Porsche Cayenne Turbo GT: Με 640 ίππους
Η νέα Porsche Cayenne Turbo GT είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου και αποδίδει 640 ίππους.
Η νέα Porsche Cayenne Turbo GT, έχοντας πρόσφατα κατακτήσει το στέμμα στο «κυνήγι» του ταχύτερου γύρου στο Nurburgring, παίρνει κίνηση από τον γνωστό 4λιτρο V8 κινητήρα του Γερμανικού εργοστασίου αποδίδοντας μέγιστη ισχύ ίππων – ήτοι 90 επιπλέον σε σχέση με την προγενέστερη εκδοχή του.
Η ροπή του V8 είναι και αυτή ενισχυμένη, κατά 80 Nm, φτάνοντας αισίως εδώ τα 850 Nm.
Οι παραπάνω αναβαθμίσεις έχουν προκύψει χάρη σε επεμβάσεις και βελτιώσεις της Porsche που έχουν λάβει χώρα στον στροφαλοφόρο άξονα, στα πιστόνια, στο σύστημα χρονισμού των βαλβίδων, στον υπερσυμπιεστή, στο σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου καθώς και στο intercooler.
Το δικό του ρόλο εδώ διαδραματίζει και το σύστημα εξαγωγής, που είναι νέο και αποτελείται από δύο κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις στο πίσω μέρος του οχήματος. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι από το μέσον και πίσω το σύστημα εξαγωγής απαρτίζεται από ελαφριά υλικά καθώς και από τιτάνιο.
Σε επίπεδο επιδόσεων, ο «βιταμινούχος» V8 της νέας Porsche Cayenne Turbo GT (σ.σ.: πρόκειται για τον ισχυρότερο του είδους που έχει κατασκευάσει ποτέ η Porsche) εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,3 δλ.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το γερμανικό SUV «έρχεται» με μια βελτιωμένη εκδοχή του αυτόματου και 8τάχυτου κιβωτίου Tiptronic S. Επίσης, το κιβώτιο μεταφοράς διαθέτει το δικό του σύστημα ψύξης.
Οι υπόλοιπες αλλαγές της Porsche Cayenne Turbo GT
Σε σχέση με την Cayenne Turbo Coupe, η Turbo GT «κάθεται» χαμηλότερα κατά 17 χλστ. Επιπλέον, η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει ότι το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Cayenne διαθέτει βελτιώσεις σε πολλά «παθητικά» και ενεργητικά στοιχεία των μηχανικών και ηλεκτρονικών του μερών και τμημάτων.
Για παράδειγμα, η ακαμψία της αερανάρτηση τριών θαλάμων έχει αυξηθεί έως και 15%, ενώ την ίδια στιγμή επεμβάσεις έχουν γίνει τόσο στα χαρακτηριστικά απόσβεσης των ενεργών αμορτισέρ (Porsche Active Suspension Management – PASM) και του συστήματος τετραδιεύθνης, όσο και στη βαθμονόμηση του υποβοηθούμενου τιμονιού Power Steering Plus. Την ίδια στιγμή, το ενεργό σύστημα των αντιστρεπτικών δοκών, γνωστότερο και ως Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), λειτουργεί τώρα με νέο λογισμικό το οποίο είναι προσανατολισμένο στην απόδοση.
Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα Porsche Torque Vectoring, καθώς και στη γεωμετρία της εμπρόσθιας ανάρτησης. Σε σύγκριση με το Turbo Coupé, οι μπροστινοί τροχοί του είναι φαρδύτεροι κατά μία ίντσα, ενώ το αρνητικό κάμπερ τους έχει αυξηθεί κατά 0,45 μοίρες προκειμένου να εξασφαλιστεί για τα νέα ελαστικά Pirelli P Zero Corsa, που συνδυάζονται με 22άρες ζάντες μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο. Επιπρόσθετα, το «παρών» ως στοιχείο του βασικού εξοπλισμού δίνουν και τα κεραμικά φρένα Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Από εκεί και πέρα, οπτικά, και γενικότερα σε επίπεδο αισθητικής, η γερμανική εταιρεία προσφέρει στη νέα Porsche Cayenne Turbo GT το νέο χρωματισμό αμαξώματος Arctic Grey, το Cayenne Turbo GT υπογραμμίζει τον «αθλητικό» του χαρακτήρα σε συνδυασμό με άλλα καλούδια. Σε αυτά περιλαμβάνονται μια μπροστινή εμπρός ποδιά και οι μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές αέρα, οι οποίες δημιουργούν μια μοναδική μπροστινή όψη.
Από το πλάι εντύπωση προκαλούν η carbon οροφή και οι ζάντες των 22 ιντσών, ενώ πίσω το βλέμμα μαγνητίζει ο carbon διαχύτης αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα, η αεροτομή οροφής και το αναδιπλούμενο σπόιλερ, το οποίο είναι κατά 25 χλστ. μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο που έχει τοποθετηθεί στην Turbo. Σύμφωνα με την Porsche, η… προσθετική αυτή αυξάνει την κάθετα παραγόμενη δύναμη όταν το αυτοκίνητο «πιάνει» την τελική του ταχύτητα έως και 40 κιλά.
Ο σπορ χαρακτήρας της νέας Porsche Cayenne Turbo GT τονίζεται από πολλά στοιχεία στο εσωτερικό, όπως είναι για παράδειγμα οι επενδύσεις από Alcantara και τα σπορ καθίσματα μπροστά που μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά προς 8 κατευθύνσεις. Στο πίσω μέρος η Porsche προσφέρει δύο θέσεις για ισάριθμους επιβάτες.
Με την νέα Turbo GT, το infotainment επόμενης γενιάς Porsche Communication Management (PCM) κάνει το ντεμπούτο του διαθέτοντας βελτιωμένη απόδοση, νέο περιβάλλον περιήγησης για τον χρήστη και νέο λειτουργικό. Όπως και πριν, το PCM 6.0 είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay επιτρέποντας πλέον την ενσωμάτωση των υπηρεσίων Apple Music και Apple Podcasts. Επιπλέον, το σύστημα περιλαμβάνει για πρώτη φορά και το Android Auto.