Porsche: Η μπαταρία είναι ο θάλαμος καύσης του αύριο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, μιλά για την στρατηγική και τις μελλοντικές κινήσεις της εταιρείας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά και για τον ρόλο της Porsche στους κόλπους του VW Group.
Σε σχετική συνέντευξη που παραχώρησε, ο CEO της Porsche, Oliver Blume, αναλύει μεταξύ άλλων τα επόμενα βήματα της γερμανικής φίρμας στην ηλεκτροκίνηση, την… σχέση της με την Tesla, αλλά και τη «θέση» της στους κόλπους του VW Group.
Τη χρονιά που πέρασε η Porsche ξεκίνησε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την Taycan. Τι έπεται; > Έχουμε μπροστά μας έναν μαραθώνιο που ονομάζεται μετασχηματισμός. Έχουμε κάνει το πρώτο μας μεγάλο βήμα με την Taycan, και πολλά θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Η ηλεκτρική Macan θα είναι το επόμενο μεγάλο ορόσημο. Το 2025, περίπου το 50% των αυτοκινήτων που θα παραδίδουμε στους πελάτες μας θα είναι ηλεκτροκίνητα. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα να είναι plug-in υβριδικά.
Ποιο είναι το μερίδιό σας στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τώρα; > Φαίνεται ότι είναι πολύ καλό. Στην Ευρώπη, το ένα τρίτο των αυτοκινήτων μας πέρσι ήταν ηλεκτροκίνητα, τα μισά από αυτά πλήρως ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, πρόκειται για μία αύξηση 60%, κάτι που σημαίνει ότι η ηλεκτρική στρατηγική μας λειτουργεί. Καταφέραμε να μεταφέρουμε τον σπορ χαρακτήρα, για την οποία η Porsche είναι γνωστή, στα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας. Θέλαμε να πουλήσουμε 20.000 Taycan το 2020 και επιτύχαμε αυτόν τον στόχο παρά την πανδημία. Τα σχόλια των πελατών και των ειδικών για το αυτοκίνητο είναι πολύ θετικά.
Τι προγραμματίζετε μακροπρόθεσμα, έως το 2025; > Για εμάς, η αποκλειστικότητα των σπορ αυτοκινήτων μας είναι το κλειδί. Η ποσότητα των αυτοκινήτων δεν είναι για εμάς το ζητούμενο. Όμως, δεν είναι μυστικό ότι τελικά θα πουλάμε περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα ετησίως. Χωρίς την πανδημία, θα μπορούσαμε πιθανώς να το έχουμε κάνει ήδη από το 2020. Αλλά έχουμε επίσης θέσει ένα ανώτατο όριο: η Porsche είχε πάντα ένα παγκόσμιο μερίδιο αγοράς περίπου στο 0,3%. Σκοπεύουμε να το διατηρήσουμε.
Οι πωλήσεις της Taycan έχουν απογειωθεί, όπως λέτε. Έχετε την απαιτούμενη παραγωγική ικανότητα στη Στουτγάρδη; > Προς το παρόν, μπορούμε να παράγουμε με ευελιξία περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα. Στο τέλος όμως οι πελάτες θα αποφασίσουν με τις παραγγελίες τους πόσα αυτοκίνητα θα κατασκευάζουμε.
Δεν θέλετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με την Tesla; > Πιστεύω ότι η ανάπτυξη της Tesla είναι εντυπωσιακή. Ο Elon Musk είναι ένας καλός τύπος και ένας σπουδαίος επιχειρηματίας. Η Tesla ακολουθεί μια διαφορετική στρατηγική και θέλει να επιτύχει υψηλούς αριθμούς πωλήσεων. Γι 'αυτό και κατασκευάζει νέα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Η Porsche θα διατηρήσει την αποκλειστικότητά της και τους μικρότερους όγκους παραγωγής.
Αλλά είναι ανταγωνιστές σας. Έχετε αποκτήσει πελάτες της Tesla με την Taycan; > Τα καταφέραμε σε αυτό. Ωστόσο, όταν εξελίξαμε την Taycan, η Tesla δεν ήταν το σημείο αναφοράς. Έχουμε επικεντρωθεί στα δικά μας προϊόντα. Για εμάς, η κατευθυντήρια αρχή μας ήταν ότι μια ηλεκτρική Porsche πρέπει να οδηγείται όπως μία 911. Αυτό είναι κάτι στο οποίο οι πελάτες μας μπορούν να προσβλέπουν.
Ως κομμάτι της Volkswagen, η Porsche έχει επίσης μεγαλύτερη επιρροή από την Tesla. Ωστόσο, είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι ο Όμιλος χρησιμοποιεί δύο ντουζίνες από διαφορετικά format μπαταριών. Πώς συμβαίνει αυτό; > Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές παραλλαγές μπαταρίας και ήδη τις μελετάμε. Πρέπει να έχετε κατά νου ότι όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από μερικά χρόνια, δεν υπήρχε μεγάλη εμπειρία σε αυτήν την τεχνολογία και υπήρχαν διαφορετικές προσεγγίσεις. Με τις γνώσεις που έχουμε σήμερα, μπορούμε να αταλήξουμε στα σωστά συμπεράσματα.
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; > Για τον Όμιλο Volkswagen, τυποποιούμε τη μορφή της μπαταρίας με διαφορετικά εύρη απόδοσης που διαφοροποιούνται με βάση τη χημεία της. Η βάση θα είναι μια μπαταρία μεγάλου όγκου παραγωγής βελτιστοποιημένη ως προς το κόστος. Θα υπάρχει επίσης μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και μία ακόμα για οχήματα στο ανώτατο τμήμα των αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών. Η μπαταρία είναι ο θάλαμος καύσης του αύριο.
Πότε θα γίνει πράξη αυτό; > Μια περίοδος πέντε ετών είναι ρεαλιστική για την εφαρμογή αυτής της προσέγγισης, και έχουμε ήδη έχουμε λάβει τις σχετικές αποφάσεις. Ας μην γελιόμαστε: τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει μια μεγάλη πρόκληση που πρέπει να ξεπεραστεί στον τομέα των μπαταριών, επειδή υπάρχει έλλειψη σε ολόκληρο τον κλάδο.
Πώς έχει εξελιχθεί ο ρόλος της Porsche στο Volkswagen Group; > Η Porsche είναι μέλος του Ομίλου Volkswagen εδώ και μια δεκαετία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έχουν συμβεί πολλά θετικά πράγματα. Επωφελούμαστε από οικονομίες κλίμακας, για παράδειγμα όταν αγοράζουμε ανταλλακτικά. Ο Όμιλος, με τη σειρά του, ωφελείται οικονομικά από την Porsche. Το λειτουργικό μας αποτέλεσμα έχει αυξηθεί κατά πέντε φορές αυτή τη δεκαετία. Έχουμε εξελιχθεί από έναν νέο συνεργάτη στην πιο κερδοφόρα μάρκα του Ομίλου. Ταυτόχρονα, αυτή είναι μία μεγάλη ευθύνη.
Υπάρχουν και άλλοι τομείς στους οποίους η Porsche είναι το απόλυτο σημείο αναφοράς στον Όμιλο; > Η Porsche βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Προσφέρουμε τεχνολογία αιχμής ως πάροχος υπηρεσιών για άλλες μάρκες. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα, δείτε τα πιο καινοτόμα ηλεκτρικά μοντέλα μας. Η Taycan παρέχει την τεχνική βάση για το Audi etron-GT. Η υβριδική πλατφόρμα για τις Bentley Continental, Convertible και Flying Spur προέρχεται από την Panamera. Εργαζόμαστε επίσης για τον Όμιλο σε στρατηγικό επίπεδο: ως μικρός κατασκευαστής, μπορούμε να είμαστε πιο τολμηροί και γρήγοροι. Ξεκινήσαμε τον μετασχηματισμό μας στην ηλεκτρική κινητικότητα σε πολύ πρώιμο στάδιο και είμαστε τώρα η κινητήρια δύναμη πίσω από τη στρατηγική του Ομίλου.