Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αποτελεί το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρότεινε και επίσημα σήμερα τη μείωση (σε σχέση με τα επίπεδα του 2021) κατά 55% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2030, κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τον τρέχοντα στόχο του 37,5%.
Η Επιτροπή πρότεινε ταυτόχρονα τη μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 έως το 2035, γεγονός που καθιστά πρακτικά αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με κινητήρες που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ.
«Αυτό είναι το είδος της ενεργειών που περιμένουμε να δούμε από την ΕΕ, που λείπει τα τελευταία χρόνια» δήλωσε η Helen Clarkson, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ομάδας Κλίματος, μιας μη κερδοσκοπικής ομάδας που συνεργάζεται με επιχειρήσεις και κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
«Η επιστήμη λέει ότι πρέπει να μειώσουμε κατά το ήμισυ τις εκπομπές έως το 2030, οπότε για τις οδικές μεταφορές τα πράγματα είναι απλά – απαλλαγείτε από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Προκειμένου να ενισχυθούν οι πωλήσεις των EVs, οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης ένα νομοθετικό πακέτο που θα απαιτήσει από τις χώρες της ΕΕ να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε μεγάλους δρόμους τουλάχιστον ανά 60 χιλιόμετρα έως το 2025.
Η αύξηση της δημοτικότητας των EVs αναμένεται να δημιουργήσει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2030, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται στα 16,3 εκατομμύρια έως το 2050.
Ωστόσο, όλες οι προτάσεις της Επιτροπής θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης και έγκρισης από τα κράτη μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, κάτι που μπορεί να διαρκέσει περίπου δύο χρόνια.