Lotus: Γιατί το όνομα των μοντέλων της ξεκινά από το γράμμα «E»;
Η Lotus συνεχίζει μια παράδοση πολλών δεκαετιών στην ονοματοδοσία των μοντέλων της.
Με την επικείμενη πρεμιέρα της νέας Lotus Emira, η διάσημη εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων από το Norflok της Μεγάλης Βρετανίας συνεχίζει να τηρεί απαρέγκλιτα μία παράδοση πολλών δεκαετιών που θέλει το όνομα όλων των σύγχρονων μοντέλων της να ξεκινά από το γράμμα «E», ακολουθώντας κατά πόδας έτσι το παράδειγμα των Elite, Elan, Europa, Eclat, Excel, Esprit, Elise, Exige και Evora – και φυσικά εκείνο της ηλεκτρικής Evija.
Πίσω από την κάθε άλλο παρά τυχαία αυτή επιλογή, κρύβεται μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Το πρώτο όχημα που κατασκεύασε ο Colin Chapman έφερε την διακριτική ονομασία Lotus Mark I, ενώ έως και το 1956 το φως της δημοσιότητας είχαν δει 10 οχήματα, τα οποία έφεραν αντίστοιχη ονοματοδοσία (Mark II, Mark III κοκ).
Ακολουθώντας την παράδοση αυτή, το 11o αυτοκίνητο της εταιρείας θα έπρεπε να φέρει Lotus Mark XI, ωστόσο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της εποχής εκείνης φάνηκαν να προτιμούν την ονομασία «Lotus ΧΙ».
Στη συνέχεια, για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση μεταξύ των ρωμαϊκών και αραβικών αριθμών – καθώς το αραβικό «11» θα ήταν οπτικά σχεδόν πανομοιότυπο με το ρωμαϊκό «II» – ο Colin Chapman αποφάσισε να «βαφτίσει» το 11ο μοντέλο του με την λέξη «Eleven». Έτσι, η Lotus XI μετονομάστηκε σε Lotus Eleven, ξεκινώντας… άθελά της μια παράδοση που συνεχίστηκε με όλα τα επόμενα αυτοκίνητα της Lotus.
Η παράδοση αυτή συνεχίζεται σήμερα με τη νέα Emira, που αποτελεί τον διάδοχο των Exige και Elise – και συνάμα το τελευταίο μοντέλο της Lotus με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της Lotus, η νέα Emira θα αποτελέσει το όχημα με το οποίο η εταιρεία θα «αναβιώσει τον θρύλο της Esprit».
Η Lotus έχει επιβεβαιώσει επίσης ότι η Emira δεν θα είναι υβριδική, καθώς θα τροφοδοτείται από μια «επιλογή κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα από μια νέα συναρπαστική νέα συνεργασία». Η δεύτερη επιλογή μονάδας θα είναι νέα για την Lotus, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής.
Σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η μία από αυτές θα είναι 2λιτρη και 4κύλινδρη με υπερσυμπιεστή καυσαερίων, με τη δεύτερη να διαθέτει μηχανικό για την περίσταση υπερτροφοδοτότη, χωρητικότητα 3,5 λίτρων και 6 κυλίνδρους σε διάταξη V φέροντας την υπογραφή της Toyota.
Σε κάθε περίπτωση, η Lotus Emira θα βασίζεται σε ένα νέο, πλήρως αλουμινένιο δάπεδο, το οποίο θα όμως αρκετά κοινά στοιχεία με εκείνο της Evora.