Η νέα Bugatti Chiron Super Sport των 1.600 ίππων αποκαλύπτεται
Η νέα Bugatti Chiron Super Sport αποτελεί μία ακόμα πρόταση πολυτελείας και απόλυτης ταχύτητας από τη διάσημη εταιρεία από το Molsheim της Γαλλίας.
Η νέα Bugatti Chiron Super Sport έρχεται να συνδυάσει την απόλυτη ταχύτητα με την πολυτέλεια διαθέτοντας σε σχέση με την «βασική» της έκδοση μια πλειάδα αλλαγών σε επίπεδο σχεδίασης και μηχανικών μερών που στόχο έχουν τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση της κατασκευής σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα… 400 χλμ./ώρα.
Ακολουθώντας το δόγμα «form follows function», το πίσω μέρος της νέας Bugatti Chiron Super Sport έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 25 εκατ. προκειμένου η ροή του αέρα στις… εξωφρενικές αυτές ταχύτητες να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή. Οι σχεδιαστές της Bugatti διεύρυναν επίσης τη διατομή του διαχύτη, ωθώντας το πίσω άκρο του ψηλότερα, με αποτέλεσμα να μειώσουν παράλληλα και τη συνολική επιφάνεια του πίσω μέρους του οχήματος κατά 44%.
Ένα ευπρόσδεκτο πλεονέκτημα αυτών των τροποποιήσεων είναι ότι το πίσω μέρος έχει ακόμη καλύτερες αναλογίες, όντας συγχρόνως πιο πλατύ και χαμηλό. Από εκεί και πέρα, για να ενισχυθούν τα ευεργετικά αποτελέσματα που φέρνει μαζί του ο νέος διαχύτης, η Bugatti έχει μετατοπίσει το κατά τα άλλα κεντρικό σύστημα της εξάτμισης στο πλάι, με τις σχετικές στρογγυλές απολήξεις να είναι εγκατεστημένες κατακόρυφα, ανά ζεύγη.
Ανάλογες επεμβάσεις στη νέα Chiron Super Sport έχουν γίνει και στο εμπρός μέρος. Εδώ, χαρακτηριστικά στοιχεία του οχήματος, όπως οι πλευρικές αερο-κουρτίνες μαζί με τις νέες εισαγωγές αέρα, έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ροή του αέρα από το μπροστινό μέρος έως τις αψίδες των τροχών, που ελαχιστοποιεί την οπισθέλκουσα και βελτιώνει τη ροή του αέρα πάνω από τα πλευρικά ψυγεία.
Την ίδια στιγμή, οι 9 στο σύνολο οπές σε κάθε φτερό της νέας Bugatti Chiron Super Sport αποτελούν κάτι περισσότερο από μια σαφή αναφορά στην εμβληματική EB 110 Super Sport – και αυτό γιατί συμβάλουν επίσης στην «απελευθέρωση» της πίεσης του αέρα από το εσωτερικό τμήμα των εμπρός τροχών, δημιουργώντας έτσι βελτιωμένο downforce στον εμπρός άξονα. Επιπλέον οπές που βρίσκονται πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών συμβάλλοντας επίσης στην εξισορρόπηση των αεροδυναμικών φορτίων.
Ειδικά για την περίσταση, η νέα Chiron Super Sport διατίθεται με νέους τροχούς, με εκείους από μαγνήσιο που είδαμε στην Chiron Pur Sport να είναι επίσης διαθέσιμοι κατόπιν παραγγελίας.
Τα μηχανική μέρη της νέας Bugatti Chiron Super Sport
Η Bugatti προέβη σε αλλαγές στον ήδη γνωστό W16 κινητήρα των 8,0 λίτρων ενισχύοντας την απόδοσή του κατά 100 ίππους – έτσι το τελικό αποτέλεσμα ανέρχεται για την περίσταση στους 1.600 ίππους. Οι μηχανικοί της εταιρείας πραγματοποίησαν τροποποιήσεις στους στροβιλοσυμπιεστές, στην αντλία λαδιού και στην κυλινδροκεφαλή, καθώς και στο κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη. Ταυτόχρονα, το όριο περιστροφής του W16 αυξήθηκε κατά 300 σ.α.λ. φτάνοντας έτσι τις 7.100 σ.α.λ.. Και η ροπή; Σύμφωνα με την Bugatti, τα 1.600 Nm «έρχονται» πλέον σταθερά από τις 2.000 έως και τις 7.000 σ.α.λ., αντί για τις 6.000 σ.α.λ. στην «απλή» Chiron.
Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 403 χλμ./ώρα, τιμή που «κατακτά» ο ούτως ή άλλος θαρραλέος οδηγός της νέας Chiron Super Sport σε χρόνο μικρότερο κατά 7% σε σχέση με μια «απλή» Chiron. Από εκεί και πέρα, οι επιταχύνσεις του αυτοκινήτου από στάση έως τα πρώτα 200 και 300 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται αντίστοιχα σε χρόνο 5,8 και 12,1 δλ.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι με τέρμα γκάζι, σε κάθε αλλαγή σχέσης στο 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, η πίεση των turbo μειώνεται μόλις κατά 0,3 bar πριν ανέβει ξανά στη μέγιστη τιμή των 2,8 bar.
Από εκεί και πέρα, η επαναβαθμονόμιση του συστήματος διεύθυνσης και η πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης δημιουργούν μια πιο «συμπαγή» αίσθηση κατά την οδήγηση, με τα σκληρότερα ελατήρια να προσφέρουν βελτιωμένη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι η νέα Bugatti Chiron Super Sport διαθέτει τέσσερα διαφορετικά drive modes – πρόκειται για τα EB, Handling, Autobahn και Top Speed.
Με τη σειρά τους, τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 προσφέρουν μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με εκείνα που είδαμε στην Chiron Pur Sport. Όπως αναφέρει η Bugatti, πρόκειται για τα μοναδικά ελαστικά παραγωγής που μπορούν να «αντέξουν» σε ταχύτητες έως και 500 χλμ./ώρα. Για λόγους ασφαλείας, κάθε ελαστικό της νέας Chiron Super Sport περνά από ειδικό «σκανάρισμα» ώστε να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο κατασκευαστικού λάθους ή αστοχίας υλικού.
Από την Type 55 Super Sport στην Bugatti Chiron Super Sport
Η Bugatti χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο όνομα στην Type 55 Super Sport που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1931. Με τη βοήθεια ενός συμπιεστή, ο 8κύλινδρος κινητήρας των 2,3 λίτρων απέδιδε τότε ισχύ 160 ίππων προσφέροντας τελική ταχύτητα πάνω από 180 χλμ./ώρα. Ορισμένες εκδόσεις του μοντέλου σχεδιάστηκαν από τον νεαρό και ταλαντούχο Jean Bugatti, με μόνο 38 οχήματα να κατασκευάζονται μέχρι το 1935.
Η Bugatti κατασκεύασε την επόμενη Super Sport από το 1993 έως και το 1995 – και συγκεκριμένα σε μόλις 39 αντίτυπα για λογαριασμό της εμβληματικής EB 110 Super Sport. Ο υπερτροφοδοτούμενος V12 κινητήρας απέδιδε περισσότερους από 610 ίππους συμβάλλοντας καθοριστικά στην επίτευξη του ρεκόρ τελικής ταχύτητας των 351 χλμ./ώρα.
Δύο δεκαετίες αργότερα, η Bugatti επαναφέρει στη ζωή το όνομα Super Sport με την Veyron 16.4 Super Sport των 1.200 ίππων που κατέρριψε το ρεκόρ τελικής ταχύτητας το 2010 «πιάνοντας» τα 431,2 χλμ./ώρα. Η ιστορία γράφτηκε ξανά το καλοκαίρι του 2019 όταν η Bugatti υπερέβη το όριο των 300 μιλίων/ώρα με την Chiron Super Sport 300+4, «γράφοντας» τελική ταχύτητα 490.484 χλμ./ώρα.
Πλέον, τη σκυτάλη παραλαμβάνει η νέα Chiron Super Sport που θα κατασκευάζεται από το 2022 στο Molsheim της Γαλλίας. Η τιμή της; Υπολογίστε όχι λιγότερο από 3,2 εκατ. ευρώ, χωρίς φόρους παρακαλώ, για κάθε ένα από τα 30 μόλις αντίτυπα στα οποία θα κατασκευαστεί.