Ο ταλαντούχος κύριος Τσουλόφτας!
Με τη νίκη και τον αγωνιστικό του ρυθμό συνολικά, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας εντυπωσίασε άπαντες κατά τη διάρκεια του 38ου Ράλλυ Φθιώτιδος στην Ελλάδα – Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα.
Η αυλαία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος 2021 άνοιξε το περασμένο Σαββατοκύριακο με το 38ο Ράλλυ Φθιώτιδος, όπου αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής ήταν ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που έφτασε πειστικά στη νίκη με Volkswagen Polo R5 και συνοδηγό τον Στέλιο Ηλία.
Το κυπριακό πλήρωμα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στις 4 ειδικές διαδρομές του αγώνα (Παύλιανη, Δάφνη από δύο φορές), ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με διαφορά που ξεπερνούσε το ένα λεπτό.
Βέβαια, η εμφάνιση του Αλέξανδρου Τσουλόφτα στα βουνά της Φθιώτιδας δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού το ταλέντο και η ταχύτητα του νεαρού οδηγού, είναι γνωστά εδώ και αρκετό καιρό.
Ποιος είναι λοιπόν ο ταλαντούχος κύριος Τσουλόφτας; Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα…
Αλέξανδρος Τσουλόφτας: Η πορεία προς την καταξίωση
Γεννημένος στις 6 Φεβρουαρίου 1992, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας είναι γιος του παλιού πρωταθλητή της Κύπρου, Ανδρέα.
Σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε επιτυχώς με την άρση βαρών, όμως ένας τραυματισμός ανέκοψε την πορεία του.
Έχοντας τα κατάλληλα γονίδια, λόγω του πατέρα του, στη συνέχεια στράφηκε προς τους αγώνες ράλλυ, όπου διαπρέπει τα τελευταία χρόνια.
Η αρχή έγινε το 2015, όταν ο νεαρός Τσουλόφτας αγωνίστηκε, σε ηλικία 23 ετών, σε αγώνες στην Κύπρο με Mitsubishi Lancer EVO.
Πρώτος του διεθνής αγώνας ήταν το Ράλλυ Ακρόπολις 2017, που προσμετρούσε στο ERC, όταν μοιράστηκε για πρώτη φορά ένα Citroen DS3 R5 με συνοδηγό τον πολύπειρο Denis Giraudet. Το ντεμπούτο του 25χρονου τότε Αλέξανδρου στέφθηκε με επιτυχία, καθώς ο συνδυασμός τερμάτισε στην 4η θέση Γενικής ενός πολύ απαιτητικού αγώνα.
Η ταχύτητα του Τσουλόφτα επιβεβαιώθηκε λίγες εβδομάδες αργότερα, όταν βρισκόταν στη δεύτερη θέση Γενικής του Ράλλυ Κύπρου, το οποίο επίσης προσμετρούσε στο ERC, μέχρι να εγκαταλείψει από διπλό κλατάρισμα, έχοντας παραπλεύρως τον τωρινό συνοδηγό του, Στέλιο Ηλία.
Ανάλογη ήταν η εικόνα και στη συνέχεια, με τον Κύπριο οδηγό να εντυπωσιάζει στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2018, έχοντας σημειώσει και χρόνο δυάδας προτού τεθεί εκτός από πρόβλημα στο διαφορικό του Citroen DS3 R5.
Αλέξανδρος Τσουλόφτας: Συμμετοχή στο ERC και …Volkswagen Polo R5
Ενόψει 2019, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας προχώρησε σε ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω βελτίωσή του.
Με συνοδηγό σε ένα Skoda Fabia R5 της γερμανικής Toksport τον Αντώνη Χρυσοστόμου, ο νεαρός συμμετείχε σε 3 αγώνες του FIA ERC, στο πλαίσιο του ιδιαίτερα ανταγωνιστικού ERC 1 Junior, για οδηγούς ηλικίας κάτω των 28 ετών με αυτοκίνητα R5.
Πρώτος αγώνας για το κυπριακό πλήρωμα ήταν το χωμάτινο Ράλλυ Azores, όπου τερμάτισαν στην 7η θέση Γενικής και την 2η του ERC 1 Junior, πίσω μόνο από τους teammates τους και μετέπειτα πρωταθλητές Ευρώπης Chris Ingram-Ross Whittock.
Εν συνεχεία, οι Τσουλόφτας-Χρυσοστόμου βρέθηκαν για πρώτη φορά σε άσφαλτο, αποκομίζοντας σημαντικές εμπειρίες από το Ράλλυ Καναρίων Νήσων.
Τελευταίος τους αγώνας στο πλαίσιο του θεσμού ήταν το γρήγορο χωμάτινο Ράλλυ Λετονίας, όπου ο Τσουλόφτας ολοκλήρωσε στην 11η θέση Γενικής και την 7η του ERC1 Junior. Εντέλει, το 2019 τερμάτισε στην 4η θέση του ERC 1 Junior, θεσμού που για να γίνει αντιληπτό το επίπεδο του συναγωνισμού, πέρυσι κέρδισε ο Oliver Solberg.
Το 2020 υπήρξε μεταβατική χρονιά, με τον Αλέξανδρο Τσουλόφτα να αποκτά το Volkswagen Polo R5 και τον Στέλιο Ηλία να επανέρχεται στο δεξί μπάκετ.
Το πλήρωμα έλαβε μέρος σε 4 αγώνες στην Κύπρο, κατακτώντας τη νίκη σε 3 εξ αυτών (Palm Trees, Tiger, Venus). Στο διεθνές Ράλλυ Κύπρου μπορεί να μην κέρδισαν, όμως έστρεψαν ξανά τα βλέμματα πάνω τους, αφού προτού εγκαταλείψουν είχαν βρεθεί στην κορυφή, εμπρός από τους πολύπειρους Nasser Al Attiyah-Matthieu Baumel.
Φέτος, το πρόγραμμα του Αλέξανδρου Τσουλόφτα περιλαμβάνει, εκτός από αγώνες στην Κύπρο και επιστροφή στην Ελλάδα, με φόντο το Ράλλυ Ακρόπολις.
Με μότο τη φράση “Ούλλα ένα” που αντιπροσωπεύει και τον τρόπο οδήγησής του, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας κυριάρχησε, πάντοτε με συνοδηγό τον Στέλιο Ηλία, στην πρεμιέρα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Χώματος.
Μάλιστα, έπεται συνέχεια αφού πέραν του Ράλλυ Ακρόπολις, ο 29χρονος οδηγός έχει ανακοινώσει πως θα συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αναβαθμίζοντας με την παρουσία του το θεσμό.
Φωτογραφίες: FIA ERC, Νίκος Κατίκης-RallyPixels, Αρχείο 4Τ-Θάνος Ηλιόπουλος