tron χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Audi, την ώρα που το γράμμα Q υφίσταται στα SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανία.

Audi RS Q e-tron 08

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi RS Q e-tron

Το Audi RS Q e-tron έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του Dakar και διόλου τυχαία, οι Γερμανοί χαρακτηρίζουν το νέο τους αγωνιστικό ως “εργαστήριο δοκιμών για πιθανές μελλοντικές τεχνολογίες”.

Από τη στιγμή που κάθε ημέρα του Dakar περιλαμβάνει έως και 800 χιλιόμετρα ειδικών και απλών διαδρομών, οι άνθρωποι της Audi Sport έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό σύνολο, που θα λαμβάνει βοήθεια υπό τη μορφή μετατροπέα ενέργειας, από κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό σκέλος, το νέο αγωνιστικό της Audi εφοδιάζεται με μονάδα ισχύος (MGU) σε κάθε άξονα (εμπρός και πίσω), που έχει εξελιχθεί από την ομάδα για τη Formula E.

Audi RS Q e-tron 012

Μια τρίτη μονάδα ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και λειτουργεί για φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, βάρους 370 κιλών και χωρητικότητας περίπου 50 kWh, κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Στον συγκεκριμένο τομέα, ρόλο “φορτιστή” όποτε χρειάζεται, θα παίζει ο δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας TFSI που χρησιμοποιούνταν στο DTM.

Η συνολική ισχύς του e-drivetrain του Audi RS Q e-tron θα είναι 500 kW, δηλαδή περίπου 680 ίπποι. Ο τρόπος που αυτή η ισχύς θα είναι διαθέσιμη στις ειδικές διαδρομές, θα οριστεί στη συνέχεια.

Audi RS Q e-tron 011

Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κιβώτιο διαθέτει μία σχέση, ενώ ο εμπρός και ο πίσω άξονας δε συνδέονται μηχανικά.

Η κατανομή ροπής στον κάθε άξονα γίνεται μέσω λογισμικού που έχει αναπτυχθεί από την Audi, διαμορφώνοντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό.

Με αυτόν τον τρόπο, έχει επιτεχυθεί μείωση βάρους και εξοικονόμηση του χώρου που θα απαιτούνταν για το άξονα και κεντρικό διαφορικό .

 

Φυσικά, σε πρώτο πλάνο για τη λειτουργία του αυτοκινήτου έρχεται η ανάκτηση ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος, η οποία αποδίδεται στη συνέχεια ως ώθηση (boost) κατά την οδήγηση.

Audi RS Q e-tron 09

Το Audi RS Q e-tron διαστάσεων 4.500 (μήκος) x 2.300 (πλάτος) x 1.950 (ύψος) χιλιοστών, είναι το φαρδύτερο αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει ποτέ η Audi, ζυγίζει 2 τόνους χωρίς το πλήρωμα, ενώ η μέγιστη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 295 λίτρα.

Από πλευράς επιδόσεων, το αυτοκίνητο θα επιταχύνει 0-100 σε λιγότερο από 4,5”, ενώ η τελική του ταχύτητα θα είναι, με βάση τους κανονισμούς του Dakar, 170 χλμ./ώρα.

Οι δοκιμές του Audi RS Q e-tron έχουν ξεκινήσει, ενώ στο πρόγραμμα προετοιμασίας ενόψει του Dakar 2022, βρίσκονται περαιτέρω δοκιμές και συμμετοχές σε αγώνες cross country ως το τέλος της χρονιάς.

Photos: Audi