Mercedes: «All-electric» το 2030
Η Mercedes δήλωσε ότι προετοιμάζεται ώστε να είναι μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στο τέλος της δεκαετίας και ότι από το 2025 κάθε μοντέλο της θα έχει μια πλήρως ηλεκτρική παραλλαγή.
Η Mercedes ξεδίπλωσε σήμερα τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια με ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας, όταν ο Γερμανός κατασκευαστής από τη Στουτγάρδη θα μετατραπεί σε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα «όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν».
Μέχρι το 2022, η Mercedes θα διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) σε όλα της κατηγορίες οχημάτων στις οποίες δραστηριοποιείται. Από το 2025 και μετά, όλες οι νέες πλατφόρμες οχημάτων που θα βλέπουν το φως της δημοσιότητας θα είναι μόνο ηλεκτρικές με τους δυνητικούς αγοραστές «να μπορούν να επιλέξουν μια ηλεκτρική εναλλακτική λύση για κάθε μοντέλο που κατασκευάζει η εταιρεία», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα ο κατασκευαστής στις επίσημες ανακοινώσεις του.
«Η μετατόπιση στα EVs αυξάνεται με ταχύτητα, ειδικά στο τμήμα πολυτελείας, στο οποίο ανήκει η Mercedes. Το σημείο ανατροπής πλησιάζει και θα είμαστε έτοιμοι καθώς οι αγορές μεταβαίνουν σε ηλεκτρικά μόνο οχήματα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», δήλωσε η Ola Källenius, Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler AG και της Mercedes AG.
Για να πραγματοποιήσει την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση, η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία από το 2022 έως και το 2030 κεφάλαια ύψους άνω 40 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι νέες ηλεκτρικές πλατφόρμες της Mercedes
Η Mercedes ανακοίνωσε ότι το 2025 θα παρουσιάσει τρεις νέες, ηλεκτρικές πλατφόρμες. Η πλατφόρμα MB.EA θα καλύψει όλα τα μεσαία έως και τα μεγάλα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ η AMG.EA, όπως μαρτυρά και η ονομασία της, θα είναι μια εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης. Τέλος, η VAN.EA θα προορίζεται για ηλεκτρικά φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία θα συμβάλουν με τη σειρά τους στην «απανθρακοποίηση» της γερμανικής μάρκας.
Στα πλαίσια της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της, η Mercedes δήλωσε ότι θα προβεί στην εξαγορά της βρετανικής εταιρείας Yasa, η οποία εξειδικεύεται στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων.
Σημαντικές κινήσεις και πρωτοβουλίες αναμένεται να πραγματοποιηθούν από το γερμανικό στρατόπεδο και στον τομέα των μπαταριών. Με δεδομένο ότι η Mercedes θα χρειαστεί μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας άνω των 200 GWh, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει 8 μονάδες παραγωγής μπαταριών, μαζί με τους συνεργάτες της σε όλο τον κόσμο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μονάδες αυτές προστίθενται στις 9 που έχουν ήδη προγραμματιστεί να κατασκευαστούν τα προσεχή χρόνια.
Όπως ανακοίνωσε ο Γερμανός κατασκευαστής, «οι μπαταρίες επόμενης γενιάς θα είναι εξαιρετικά τυποποιημένες και κατάλληλες για χρήση σε περισσότερο από το 90% όλων των αυτοκινήτων και φορτηγών της Mercedes».
Όσον αφορά την κατασκευή κυψελών, η Mercedes σκοπεύει να συνεργαστεί με νέους Ευρωπαίους εταίρους για την ανάπτυξη και την αποτελεσματική παραγωγή τους. Μάλιστα, με την επόμενη παραγωγή μπαταριών, η Mercedes θα συνεργαστεί με εταιρείες όπως η SilaNano για την περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής πυκνότητάς τους χρησιμοποιώντας σύνθετο πυρίτιο-άνθρακα στην άνοδο – γεγονός που θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης.
Όσον αφορά τις μπαταρίες solid-state, η Mercedes βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε συνομιλίες με συνεργάτες για την εξέλιξη και «προώθησή» τους σε ευρεία κλίμακα.
Σε ότι αφορά τη φόρτιση, η υπηρεσία Mercedes me Charge είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο και περιλαμβάνει επί του παρόντος περισσότερα από 530.000 σημεία (AC και DC) παγκοσμίως. Επιπλέον, η Mercedes συνεργάζεται με τη Shell για την επέκταση του δικτύου φόρτισης, με τους πελάτες να έχουν η πρόσβαση στο δίκτυο Recharge της τελευταίας που θα αποτελείται από πάνω από 30.000 σημεία φόρτισης έως το 2025 στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική – συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 10.000 φορτιστών υψηλής ισχύος παγκοσμίως.
Σε ότι αφορά την παραγωγή, από το επόμενο κιόλας έτος, οκτώ ηλεκτρικά οχήματα με τα σήματα της Mercedes θα παράγονται σε επτά διαφορετικές τοποθεσίες σε τρεις ηπείρους. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλες οι μονάδες παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων και μπαταριών που διαχειρίζεται η Mercedes θα είναι κλιματικά ουδέτερες έως το 2022.
Οι στόχοι της Mercedes
Η γερμανική εταιρεία εκτιμά ότι το μερίδιο των xEV θα φτάνει έως και 50% το 2025 Ένας σημαντικός μοχλός για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η αύξηση των καθαρών εσόδων ανά μονάδα οχήματος και η βελτίωση του μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών προδιαγραφών, όπως τα μοντέλα Mercedes-Maybach και Mercedes-AMG.
Η αύξηση των εσόδων από ψηφιακές υπηρεσίες θα υποστηρίξει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα τη εταιρείας. Επίσης, οι κοινές πλατφόρμες στον τομέα των μπαταριών και οι ευέλικτες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές, σε συνδυασμό με την πρόοδο στην τεχνολογία των συσσωρευτών ενέργεια, θα φέρουν υψηλότερους βαθμούς τυποποίησης και χαμηλότερο κόστος.
Χαρακτηριστική για την περίσταση είναι η δέσμευση της Mercedes ότι οι επενδύσεις της σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικές τεχνολογίες θα μειωθούν κατά 80% έως το 2026 (σ.σ: η σύγκριση γίνεται με τα επίπεδα επενδύσεων του 2019).