Αποκάλυψη για το νέο Audi RS 3
Το Audi RS 3 αποκαλύπτεται πλήρως σήμερα σε δύο τύπους αμαξώματος και με σημείο αναφοράς την τετρακίνηση και τον 5κύλινδρο κινητήρα των 400 ίππων.
Το Audi RS 3 γυρίζει και επίσημα σήμερα μία ακόμα σελίδα στην ιστορία του, λίγες μόλις εβδομάδες μετά τις πρώτες αποκαλύψεις των βασικών τεχνολογικών του περγαμηνών – και δη του συστήματος τετρακίνησης με το καινοτόμο σύστημα RS Torque Splitter.
Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα έως 290 χλμ./ώρα, κατανεμητή ροπής RS Torque Splitter, semi-slick ελαστικά και συγκεκριμένα προφίλ οδήγησης RS, το νέο Audi RS 3 υπόσχεται κορυφαία επίπεδα δυναμικής οδήγησης και τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του.
Ο σχεδιασμός του νέου Audi RS 3 είναι ακόμα πιο δυναμικός από εκείνον του προκατόχου του. Στο εμπρός μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, η επανασχεδιασμένη single frame μάσκα και οι μεγάλες είσοδοι αέρα, δίνουν στο κόμπακτ σπορ αυτοκίνητο μια ξεχωριστή εμφάνιση. Το RS 3 και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του είναι στάνταρ εξοπλισμένο με επίπεδους, σφηνοειδείς προβολείς LED και πίσω φώτα LED, συμπεριλαμβανομένων δυναμικών φλας.
Επίσης, οι προβολείς LED Matrix διατίθενται προαιρετικά, με σκούρα περιγράμματα γύρω από τα ψηφιακά φώτα ημέρας. Ένα σύνολο 3×5 pixel τμημάτων LED, παρέχει μια μοναδική εμφάνιση – και συγκεκριμένα μια καρό σημαία εμφανίζεται στον αριστερό προβολέα ως μια δυναμική σκηνή coming home/leaving home και τα γράμματα RS 3 εμφανίζονται από την πλευρά του οδηγού. Κατά την οδήγηση, η καρό σημαία ανάβει και στις δύο πλευρές.
Την ίδια στιγμή, οι πινελιές φινιρίσματος εμπνευσμένες από τους αγώνες περιλαμβάνουν έναν επανασχεδιασμένο οπίσθιο προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη καθώς και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις.
Ένα νέο στοιχείο σχεδίασης απαντάται πλέον πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών: μια εντυπωσιακή πρόσθετη έξοδος αέρα.
Από εκεί και πέρα, το εμπρός μετατρόχιο έχει διευρυνθεί κατά 33 χιλιοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Στο RS 3 Sportback, το πίσω μετατρόχιο είναι μεγαλύτερο κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το παρελθόν, ενώ όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με τροχούς 19 ιντσών σε σχέδιο ακτίνας 10Υ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι η Audi εξοπλίζει προαιρετικά το νέο RS 3 με semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero “Trofeo R”, για πρώτη φορά.
Ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης του νέου Audi RS 3
Ο 5κύλινδρος 2.5 TFSI που χρησιμοποιεί το νέο RS 3 έχει κερδίσει το βραβείο “International Engine of the Year” εννέα συνεχόμενες φορές. Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά τη ροπή, η μέγιστη τιμή της είναι τα 500 Nm – 20 Nm περισσότερο από τον προκάτοχό του – η οποία διατίθεται σταθερά μεταξύ 2.250 και 5.600 σ.α.λ. Επίσης, η μέγιστη ισχύς των 400 ίππων είναι τώρα διαθέσιμη νωρίτερα, από πριν τις 5.600 σ.α.λ. και παραμένει σταθερή έως και 7.000 σ.α.λ.
Ένα αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι αυτό που θέτει τη δύναμη που μεταφέρει την ισχύ του 5κύλινδρου κινητήρα στον δρόμο – με μικρούς χρόνους αλλαγής και σπορ λόγο μετάδοσης. Η μοναδική ακολουθία ανάφλεξης «1-2-4-5-3» των κυλίνδρων και ο σπορ ήχος που τον συνοδεύει, καθιστούν την οδηγική εμπειρία ακόμα πιο συναρπαστική, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί του νέου RS 3 στις επίσημες ανακοινώσεις τους. Για πρώτη φορά, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του ήχου ακόμη περισσότερο – την ίδια στιγμή μπορεί να ρυθμιστεί μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select.
Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.
Κατά τη σπορ οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Έτσι, στις αριστερές στροφές μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιές στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία – ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.
Κατά την οδήγηση στην πίστα, ο κατανεμητής ροπής εφαρμόζει όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς με την ακριβή κατανομή της ροπής ν εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.
Η Audi ανέπτυξε μία ακόμα λειτουργία οδήγησης ειδικά για το RS 3: την RS Torque Rear ως λειτουργία drift με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής. Η λειτουργία RS Performance, που δημιουργήθηκε ειδικά για την πίστα, είναι μια άλλη πρωτοποριακή καινοτομία καθώς χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά που, για πρώτη φορά, διατίθενται για το RS 3 ως εργοστασιακή επιλογή. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερη ρύθμιση που εξασφαλίζει όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεχθούν μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select, το οποίο προσφέρει επίσης τα ακόλουθα προφίλ: comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.
Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων στο εσωτερικό του που διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση τόσο σε επαναφορά όσο και σε συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Η σπορ ανάρτηση RS plus με ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες διατίθεται προαιρετικά και ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select.
Η μεγαλύτερη γωνία κάμπερ του νέου RS 3, δηλαδή η γωνία των τροχών προς το δρόμο, εξασφαλίζει, σύμφωνα με την Audi, καλύτερη απόκριση διεύθυνσης. Σε σύγκριση με το Audi A3, οι τροχοί στον μπροστινό άξονα του νέου RS 3 έχουν ακριβώς κάτω από μία μοίρα επιπλέον αρνητικού κάμπερ. Για να επιτευχθεί αυτό, τροποποιήθηκαν τα περιστρεφόμενα έδρανα ενώ τα κάτω ψαλίδια εφοδιάστηκαν με σκληρότερα έδρανα, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Ο πίσω άξονας διαθέτει μια αρχιτεκτονική τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίου/αμορτισέρ, υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο.
Οι τροχοί, που είναι πιο άκαμπτοι από εκείνους των Audi A3 και S3, απορροφούν τις αυξημένες πλευρικές δυνάμεις που δημιουργούνται από τον κατανεμητή ροπής – η αρνητική γωνία εδώ είναι σχεδόν μισή μοίρα μεγαλύτερη σε σύγκριση με το Α3. Το Progressive Stering ειδικά εξελιγμένο για το RS 3 μεταβάλλει την σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης – καθώς η γωνία διεύθυνσης αυξάνεται, ο λόγος γίνεται μικρότερο – ενώ ρυθμίζεται επίσης με βάση και την ταχύτητα και μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω του Audi drive select. Επίσης, διαφορετικά είναι και τα ελατήρια της ανάρτησης με το αμάξωμα να είναι 10 χιλιοστά χαμηλότερο από το S3 και 25 χιλιοστά χαμηλότερο από το Α3.
Μια άλλη νέα προσθήκη στο RS 3 είναι ο modular vehicle dynamics controller (mVDC), το οποίο διασφαλίζει ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα στο νέο RS 3. Για να γίνει αυτό, το κεντρικό σύστημα συλλέγει δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την πλευρική δυναμική. Ο mVDC συγχρονίζει τις μονάδες ελέγχου ροπής, τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και τον έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό για οδήγηση και χειρισμό υψηλής ακρίβειας. Συνολικά, αυξάνει την ευελιξία ολόκληρου του οχήματος, ειδικά σε δυναμικές, απαιτητικές διαδρομές.
Το εσωτερικό του νέου Audi RS 3
Στο εσωτερικό, επίσης, πολλά στοιχεία ειδικά για το RS αναδεικνύουν τη σπορ εμφάνιση. Στο Audi virtual cockpit plus των 12,3 ιντσών, το οποίο διατίθεται στάνταρ, προβάλλονται οι στροφές του κινητήρα με τη μορφή ραβδόγραμμων ενώ ταυτόχρονα η ισχύς και η ροπή απεικονίζονται ως ποσοστά. Προαιρετικά, η οθόνη rpm είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση “RS Runway”. Σε αυτήν την περίπτωση, οι τιμές εμφανίζονται στην αντίθετη κατεύθυνση με τρόπο που μοιάζει οπτικά με διάδρομο αεροπλάνου – την υψηλότερη ταχύτητα στο προσκήνιο και τη χαμηλότερη ταχύτητα στο βάθος. Επιπλέον, το Audi virtual cockpit plus περιλαμβάνει οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα, τέταρτο μιλίου και όγδοο μιλίου.
Η ειδική RS ένδειξη αλλαγής ταχύτητας αναβοσβήνει στη λειτουργία χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου και αλλάζει την οθόνη rpm από πράσινο σε κίτρινο και εν συνεχεία σε κόκκινο, αναβοσβήνοντας με τρόπο όμοιο με αυτόν που χρησιμοποιείται στο motorsport για να υποδείξει τον ιδανικό χρόνο αλλαγής ταχύτητας. Η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών περιλαμβάνει αυτό που αναφέρεται ως “RS Monitor”, το οποίο εμφανίζει τις θερμοκρασίες ψυκτικού υγρού κινητήρα και λαδιού του συστήματος μετάδοσης καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών.
Διατίθεται επίσης για πρώτη φορά για το Audi RS 3 μια οθόνη head-up που προβάλλει σχετικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.
Η γνήσια αγωνιστική αίσθηση ενισχύεται περαιτέρω από τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα και τα σπορ καθίσματα RS με ανάγλυφο λογότυπο «RS» και ραφή αντίθεσης σε ανθρακί χρώμα. Η ταπετσαρία των καθισμάτων διατίθεται προαιρετικά σε λεπτό δέρμα Nappa με ραφές κηρήθρας RS και γυαλιστερό μαύρο, κόκκινο ή, για πρώτη φορά, ραφή με πράσινη αντίθεση. Τα πακέτα RS Design σε κόκκινο και πράσινο είναι διαθέσιμα και περιλαμβάνουν ειδικά πατάκια δαπέδου με ραφή αντίθεσης και κεντήματα RS, καθώς και ζώνες ασφαλείας με χρωματιστά άκρα. Το πακέτο Design plus περιλαμβάνει λεπτομέρειες καθισμάτων σε κόκκινο ή πράσινο και χρωματιστές διακοσμητικές πινελιές στους αεραγωγούς.
Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με δερμάτινο τιμόνι RS Sport τριών ακτίνων με επίπεδη βάση διαθέτοντας ενσωματωμένα, υψηλής ποιότητας paddles από χυτοσίδηρο. Όσοι επιλέγουν το design πακέτο λαμβάνουν, εκτός από το σήμα RS, μια λωρίδα-ένδειξη στο σημείο 12 ωρών για ταχύτερη αίσθηση της θέσης του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση – εναλλακτικά, διατίθεται στρογγυλό τιμόνι RS με πρακτική ανίχνευση, δηλαδή αναγνώριση χωρητικής λαβής, για υποβοηθούμενες λειτουργίες διεύθυνσης. Και τα δύο έχουν το νέο κουμπί RS Mode στα δεξιά του τιμονιού το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε. Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει.
Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μεγαλύτερα και ειδικά εξελιγμένα 6πίστονα έμβολα στα φρένα. Ένα κεραμικό σύστημα φρένων διαστάσεων 380×38 χλστ. διατίθεται προαιρετικά ζυγίζοντας 10 κιλά λιγότερο από το αντίστοιχο χαλύβδινο. Οι εσωτερικά αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι έχουν διαστάσεις 375×36 χλστ.. μπροστά και 310×22 χλστ. πίσω.
Τα νέα μοντέλα Audi RS 3 μπορούν να παραγγελθούν σε δύο αποκλειστικά χρώματα RS: Kyalami green και Kemora grey. Η οροφή του RS 3 Sedan μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το μαύρο χρώμα Brilliant σε αντίθεση, για πρώτη φορά. Τα μεμονωμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως η μάσκα κηρήθρας στο Singleframe, διατίθενται στάνταρ σε μαύρο χρώμα – είτε σε ματ είτε σε γυαλιστερό φινίρισμα. Το πακέτο Alu-Optic Trim διατίθεται προαιρετικά και αναδεικνύει τον μπροστινό προφυλακτήρα, το ένθετο διαχύτη και την επένδυση στα παράθυρα. Για μια πιο σπορ εμφάνιση, τα πλαϊνά ένθετα σπόιλερ διατίθενται επίσης σε πολυμερές, ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα καπάκια καθρεφτών, την αεροτομή πίσω πόρτας στο Sedan και την αεροτομή οροφής στο Sportback.
Τα Audi RS 3 Sportback και RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι. Μία πρώτη ένδειξη τιμής στη Γερμανία, είναι 60.000 € και 62.000 €, για τις βασικές εκδόσεις των RS 3 Sportback και RS 3 Sedan, αντίστοιχα.