Νέο Lexus NX: Τώρα και σε plug-in υβριδική έκδοση
Το νέο Lexus NX, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας και σε plug-in υβριδική έκδοση, η οποία αποδίδει 306 ίππους και εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ.
Το Lexus NX είναι ένα μοντέλο που έχει κατακτήσει την κορυφή των πωλήσεων για λογαριασμό της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη καταγράφοντας με την πρώτη γενιά του που παρουσιάστηκε το 2014, περισσότερες από 170.000 πωλήσεις.
Σήμερα, το κομψό SUV της Lexus γυρίζει τη δεύτερη κατά σειρά σελίδα του και με αρωγό μια γκάμα κινητήριων μονάδων που πλέον διαθέτει στις τάξεις για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας μια plug-in υβριδική έκδοση, υιοθετεί την παγκόσμια πλατφόρμα GA-K της Toyota Motor Corp.
Από πλευράς μεγέθους, το νέο Lexus NX διατηρεί τις γνώριμες αναλογίες του προκατόχου του διαθέτοντας ωστόσο μεγαλύτερο μήκος, πλάτος και ύψος κατά 20, 20 και 5 μόλις χιλιοστά, που πλέον αγγίζουν τα 4,660, 1.885 και 1.640 χλστ. Αυξημένο είναι επίσης τόσο το μεταξόνιο (+30 χλστ.) όσο και το εμπρός και πίσω μετατρόχιο (+30 και +59 χλστ.).
Αισθητικά, το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει για την πιο οριζόντια μάσκα, η οποία συμβάλει στην καλύτερη ψύξη των κινητήρων μονάδων, καθώς και για τους κοντούς προβόλους, ενώ πίσω χαρακτηριστικό είναι το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και του χαρακτηριστικού λογοτύπου “LEXUS” στην πέμπτη πόρτα.
Το εσωτερικό του νέου Lexus NX
Στο εσωτερικό το νέο Lexus NX υιοθετεί την σχεδιαστική φιλοσοφία Tazuna – μια λέξη που στα ιαπωνικά περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ένας αναβάτης ελέγχει ένα άλογο χρησιμοποιώντας τα γκέμια. Εδώ, χαρακτηριστική είναι η παρουσία μιας οθόνης αφής με διαγώνιο 14 ίντσες αλλά και τα χαρακτηριστικά pads στα μπράτσα του τιμονιού για τον έλεγχο επιμέρους λειτουργιών.
Η Lexus υπερθεματίζει σε θέματα ποιότητας και εξοπλισμού, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη ασφάλεια και στα επιμέρους συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που κυριολεκτικά βρίθουν σε κάθε έκδοση του μοντέλου – αξιοσημείωτη επίσης είναι η κατάργηση των παραδοσιακών χειρολαβών για το άνοιγμα των θυρών από το εσωτερικό, οι οποίες έχουν αντικατασταθεί με ένα κουμπί.
Οι κινητήριες μονάδες του νέου Lexus NX
Το νέο Lexus NX είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που υιοθετεί ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης – εν προκειμένω πρόκειται για το επαναφορτιζόμενο σύστημα που είδαμε στο ομογάλακτο Toyota RAV4. Εδώ, ένας ατμοσφαιρικός υβριδικός 4κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 2,5 λίτρων συνδυάζεται με μια μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 18,1 kWh (η μεγαλύτερη στην κατηγορία του μοντέλου).
Ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα προσφέροντας το νέο NX 450h+ χαρακτηριστικά τετρακίνησης χωρίς μηχανική διασύνδεση των δύο αξόνων. Συνδυαστικά, η plug-in υβριδική μονάδα αποδίδει 306 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο που ξεπερνά οριακά τα 6 δλ. Σύμφωνα με την Lexus, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 40 gr/χλμ., η κατανάλωση βενζίνης κάτω από 3 λιτ./100 χλμ. και η ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ. με «όριο» κίνησης τα 135 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη έκδοση του νέου Lexus NX είναι η 350h, η οποία διαθέτει ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λίτρων με 22% υψηλότερη ισχύ. Εν προκειμένω, η τελευταία φτάνει τους 242 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και μειωμένες κατά 10% εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως ανακοινώθηκε, το Lexus NX350h θα είναι διαθέσιμο σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις με ταυτόσημη ικανότητα έλξης που φτάνει για την περίσταση τα 1.500 κιλά.
Το νέο Lexus NX θα είναι διαθέσιμο στις κατά τόπου αγορές της Ευρώπης στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε τιμές που θα καθοριστούν στο εγγύς μέλλον.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: