Skoda Fabia: Πήραν… μπρος οι μηχανές
Το νέο Skoda Fabia ξεκίνησε να παράγεται στην κεντρική κατασκευαστική μονάδα του Τσέχου κατασκευαστή, στη Mlada Boleslav.
H πρώτη γενιά του Skoda Fabia που παρουσιάστηκε το 1999 κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 1,7 εκατ. αγοραστών ανά τον κόσμο, ενώ η δεύτερη, η οποία λανσαρίστηκε το 2007, κατάφερε να ξεπεράσει κατά τι το παραπάνω κατασκευαστικό ορόσημο.
Συμπεριλαμβανομένης της τρίτης γενιάς, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας το 2014, περισσότερα από 4,5 εκατ. αντίτυπα του Skoda Fabia έχουν ταξινομηθεί στις κατά τόπους αγορές της υφηλίου. Πλέον, τη σκυτάλη παραλαμβάνει και επίσημα από σήμερα η τέταρτη κατά σειρά γενιά, η οποία ξεκίνησε να παράγεται στην κεντρική κατασκευαστική μονάδα της Skoda, στη Mlada Boleslav της Τσεχίας, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα Kamiq και Scala.
Για πρώτη φορά, το νέο Skoda Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group, η οποία κατέστησε δυνατή τη βελτίωση του βασικού εκπροσώπου της τσέχικης εταιρείας στο segment B στους τομείς της ασφάλειας και της άνεσης. Με μήκος 4.108 χλστ., το νέο μοντέλο υπερβαίνει το «όριο» των 4 μέτρων για πρώτη φορά, ενώ χάρη στο πλάτος των 1.780 χλστ, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες εμφανίζεται αισθητά βελτιωμένος.
Την ίδια στιγμή, ο χώρος αποσκευών έχει και αυτός βελτιωθεί, κατά 50 λίτρα, φτάνοντας πλέον την ανταγωνιστική τιμή των 380 λίτρων.
Οι κινητήρες του νέου Skoda Fabia
Το νέο Skoda Fabia είναι (ασφαλώς) προσθιοκίνητο και διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 7 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Ο Τσέχος κατασκευαστής προσφέρει μια γκάμα 5 βενζινοκινητήρων της γενιάς EVO του VW Group, που συνδυάζουν χαμηλές εκπομπές με αυξημένη απόδοση.
Αναλυτικότερα, διαθέσιμοι είναι δύο 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.0 MPI EVO με φυσική αναπνοή και ισχύ 65 και 80 ίππους. Πιο ψηλά στην πυραμίδα, οι δύο υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI ΕVO διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους τους. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και, με καλύτερη κατανομή και απαγωγή θερμότητας στον θάλαμο καύσης, το θερμικό φορτίο.
Τέλος, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI EVO, με ισχύ 150 ίππωn, είναι ο νέος κορυφαίος κινητήρας για το νέο Skoda Fabia. Η τεχνολογία ACT μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2, ενώ όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και ουσιαστικά χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, κλείνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες TSI που διατίθενται στο νέο Skoda Fabia διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.