Τα νέα Audi Q3 TFSI e και Q3 Sportback TFSI e
Τα νέα Audi Q3 TFSI e και Q3 Sportback TFSI e είναι τα πρώτα plug-in υβριδικά μοντέλα της εταιρείας στην κατηγορία των compact SUV.
Tα νέα Audi Q3 TFSI e και Q3 Sportback TFSI e, εξοπλισμένα με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, προσφέρουν συνδυασμένη ισχύ 245 ίππων (180 kW) και ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 61 χλμ. (κατά NEDC). Η εύχρηστη στην καθημερινότητα ηλεκτροκίνηση, η απλή διαδικασία φόρτισης και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, καθιστούν τα δύο υβριδικά SUV ιδανική λύση για είσοδο στον κόσμο της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.
Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τον γνώριμο βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI, με ισχύ 150 ίππων (110 kW), της Audi, ο οποίος συνδυάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) που παρέχει ισχύ 85 kW (116 ίπποι). Ο PSM αποτελεί ενιαία μονάδα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic των 6 σχέσεων, μαζί με τον διαχωριστικό συμπλέκτη με την ισχύ να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Μία ενσωματωμένη ηλεκτρική αντλία λαδιού εξασφαλίζει την τροφοδοσία ισχύος και συνεπώς τη λειτουργία των συμπλεκτών ακόμη και όταν ο κινητήρας TFSI είναι ανενεργός.
Συνδυαστικά, η ισχύς φτάνει την τιμή των 245 ίππων (180 kW) και η ροπή τα 400 Nm. Και τα δύο μοντέλα επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Στον κύκλο NEDC, η κατανάλωση του Q3 45 TFSI e είναι 1,4 – 1,7 λίτρα ανά 100 χλμ. (32- 39 γραμμ.CO2/χλμ.). Οι αντίστοιχες τιμές για το Q3 Sportback 45 TFSI e είναι ίδιες για την κατανάλωση, ενώ για τους ρύπους φτάνουν τα 33- 38 γραμμάρια CO2/χλμ. Συνολική αυτονομία και για τα δύο μοντέλα περίπου 710 χλμ.
Η μπαταρία και τα drive modes των νέων νέα Audi Q3 TFSI e και Q3 Sportback TFSI e
Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, μπροστά από τον πίσω άξονα. Τα 96 πρισματικά της στοιχεία αποθηκεύουν 13,0 kWh ηλεκτρικής ενέργειας (η ωφέλιμη χωρητικότητα φτάνει τα 10,4 kWh). Η υψηλή ενεργειακή αξία οφείλεται στη συμπαγή και σχετικά ελαφριά κατασκευή νέας γενιάς, ενώ την ίδια ώρα ο συσσωρευτής διαθέτει δικό του κύκλωμα ψύξης, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού για να εξασφαλίσει αποτελεσματική ψύξη ακόμα και όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές.
Τα δύο υβριδικά SUV της Audi ξεκινούν πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία. Μπορούν να καλύψουν έως και 61 χλμ. αποκλειστικά ηλεκτρικά (NEDC), με μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, το AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) παράγει τον υποχρεωτικό ήχο για να προειδοποιεί άλλους χρήστες του δρόμου.
Παράλληλα, υπάρχουν οι επιλογές Battery Hold και Battery Charge, με τον οδηγό να επιλέγει αν θα διατηρήσει τη φόρτιση της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο ή θα την αυξήσει. Επιπλέον, με την επιλογή Dynamic στο Audi drive select, θέτοντας το S tronic στη θέση “S” και πατώντας βαθιά το γκάζι, ο οδηγός έχει την πλήρη ροπή 330 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα στη διάθεσή του για έως και 10 δευτερόλεπτα. Μόλις αφήσει το γκάζι, ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε λειτουργία γεννήτριας. Με αυτόν τον τρόπο, το όχημα μπορεί επίσης να επιβραδυνθεί γρήγορα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα του.
Ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης και τα δύο μοντέλα ανακτούν ενέργεια πάντα όταν ο οδηγός πατά το φρένο. Σε επιβραδύνσεις δε έως περίπου 0,3 g – δηλαδή στη συντριπτική πλειοψηφία των πεδήσεων κατά την καθημερινή οδήγηση – μόνο ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί την επιβράδυνση, με τα υδραυλικά φρένα να τίθενται σε λειτουργία μόνο όταν ο οδηγός πατήσει έντονα το σχετικό πεντάλ. Η μετάβαση είναι πρακτικά μη αισθητή και η ανάκτηση παραμένει ενεργή. Κατά το φρενάρισμα, το σύστημα μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ισχύος μέσω του ηλεκτροκινητήρα και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία.
Το στάνταρ Audi drive select προσθέτει ακόμα περισσότερες πτυχές στην οδηγική εμπειρία – καθώς προσφέρει πρόσβαση όχι μόνο στους κινητήρες αλλά και σε συστήματα όπως το S tronic και το υδραυλικό τιμόνι. Εκτός από τη δυναμική λειτουργία, διαθέσιμες επίσης οι επιλογές comfort, auto και individual. Τα δύο plug-in υβριδικά έχουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ως στάνταρ, ζάντες διαμέτρου 18, 19 και 20 ιντσών διατίθενται προαιρετικά. Το αμάξωμά τους είναι 10 χιλ. ψηλότερο από αυτό των μοντέλων Q3 με συμβατικά συστήματα κίνησης – πράγμα που σημαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος παραμένει η ίδια, παρά την πλάκα προστασίας για την μπαταρία.
Τα Audi Q3 45 TFSI e και Q3 Sportback 45 TFSI e μπορούν να φορτιστούν χρησιμοποιώντας είτε συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ 11 kW είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), σε πρίζα σούκο ή υποδοχή 400 Volt, 3,6 kW. Με το τελευταίο, μια άδεια μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Η δωρεάν εφαρμογή myAudi επιτρέπει τον έλεγχο της φόρτισης, τον προγραμματιστή χρόνου και τον έλεγχο κλιματισμού πριν από την είσοδο, από ένα smartphone.
Φυσικά, τα δύο μοντέλα διατηρούν τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Q3. Ευρύχωρα στο εσωτερικό, με καθίσματα που προσφέρουν άνεση ενώ τα πίσω καθίσματα μετατοπίζονται κατά μήκος, ως στάνταρ. Υπάρχουν πολλές επιλογές διαμόρφωσης για αύξηση του χώρου αποσκευών, που ποικίλλει από 380 έως 1.375 λίτρα. Προαιρετικά, η Audi εξοπλίζει τα δύο SUV με ηλεκτρική πίσω πόρτα που μπορεί επίσης να ανοίξει με κίνηση ποδιών.
Τα δύο υβριδικά SUV παρέχουν το πλήρες πακέτο infotainment, συνδεσιμότητας και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της μάρκας – ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) σε δύο μεγέθη οθόνης και οθόνη αφής 10,1 ιντσών που εμφανίζει τη ροή ενέργειας, σε συνδυασμό με power meter που εμφανίζει την ισχύ και την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία. Διαθέσιμος φωνητικός έλεγχος, πρόγραμμα πλοήγησης MMI Navigation plus, πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X, ενώ η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με smartphone. Το Audi phonebox και το Bang&Olufsen Premium Sound System με virtual 3D ήχο, ολοκληρώνουν την ξεχωριστή εμπειρία χρήσης.
Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης είναι πλήρες, περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό τα Audi presense, lane departure warning, turn assist, swerve assist ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι το adaptive cruise control, τοοποίο υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρικό έλεγχο του οχήματος – ως εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης.