Πρεμιέρα για τη νέα Lotus Emira
Η νέα Lotus Emira είναι η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη πρόταση της βρετανικής εταιρείας, διαθέτοντας έναν κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος με την υπογραφή της Toyota ή της AMG, αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο και πίσω κίνηση.
H νέα Lotus Emira αποτελεί ένα «κεντρομήχανο» σπορ κουπέ με κίνηση στους πίσω τροχούς που τοποθετείται από πλευράς προδιαγραφών και χαρακτήρα στα… λημέρια της Porsche Cayman.
Για την περίσταση, η νέα Emira παίρνει κίνηση στην έκδοση λανσαρίσματος με την ονομασία Launch Edition από τον γνωστό V6 κινητήρα της Toyota που διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή και κινεί ήδη την Evora – το εν λόγω σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα μεγάλα νέα ωστόσο είναι η συνεργασία της Lotus με την AMG (σ.σ.: ας μην ξεχνάμε εδώ τους επιχειρηματικούς σχέσεις της μητρικής Geely με την Mercedes), η οποία προμηθεύει τη νέα Emira από το καλοκαίρι του 2022 και μετά με τον 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 2,0 λίτρων που ήδη διαθέτει στο τεχνολογικό της ράφι.
Σε ότι αφορά τη μέγιστη τιμή της αποδιδόμενης ροπής, η Lotus αναφέρει, δίχως περαιτέρω διευκρινίσεις, ότι θα ανέρχεται στα 430 Nm.
Και οι δύο εκδόσεις της νέας Lotus Emira έχουν εγκατεστημένο τον V6 και 4κύλινδρο, αντίστοιχα, κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος των 1.408 κιλών μεταφέροντας την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς – στην περίπτωση του κινητήριου συνόλου της AMG το σύστημα μετάδοσης συνίσταται αποκλειστικά σε ένα 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Διαβάστε επίσης: Γιατί το όνομα των σύγχρονων μοντέλων της Lotus ξεκινά από το γράμμα «Ε;»
Οι λοιπές προδιαγραφές της νέας Lotus Emira
Η νέα Lotus Emira βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του αλουμινένιου δαπέδου Sports Car Architecture, το οποίο έχει υποστεί ασφαλώς τις απαραίτητες ενισχύσεις για λόγους ακαμψίας σε σχέση με το «αρχικό» που είδαμε στην Elise το 1996.
Από εκεί και πέρα, το επιθετικό σε σχεδίαση αμάξωμα, το οποίο θυμίζει αρκετά την ηλεκτρική Evija, έχει μήκος 4.412 χλστ., πλάτος που αγγίζει τα 1,9 μ. και ύψος οριακά πάνω από τα 1,2 μ. – το δε μεταξόνιο είναι μόλις 2.575 χλστ.
Η νέα Lotus Emira θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις ως προς το set-up της ανάρτησης, τις Tour και Sport. Η τελευταία διατίθεται με το προαιρετικό πακέτο Lotus Driver’s Pack, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα launch control και σπορ ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, έναντι των Goodyear Eagle F1 Supersport της Emira Tour.
Σε αντίθεση με ό,τι μας έχει συνηθίσει έως τώρα το βρετανικό εργοστάσιο, η αυστηρά διθέσια καμπίνα της νέας Lotus Emira διαθέτει πολύ περισσότερες ανέσεις και ευκολίες σε σχέση με τις «λιτές» Exige και Evora. Και φυσικά ένα πλήθος συστημάτων που εγγυώνται την ασφάλεια.
Εμπρός από τον οδηγό απαντάται μια οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ χαρακτηριστική είναι και αυτή των 10 ιντσών στην οποία απεικονίζονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας και διασύνδεσης.
Άξιοι αναφοράς εδώ είναι και οι περισσότεροι χώροι. Έτσι, εκτός από τον «κλειστό» που βρίσκεται πίσω από τον κινητήρα (151 λίτρα), η Lotus Emira προσφέρει έξτρα αποθηκευτικό χώρο (208) πίσω ακριβώς από τα καθίσματα που ρυθμίζοντα σε 4 ή 12 κατευθύνσεις (ανάλογα με την έκδοση).
Η παραγωγή και οι τιμές της Lotus Emira
Η Lotus αναφέρει ότι η τιμή της νέας Emira θα είναι τα 72.000 ευρώ (προφανώς στην εγχώρια για αυτήν αγορά).
Σε κάθε περίπτωση, στόχο της βρετανικής εταιρείας είναι να κατασκευάζει 4.800 αντίτυπα της νέας Emira ανά έτος, αριθμός κατά πολύ μεγαλύτερος των 1.400-1.600 Elise, Exige και Evora.
Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η παραγωγή της νέας Evora έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ εκείνη των Elise και Exige θα ολοκληρωθεί στο Hethel αργότερα μέσα στη χρονιά.