Νέα Ferrari 296 GTB: Plug-in υβριδική, V6 και με 830 ίππους
Η Ferrari 296 GTB είναι η πρώτη 6κύλινδρη δημιουργία των Ιταλών από το 1974 και συνάμα ένα «κεντρομήχανο» plug-in υβριδικό μοντέλο με την υπογραφή του cavallino rampante.
Η νέα Ferrari 296 GTB έρχεται να πλαισιώσει στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας την F8 Tributo, η οποία όμως αναμένεται να πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια το 2022. Έτσι, η νέα τετράτροχη δημιουργία των Ιταλών θα καταστεί σύντομα η πρώτη mainstream ηλεκτροκίνητη πρόταση από το Μαρανέλο μετά τις ειδικές και υβριδικές, επίσης, LaFerrari και SF90 Stradale.
Η ονομασία του μοντέλου είναι άμεσα ενδεικτική των τεχνικών προδιαγραφών του θερμικού κινητήρα που την κινεί σηματοδοτώντας τη στροφή της Ferrari από τους V8 στους V6 κινητήρες – που για την περίσταση έχει χωρητικότητα 2.992 κ.εκ.
Εν προκειμένω, ο κινητήρας διαθέτει δύο τούρμπο και περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών, αποδίδοντας 663 ίππους. Σύμφωνα με την Ferrari, οι δύο υπερσυμπιεστές, οι οποίοι περιστρέφονται με ρυθμό έως και 180.000 σ.α.λ., βρίσκονται εγκατεστημένοι ανάμεσα στο V που διαμορφώνουν οι κύλινδροι, εξασφαλίζοντας συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό κέντρο βάρους.
Η αυξημένη γωνία του αλουμινένιου μπλοκ των 120 μοιρών έχει συμβάλει επίσης στη μείωση της απόστασης που τους χωρίζει από τους θαλάμους καύσης, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, οι μηχανικοί της Ferrari αναφέρονταν στον νέο κινητήρα με τον κωδικό F163 ως τον «μικρό V12», λόγω της χροιάς και της απόδοσης του. Αξιοσημείωτο εδώ είναι επίσης ότι η «κόκκινη περιοχή» ξεκινά στις 8.500 σ.α.λ., ακριβώς όπως συμβαίνει και με τον V12 της 812 Superfast.
Ο θερμικός κινητήρας «παντρεύεται» με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω, ανάμεσα στον V6 και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων, αποδίδοντας 167 ίππους και 315 Nm ροπής. Εκεί βρίσκεται και ένας συμπλέκτης, που… εργάζεται για την ομαλή συνεργασία των δύο μονάδων.
Η απόδοση της ηλεκτρικής μονάδας φτάνει συνδυαστικά τους 830 ίππους στις 8.000 σ.αλ., οι οποίοι περνούν αποκλειστικά στους πίσω τροχούς – ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα 740 Nm της μέγιστης ροπής, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στις 7.400 σ.α.λ.. Το όλο πακέτο συμπληρώνει μια συμπαγή σε διαστάσεις μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 7,45 kWh.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η νέα Ferrari 296 GTB είναι σε θέση να ξεπεράσει σε τελική ταχύτητα τα 330 χλμ./ώρα προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,9 και 7,3 δλ.
Ο οδηγός έχει μέσω του eManettino τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα drive modes, τα οποία είναι τα eDrive (σ.σ.: η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου είναι τα 25 χλμ.), Hybrid, Performance και Qualify.
Ο σχεδιασμός, το πλαίσιο και η αεροδυναμική της Ferrari 296 GTB
Οι Ιταλοί, για πρώτη φορά σε μοντέλο με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, εγκατέστησαν στη νέα Ferrari 296 GTB ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ακολουθώντας όλα όσα είδαμε στην LaFerrari. Εν προκειμένω, ένα ενεργό πίσω σπόιλερ, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον προφυλακτήρα, είναι σε θέση να παράγει 360 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα στη έκδοση με το πακέτο Assetto Fiorano (βλ. γκρι-κίτρινο αυτοκίνητο στις σχετικές φωτογραφίες).
Σχεδιαστικά, η Ferrari ισχυρίζεται επίσης ότι η μορφή της 296 GTB αντλεί την έμπνευσή της από κλασικά μοντέλα της μάρκας, όπως η 250 LM του 1963. Από εκεί και πέρα, οι εισαγωγές αέρα έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος, για πιο «καθαρή» εμφάνιση, με τη ροή του ζεστού αέρα να διοχετεύεται κάτω από το αυτοκίνητο ώστε να διατηρείται χωριστά από τον κρύο που απαιτείται για τα intercooler.
Την ίδια στιγμή, τα φρένα, τα οποία παραπέμπουν σε εκείνα της SF90 Stradale, ψύχονται μέσω αγωγών ενσωματωμένων στους προβολείς, ελευθερώνοντας έτσι χώρο για το κεντρικό τμήμα του αμαξώματος του αυτοκινήτου ώστε το τελευταίο να «κατέβει» όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο έδαφος.
Δομικά, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης διατηρήθηκε όσο το δυνατόν πιο συμπαγές με μια σειρά από νέα στοιχεία και «καλούδια» να κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα Ferrari 296 GTB, συμπεριλαμβανομένου του Transition Manager Actuator για γρήγορη εναλλαγή μεταξύ των δύο πηγών ισχύος, του Dynamic Chassis Sensor και του νεόυ συστήματος αντιολίσθησης των τροχών στο φρενάρισμα που φέρει την ονομασία ABS Evo που μειώνει τη διαδρομή του σχετικού πεντάλ.
Σε σχέση με την F8 Tributo, η νέα Ferrari 296 GTB έχει μικρότερο κατά 50 χλστ. μεταξόνιο και είναι μόλις κατά 35 κιλά βαρύτερη ζυγίζοντας, χωρίς υγρά, 1.470 κιλά.
Από πλευράς μεγέθους, η 296 GTB έχει μήκος, πλάτος και ύψος που φτάνει τα 4.565, 1.958 και 1.187 χλστ. αντίστοιχα, ενώ η κατανομή μάζας ανάμεσα στους άξονες φτάνει την αναλογία 40,5/59,5 εμπρός και πίσω.
Όπως ανακοίνωσε η Ferrari, τα φρένα απαρτίζονται από δίσκους 398 και 360 χλστ. εμπρός και πίσω (σ.σ.: η επιβράδυνση 200-0 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 108 μ.), ενώ τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 245/35 και 305/35 σε συνδυασμό με ζάντες 20 ιντσών.
Το εσωτερικό της Ferrari 296 GTB
Το νέα Ferrari 296 GTB βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα σχεδιαστικά και τεχνολογικά μονοπάτια που χάραξε η SF90 Stradale. Το κοίλο ταμπλό στεγάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το τιμόνι, ενώ δύο πάνελ, κάτω από τις πλευρές του πίνακα οργάνων, φιλοξενούν χειριστήρια αφής για μια σειρά λειτουργιών. Επίσης, το «παρών» δίνει επίσης και ένα head-up display, ενώ ιδιαίτερα μινιμαλιστική είναι η «ενσωμάτωση» του ηχοσυστήματος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, και συνάμα μια σαφή αναφορά στο παρελθόν, και η μορφή του επιλογές αλλαγής ταχυτήτων που έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπει στο σχετικό κλασικό σχέδιο «χτένι» σχήματος «H» της Ferrari.