Το νέο Audi RS 3 με RS Torque Splitter

Με την πρεμιέρα του νέου Audi RS 3 των 400 ίππων να απέχει λίγες εβδομάδες, η γερμανική εταιρεία μας αποκαλύπτει σήμερα μια βασική τεχνική περγαμηνή του: το RS Torque Splitter.

Tο Audi RS 3 ανέκαθεν αντιπροσώπευε την επιτομή της αφιλτράριστης σπορ οδήγησης και για το λόγο αυτό το νέο μοντέλο που θα αποκαλυφθεί πλήρως σε μερικές μέρες διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που μοιράζει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.

Σε συνδυασμό με τον 5κύλινδρο κινητήρα των 400 ίππων, το νέο Audi RS 3 υπόσχεται έντονες συγκινήσεις πίσω από το τιμόνi του με τον 2,5 TFSI να αποδίδει τώρα 20 επιπλέον Nm ροπής και συνολικά 500 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει έως και τα 290 χλμ./ώρα.

Ο Meic Diessner, μηχανικός εξέλιξης και δοκιμών της Audi με εξειδίκευση σε θέματα που αφορούν το πλαίσιο και ο Frank Stippler, οδηγός αγώνων και δοκιμών, ο οποίοςεξέλιξε το αυτοκίνητο στο φημισμένο Nordschleife του Nürburgring, έδωσαν περισσότερες πληροφορίες για το νέο κατανεμητή ροπής, λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου σε εκδόσεις Sedan και Sportback.

Audi RS 3

Πώς λειτουργεί το RS Torque Splitter του νέου Audi RS 3

Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη (λέγε με Haldex), ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη σπορ οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής.

Audi RS 3

Στις αριστερές στροφές, το RS Torque Splitter μεταφέρει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιές στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία – ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους (βλ. πίστα) ο κατανεμητής ροπής μπορεί να εφαρμόζει όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς, με την ακριβή ωστόσο κατανομή της ροπής να εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.
 

Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ESP, για τη μέτρηση της περιστροφής του τροχού. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία του τομονιού, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.

Γιατί το RS Torque Splitter του νέου Audi RS 3 βελτιώνει την οδηγική απόδοση

Λόγω της διαφοράς στις δυνάμεις πρόωσης, το αυτοκίνητο στρίβει ακόμη καλύτερα και ακολουθεί με ακρίβεια τη γωνία διεύθυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη υποστροφή, ταχύτερη επιτάχυνση που εμφανίζεται πιο νωρίς κατά την έξοδο από τις στροφές, και ιδιαίτερα ακριβή συμπεριφορά – για πρόσθετη ασφάλεια στην καθημερινή χρήση και ταχύτερο γυρολόγιο στην πίστα. Ο κατανεμητής ροπής αντισταθμίζει επίσης την υπερστροφή, κατευθύνοντας τη ροπή στον τροχό στο εσωτερικό της καμπύλης ή, εάν είναι απαραίτητο, και στους δύο τροχούς.

Audi RS 3

Τι νέο υπάρχει στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων του Audi RS 3

Ο 5κύλινδρος κινητήρας στο νέο Audi RS 3 είναι πιο ισχυρός και προσφέρει μεγαλύτερη ροπή. Αντί για 480 Nm, η μέγιστη τιμή των 500 Nm είναι τώρα διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, και συγκεκριμένα από τις 2.250 έως 5.600 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς των 400 ίππων είναι τώρα διαθέσιμη από τις 5.600 έως και 7.000 σ.α.λ. και επομένως νωρίτερα και μεγαλύτερη από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Ως αποτέλεσμα, το σπορ μοντέλο της Audi επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, 0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από πριν. H Sedan και η Sportback έκδοση φτάνουν τα 250 χλμ./ώρα, αν και τα 280 χλμ./ώρα είναι επίσης διαθέσιμα, προαιρετικά. Στην πραγματικότητα, με το πακέτο RS Dynamic, που περιλαμβάνει και κεραμικά φρένα, η τελική ένδειξη στο κοντέρ μπορεί να φτάσει τα 290 χλμ./ώρα.

Το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει νέο, πιο στιβαρό σχεδιασμό που λαμβάνει υπόψη την αυξημένη ροπή και τις πιο σπορ σχέσεις μετάδοσης. Η έξυπνη αλληλεπίδραση όλων των στοιχείων του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του Launch Control, επιτρέπει στο νέο Audi RS 3 να αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να προσφέρει καταιγιστικές εκκινήσεις όπως χαρακτηριστικά υπόσχονται οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας.

Audi RS 3

Τo Audi RS 3 και το modular vehicle dynamics controller

Μετά τη χρήση του στα A3 και S3, το modular vehicle dynamics controller (mVDC) διασφαλίζει επίσης ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα στο νέο Audi RS 3. Για να γίνει αυτό, το κεντρικό σύστημα συλλαμβάνει δεδομένα από όλα τα στοιχεία του οχήματος, όπως οι δύο μονάδες ελέγχου ροπής, οι προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και ο έλεγχος ροπής σε κάθε τροχό προσφέροντας μια «συγκροτημένη» απόδοση στο δρόμο, σε όλες τις συνθήκες

Audi RS 3

Το Audi RS 3 και το Audi drive select

Το Audi drive select τροποποιεί τα χαρακτηριστικά του κατανεμητή ροπής και έτσι και τον χειρισμό του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία. Πέντε χαρακτηριστικές καμπύλες (Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear) αποθηκεύονται στο σύστημα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ισχύς του κινητήρα κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς στις λειτουργίες Comfort/Efficiency, με προτεραιότητα στον εμπρός άξονα. Στην λειτουργία Auto, η κατανομή της ροπής είναι ισορροπημένη, πράγμα που σημαίνει ότι το Audi RS 3 δεν υποστρέφει ούτε υπερστρέφει. Η Dynamic λειτουργία, από την άλλη πλευρά, τείνει να μεταδίδει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα.

Αυτό το χαρακτηριστικό… κορυφώνεται στη λειτουργία RS Torque Rear, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε πίστα. Η εστιασμένη στον πίσω άξονα διάθεση ισχύος του κινητήρα οδηγεί σε υπερστροφική συμπεριφορά, με έως και 100% της ροπής να κατευθύνεται προς τα πίσω καταλήγοντας στον εξωτερικό τροχό. Επιπλέον, η Audi έχει προσαρμόσει στις εν λόγω «περιστάσεις» και τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Audi RS 3

Αυτή η συγκεκριμένη ρύθμιση χρησιμοποιείται επίσης από το RS Performance Mode, που έχει σχεδιαστεί για την πίστα. Το τελευταίο είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να ταιριάζει με τα semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero “Trofeo R”, τα οποία διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά από το εργοστάσιο. Σε αυτή τη λειτουργία, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική συμπεριφορά με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) έχει προσαρμοστεί ειδικά στα απαιτήσεις του κατανεμητή ροπής, της ανάρτησης, των ελαστικών καθώς και στα drive modes του μοντέλου. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport, ενώ για σπορ οδήγηση – σε πίστες, για παράδειγμα – το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς κρατώντας πατημένο το κουμπί στην κεντρική κονσόλα για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Audi RS 3

Η ανάρτηση του Audi RS 3

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων, αμφότερα ειδικά σχεδιασμένα για το νεο Audi RS 3. Επίσης, διαθέσιμη είναι η σπορ ανάρτηση RS plus με adaptive damper control που ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select.

Οι τρεις χαρακτηριστικές διαμορφώσεις comfortable, balanced και sporty παρέχουν ανάλογη απόδοση και χαρακτηριστικά με την ιδανική δύναμη απόσβεσης να υπολογίζεται εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου. Στη λειτουργία RS Individual, η απόσβεση των αμορτισέρ μπορεί να διαμορδωθεί σύμφωνα με τις ατομικές απαιτήσεις και τις συνθήκες του δρόμου εντός των τριών χαρακτηριστικών καμπυλών.

Audi RS 3

Στη λειτουργία RS Performance, υπάρχει μια ειδική ρύθμιση άνεσης για τα αμορτισέρ που ελαχιστοποιεί την κάθετη διέγερση και παρέχει τη βέλτιστη υποστήριξη για ομαλή πλευρική δυναμική – ιδιαίτερα κατάλληλη για πίστα με ανώμαλες επιφάνειες, όπως το Nordschleife.

Το αμάξωμα του νέου Audi RS 3 είναι κατά 10 χλστ. χαμηλότερο από εκείνο του S3 και 25 χιλιοστά σε σχέσ με το αντίστοιχο ενός Α3. Στον εμπρός άξονα συναντάμε μια διάταξη με γόνατα McPherson με περιστροφικά ρουλεμάν, ενισχυμένα κάτω ψαλίδια και υποπλαίσια, ενώ πίσω συναντάμε μια λύση τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη αμορτισέρ, υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο, προσαρμοσμένη στον κατανεμητή ροπής.

Audi RS 3