Renault και Stellantis στο «στόχαστρο» δικαστικών ερευνών στη Γαλλία

Οι γαλλικές δικαστικές αρχές διερευνούν περιπτώσεις εξαπάτησης των καταναλωτών σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων των Renault και Stellantis.

Μετά το διαβόητο dieselgate και τo Volkswagen Group, αρκετές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όμιλοι στην Ευρώπη που έχουν μπει στο στόχαστρο «τοπικών» δικαστικών αρχών αναφορικά με πιθανά φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων μοντέλων τους.

Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις των Renault και Stellantis, αλλά και σχετικά χθεσινά δημοσιεύματα στο διεθνή Τύπο, οι δύο εταιρείες τέθηκαν υπό καθεστώς δικαστικής εξέτασης στη Γαλλία αναφορικά με πιθανά παραπτώματα που σχετίζονται με εκπομπές ρύπων ντίζελ οχημάτων τους.

Στη σχετική ανακοίνωσή της η Stellantis αναφέρει μεταξύ άλλων για το ζήτημα τα εξής:

«Όπως συμβαίνει σε κάθε αντίστοιχη γαλλική ποινική έρευνα, η Automobiles Peugeot SA θα πρέπει να καταβάλει εγγύηση 10 εκατομμυρίων ευρώ (εκ των οποίων 8 εκατομμύρια για την πιθανή καταβολή αποζημιώσεων και προστίμων και 2 εκατομμύρια για να διασφαλιστεί η εκπροσώπησή της στο δικαστήριο), και θα πρέπει να παρέχει τραπεζική εγγύηση ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ για πιθανές αποζημιώσεις. Η Automobiles Peugeot S.A. βρίσκεται επίσης στη διαδικασία αξιολόγησης των υπερασπιστικών επιλογών της. Δύο άλλες θυγατρικές της Stellantis, οι Automobiles Citroen S.A. και η FCA Italy S.p.A, κλήθηκαν να εμφανιστούν ενώπιον του Δικαστηρίου του Παρισιού, στις 10 Ιουνίου και τον Ιούλιο, αντίστοιχα, στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας.  

«Αυτό το επίσημο βήμα στη δικαστική έρευνα θα επιτρέψει στα μέρη που έχουν υποβληθεί σε έρευνα να έχουν πλήρη πρόσβαση στον φάκελο της υπόθεσης και να τους δoθεί η ευκαιρία να αντικρούσουν τους εναντίον τους ισχυρισμούς που δεν έχουν ακόμη αξιολογηθεί.

«Οι εταιρείες πιστεύουν ακράδαντα ότι τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων που διαθέτουν πληρούσαν όλες τις ισχύουσες απαιτήσεις τη δεδομένη περίοδο και συνεχίζουν να το κάνουν και σήμερα. Οι εταιρείες προσβλέπουν στην ευκαιρία να το αποδείξουν.

«Ο Όμιλος Stellantis, ο οποίος ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021, θα συνεχίσει τις πολιτικές των προκατόχων του και θα συνεργαστεί πλήρως με το δικαστικό σύστημα προκειμένου να επιλύσει γρήγορα αυτό το ζήτημα.».

Stellantis

Από τη μεριά της, η Renault αναφέρει τα εξής:

«Στο πλαίσιο της δικαστικής έρευνας που ξεκίνησε στις 12 Ιανουαρίου 2017 σχετικά με παλαιότερες γενιές οχημάτων ντίζελ, η Renault s.a.s. τέθηκε υπό εξέταση στις 8 Ιουνίου 2021 με την κατηγορία της απάτης. Η Renault θα πρέπει να καταβάλει εγγύηση ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 18 εκατομμύρια θα αφορούν την πιθανή πληρωμή αποζημιώσεων και προστίμων, και θα πρέπει να παράσχει τραπεζική εγγύηση ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ για πιθανές αποζημιώσεις.

«Σύμφωνα με αυτό το καθεστώς, η εταιρεία θεωρείται αθώα. Η Renault αρνείται ότι έχει διαπράξει οποιοδήποτε αδίκημα και υπενθυμίζει ότι τα οχήματά της δεν είναι εξοπλισμένα με λογισμικό που ελέγχει τις εκπομπές ρύπων. Η Renault συμμορφώνεται πάντα με τους γαλλικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Τα οχήματα της Renault έχουν τις απαραίτητες εγκρίσεις και πάντα είναι σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς.»

Renault