Πώς θα χρησιμοποιείται το υβριδικό σύστημα στο Rally1 το 2022;

Οι ομάδες θα μπορούν να αναπτύξουν αρκετές στρατηγικές για τη χρήση του υβριδικού συστήματος στις ειδικές διαδρομές από το 2022.

Καθώς το 2022 και κατά συνέπεια, η είσοδος των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1, πλησιάζει, το ενδιαφέρον για τον τρόπο χρήσης του υβριδικού κινητήριου συστήματος στις ειδικές διαδρομές, αυξάνεται.

Αν και ο τρόπος δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως το υβριδικό σύστημα θα ενεργοποιείται από τις ομάδες και όχι από τους οδηγούς.

Υves Matton για το υβριδικό σύστημα του 2022

Θυμίζουμε, πως από τη νέα σεζόν, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα είναι plug-in hybrid και πέραν του γνωστού κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα εφοδιάζονται με ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος εξελίσσεται από τη γερμανική Compact Dynamics και θα είναι κοινός για όλες τις ομάδες.

Η ισχύς του θα είναι 100 kW (136 ίπποι), όμως δε θα υφίσταται αθροιστικά με αυτή του θερμικού κινητήρα ανά πάσα στιγμή, αλλά σε συγκεκριμένες περιόδους.

Ford Rally1

Ο σχεδιασμός του τρόπου χρήσης του συστήματος δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί 100%, με τον Διευθυντή Ράλλυ της FIA, Yves Matton, να αναλαμβάνει να δώσει τις πρώτες πληροφορίες.

Σύμφωνα με τον Βέλγο manager, ο ηλεκτροκινητήρας θα χρησιμοποιείται στις απλές διαδρομές και σε επιμέρους, επιλεγμένα από τις ομάδες και όχι από τους οδηγούς, σημεία των ειδικών διαδρομών, υπό μορφή επιπλέον ώθησης (boost).
 
Έχουμε τις βασικές αρχές”, δήλωσε στο Motorsport.com ο Matton.

 

Yves Matton

“Κυρίως θα χρησιμοποιείται σε ορισμένες απλές διαδρομές, όταν τα αυτοκίνητα θα κινούνται πλήρως με τον ηλεκτροκινητήρα.

“Θα χρησιμοποιείται στην αρχή της ειδικής διαδρομές, όπου το υβριδικό σύστημα και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα δίνουν πλήρη ισχύ και έπειτα, υπό συνθήκες, μέσα στην ειδική διαδρομή για να προσφέρει επιπλέον απόδοση στο αυτοκίνητο, μέσω διαφορετικών προγραμμάτων που θα μπορούν να ρυθμιστούν”.

Όπως τόνισε ο Matton, αυτή η διαδικασία δε θα γίνεται με πάτημα ενός κουμπιού από τους οδηγούς, αλλά μέσω ρύθμισης λογισμικού από τους μηχανικούς των ομάδων.

“Δε θα υπάρχει κουμπί, θα είναι περισσότερο λογισμικό και η ισχύς θα υφίσταται υπό προϋποθέσεις.

“Θα υπάρχουν διαφορετικές στρατηγικές που θα μπορούν να επιλεχθούν, όμως οι οδηγοί δε θα μπορούν να τις στήσουν μόνοι τους.

Το σύστημα στο οποίο εργαζόμαστε είναι για όλες τις ειδικές διαδρομές”.
 

Toyota Rally1

Ταυτόχρονα, ο Yves Matton ανέφερε πως οι πρώτες εντυπώσεις των Hyundai, M-Sport Ford και Toyota, που θα συμμετέχουν στο WRC το 2022, είναι θετικές.

“Πάει αρκετά καλά και όλοι οι κατασκευαστές έχουν δοκιμάσει τα νέα τους αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες, κυρίως σε σκληρό χώμα καθώς θέλουν να τα δουν στις χειρότερες δυνατές συνθήκες ώστε να διαπιστώσουν τι είναι λάθος.

Οι εντυπώσεις των ομάδων και των οδηγών είναι θετικές. Υπάρχουν πολλά να κάνουμε αλλά έχουμε αρκετούς μήνες μέχρι τον πρώτο αγώνα στο Μόντε Κάρλο. Η έναρξη αυτής της νέας εποχής είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού τα αυτοκίνητα εκτός από το υβριδικό σύστημα θα έχουν και εντελώς νέο κλωβό ασφαλείας”.

Σύμφωνα με τον Matton, υπάρχει ενδιαφέρον και για είσοδο νέου κατασκευαστή στο θεσμό, κάτι που πάντως φαντάζει απίθανο να συμβεί πριν από το 2024.