Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:
Mazda CX-30: Με προβάδισμα ποιότητας, τεχνολογίας και σχεδιασμού
Το Mazda CX-30 είναι ένα συμπαγές SUV με απαράμιλλα στοιχεία σχεδιασμού, κορυφαίες τεχνολογίες και μοναδικά στοιχεία στους τομείς της ποιότητας και της δυναμικής συμπεριφοράς, χάρη στις πρωτοποριακές λύσεις που υιοθετεί για μια ακόμα φορά η Mazda σε ένα ακόμα νέο της μοντέλο.
Δυναμικό, εκλεπτυσμένο, συμπαγές, ασφαλές και προηγμένο σε κάθε του πτυχή. Αυτό είναι με λίγα λόγια το νέο Mazda CX-30, ένα SUV που έρχεται να καλύψει ιδανικά σήμερα τις ανάγκες ενός δυναμικού και ιδιαίτερα απαιτητικού κοινού, χωρίς συμβιβασμούς και παραχωρήσεις.
Διαθέτοντας μια μοναδική στο είδος του σχεδιαστική ταυτότητα τόσο στο εσωτερικό όσο και στις εξωτερικές του επιφάνειες, αλλά και πλήθος προηγμένων τεχνολογίών σε κινητήρες και συστήματα μετάδοσης, το νέο CX-30 καταφέρνει να ενσωματώνει συγχρόνως την κομψότητα ενός κουπέ οχήματος με τα χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα ευρυχωρίας και ασφάλειας ενός SUV.
Την ίδια στιγμή, όντας αρκετά μικρό ώστε να κυκλοφορεί ευέλικτα στην πόλη, αλλά και αρκετά μεγάλο, προκειμένου να εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, το νέο CX-30 αποτελεί… εξ ορισμού την ιδανική επιλογή για όσους δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από το απόλυτο.
Την ίδια στιγμή, όπως και κάθε μοντέλο του Ιάπωνα κατασκευαστή από τη Χιροσίμα, αποδεικνύεται εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και ποιοτικό, και συγχρόνως ασυμβίβαστο σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας και οδηγικής ποιότητας σε όλες τις συνθήκες.
Mazda CX-30: Σχεδιασμός που ξεχωρίζει και μαγνητίζει
Το νέο Mazda CX-30 ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας ματιά σε σχέση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του υιοθετώντας έναν μοναδικό στο είδος σχεδιασμό, με ανθρωποκεντρική προσέγγιση και φιλοσοφία – στοιχεία που ως γνωστόν αποτελούν εδώ και πολλές δεκαετίες το σήμα κατατεθέν της Mazda. Στη νεότερη μάλιστα γενιά του, το CX-30 ενσωματώνει ιδανικά στο σχεδιαστικό του DΝΑ την πιο πρόσφατη εξέλιξη της φιλοσοφίας «Kodo – Soul of Motion», η οποία επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στην πρόκληση ενός ισχυρού και συναισθηματικού σχεδιασμού με όσο το δυνατόν λιγότερα στοιχεία.
Με βάση λοιπόν την αρχή «less is more», το Mazda CX-30 αποπνέει απαράμιλλη κομψότητα και καλαισθησία, απ’ όποια γωνιά κι αν το αντικρίσεις, με τις καθαρές και διόλου φλύαρες γραμμές να δημιουργούν ένα αρμονικό και συνάμα κομψό σύνολο με premium χαρακτήρα και ταυτότητα. Το σίγουρο είναι ότι για μια ακόμα φορά οι σχεδιαστές της Mazda κατάφεραν μέσα από την απλότητα των χυτών γραμμών του νέου CX-30 και του άσβηστου εν γένει πάθους τους για το design, να δημιουργήσουν ένα καλαίσθητο SUV με ανώτερο σχεδιασμό που κλέβει με το καλημέρα την παράσταση ακόμα και στην παραμικρή του λεπτομέρεια.
Δημιουργώντας μια αίσθηση διαρκούς κίνησης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, το νέο CX-30 έρχεται να εξελίξει έτι περαιτέρω τις ήδη όμορφες και καλαίσθητες φόρμες της σχεδιαστικής γλώσσας Kodo της Mazda, και ως εκ τούτου δικαίως επιβραβεύτηκε για τον πρωτότυπο και δυναμικό σχεδιασμό του με τοπερίοπτο βραβείο σχεδιασμού «Red Dot Design 2020».
Οι υπόλοιπες διακρίσεις που έχει κατακτήσει το Mazda CX-30
Το νέο Mazda CX-30 έχει αποσπάσει πολλές ακόμα διακρίσεις επισφραγίζοντας με τον τρόπο αυτό την τεχνολογική του υπεροχή, την απαράμιλλη ασφάλεια που προσφέρει, αλλά και τη μηχανολογική του αρτιότητα. Πιο συγκεκριμένα, έχει αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας που πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, σημειώνοντας μάλιστα εξαιρετικές επιδόσεις σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης. Κορυφαία όλων, η μοναδική στον κόσμο βαθμολογία 99% στον τομέα της προστασίας των Ενηλίκων Επιβατών.
Επίσης, το νέο CX-30 έχει κερδίσει το βραβείο «Design Trοphy» του Γερμανικού περιοδικού Auto Zeitung, καθώς και τις διακρίσεις «Best SUV» και «Champion of all Classes», ενώ ήταν φιναλίστ στην τελική τριάδα για το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου στα πλαίσια του καταξιωμένου θεσμού «World Car Awards 2020». Εκτός από τα παραπάνω, το CX-30 είχε εντυπωσιάσει το 2019 τους δημοσιογράφους του Γερμανικού περιοδικού «AUTO BILD» το οποίο του απένειμε τον τίτλο «Χρυσό Τιμόνι».
Πρόσφατα μάλιστα το Mazda CΧ-30 προσέθεσε μία ακόμη διάκριση στη μακροσκελή του λίστα, καθώς κέρδισε τον τίτλο «Wertmeister 2021» (Πρωταθλητής Υπολειμματικής Αξίας 2021) από το Γερμανικό 15ήμερο περιοδικό AUTO BILD και τον ανεξάρτητο ειδικό φορέα αξιολόγησης τιμών Schwacke. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μία ακόμα τιμητική διάκριση για το δημοφιλές μοντέλο της Mazda που έχει ήδη στην τροπαιοθήκη του πολλές διακρίσεις και βραβεύσεις, στις οποίες περιλαμβάνεται οι τίτλοι «Car Design of the Year 2020-2021» από το Japan Automobile Hall of Fame, «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» στην Ταϊλάνδη και «Top Pick» στις έρευνες καταναλωτών στις ΗΠΑ.
Ανώτερη ποιότητα και τεχνολογίες εσωτερικού για το Mazda CX-30
Ο εκλεπτυσμένος, σύγχρονος και συναισθηματικός σχεδιασμός των εξωτερικών επιφανειών βρίσκει εφαρμογή και στο εσωτερικό του νέου CX-30 με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, την αψεγάδιαστη εναλλαγή υλικών και το κορυφαίο φινίρισμα να υποστηρίζουν υποδειγματικά τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Την ίδια στιγμή, το κορυφαίας ποιότητας και 100% ανθρωποκεντρικό εσωτερικό του Mazda CX-30 συνδυάζει ιδανικά την εργονομία με την τεχνολογία αιχμής. Την ίδια στιγμή, διαθέτει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες και κομψό στιλ μέσω της αυστηρότητας μιας μινιμαλιστικής αισθητικής, εμπνευσμένης από τις πιο αγνές παραδόσεις της ιαπωνικής τέχνης.
Οι νέες τεχνολογίες όπως το ηχοσύστημα Mazda Harmonic Accustics των 8 ηχείων ή το Bose premium των 12 ηχείων, έχουν ενσωματωθεί προσεκτικά με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά ώστε για να δημιουργήσουν μια εσωτερική ατμόσφαιρα υψηλής ποιότητας και ένα ιδανικό περιβάλλον για τους επιβάτες.
Το νέο κόμπακτ SUV ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της νέας γενιάς των μοντέλων Mazda που βασίζονται στη σχεδιαστική αρχιτεκτονική Skyactiv-Vehicle, μειώνει το φαινόμενο NVH (κραδασμοί, τριγμοί, θόρυβοι), και εξασφαλίζει μια μοναδική «ποιότητα ησυχίας» στην καμπίνα.
Επίσης, η πλήρης σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense του Mazda CX-30, περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης οδηγού, που εξασφαλίζει στο κόμπακτ SUV μια ακόμα πιο εξελιγμένη λειτουργία και παρέχει σε όλους τους επιβάτες μια ασφαλή και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρα e-Skyactiv Χ στο νέο CX-30
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τον καινοτόμο e-Skyactiv X, στον οποίο πρωταγωνιστής είναι η επαναστατική τεχνολογία αυτανάφλεξης με συμπίεση και μπουζί (Spark Plug Controlled Compression Ignition/SPCCI). Η τεχνολογία αυτή υιοθετεί μία μοναδική μέθοδο καύσης που συνδυάζει τις επιδόσεις ενός πολύστροφου κινητήρα βενζίνης με την εκπληκτική απόκριση ενός κινητήρα diesel. Μία αναβαθμισμένη έκδοση του βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda διατίθεται πλέον και στο CX-30 του 2021. Εδώ, οι επιδόσεις του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X εμφανίζονται βελτιωμένες χάρη στην αυξημένη κατά 6 ίππους ισχύ του και κατά 16 Nm ροπή του. Η ροπή και η απόδοση έχουν βελτιωθεί σχεδόν σε όλες τις περιοχές λειτουργίας του κινητήρα και η ροπή γίνεται αισθητή κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές. Το CX-30 e-Skyactiv X αποδίδει τώρα 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Mazda CX-30: Και με προηγμένη τετρακίνηση i-Activ AWD
Χάρη στο πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου και τις νέες τεχνολογίες περιορισμού των τριβών, το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD της Mazda προσφέρει μια εκλεπτυσμένη οδηγική αίσθηση σε όλες τις συνθήκες και «τερέν», ενώ παράλληλα επιτυγχάνει πραγματική οικονομία καυσίμου, σχεδόν ισοδύναμη με ένα όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της Mazda έχει εμπλουτιστεί με τη λειτουργία «ανίχνευσης κατακόρυφου φορτίου» και στους τέσσερεις τροχούς, και λειτουργεί σε συνδυασμό με το GVC (G-Vectoring Control) για τον έλεγχο της κατανομής της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, ενισχύοντας το βαθμό πρόσφυσης ανεξάρτητα από τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης.
Πως λειτουργεί στην πράξη η τετρακίνηση i-Activ AWD; Στην είσοδο της στροφής, το σύστημα διατηρεί την υπάρχουσα κατανομή ροπής εμπρός κα πίσω για να δώσει προτεραιότητα στην καλύτερη απόκριση μέσω του ελέγχου ροπής της μονάδας GVC. Μετά την είσοδο στη στροφή, το σύστημα AWD αυξάνει σταδιακά το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί ουδέτερη συμπεριφορά και σταθερότητα μέσα στη στροφή. Η συνεργασία με το GVC βελτιώνει επίσης σημαντικά την απόκριση των πίσω τροχών και τη γραμμικότητα σε σχέση με τις εντολές του οδηγού στο γκάζι. Κατά την επιτάχυνση, η ροπή κατανέμεται περισσότερο στους πίσω τροχούς και κατά την επιβράδυνση περισσότερο στους εμπρός, μεγιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό το επίπεδο πρόσφυσης και των τεσσάρων ελαστικών. Συγχρόνως, η λειτουργία αυτή συμβάλει στη βελτίωση της δυνατότητας ελέγχου του οχήματος, με αποτέλεσμα το CX-30 να ανταποκρίνεται καλύτερα στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι.