Mercedes EQA 250: Απτή πραγματικότητα

Ηλεκτρική, σπορ, compact, Mercedes και προσιτή! Με την Mercedes EQA 250 το γερμανικό premium εργοστάσιο κάνει την ηλεκτροκίνηση καθημερινή υπόθεση.

Η νέα Mercedes EQA είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που οδηγεί τη σκέψη του περιστασιακού χειριστή του απευθείας στο συμπέρασμα. Άλλωστε, ό,τι μεσολαβεί μέχρι εκεί είναι αυτό που πλέον ονομάζουμε «νέα τάξη πραγμάτων», κοινώς ένα αυτοκίνητο που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, και κατ’ επέκταση στα… σωθικά του κρύβει μόνο τα εξής τρία στοιχεία: έναν ηλεκτροκινητήρα, ένα κιβώτιο μονής σχέσης και μία μπαταρία. Η Mercedes EQA είναι το πρώτο compact EV του Γερμανού κατασκευαστή και έρχεται, λίγο μετά τη μεγάλη EQC και το ειδικής χρήσης EQV, να «ανοίξει» το ηλεκτρικό πλάνο της Mercedes, που για το 2021 περιλαμβάνει τα EQB, EQE και EQS.

To the point

Βασισμένη στην πλατφόρμα της GLA, έχει δεχτεί τις αναγκαίες τροποποιήσεις για την υποδοχή της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Εξωτερικά, η ελαφρώς επιμηκυσμένη EQA ξεχωρίζει από την GLA χάρη στην εμπρός μάσκα τύπου black panel και στα ενοποιημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ φοράει ζάντες από 18 έως και 20 ίντσες, ειδικά σχεδιασμένες γι’ αυτήν. Νέα είναι η πέμπτη πόρτα, που διαφοροποιεί αρκετά το σχήμα του αμαξώματος αυτού του SUV με την απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος.


Στο εσωτερικό οι ενδείξεις του ευανάγνωστου, πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, ενώ νέο είναι το σύστημα πλοήγησης που προβάλλεται στην αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Εκ των ων ουκ άνευ είναι τα αναρίθμητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ συνολικά αυτή η EQA αποδεικνύεται «η χαρά της νυχτερινής οδήγησης», χάρη στον παραμετροποιήσιμο φωτισμό του ταμπλό, των αεραγωγών και των πλαϊνών των θυρών – ως μέρος εξοπλιστικής έκδοσης.

Η Mercedes EQA στα «χαρτιά»

Σταδιακά η EQA θα αποκτήσει τη δική της γκάμα, με ισχυρότερες, όπως και τετρακίνητες εκδόσεις. Για το ντεμπούτο της επιλέχθηκε η έκδοση «250», όπου ο ηλεκτροκινητήρας είναι εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 190 ίππους, με τη ροπή του να φτάνει τα 375 Nm. Ένα κιβώτιο μίας σχέσης «τροφοδοτεί» τους κατευθυντήριους τροχούς με ενέργεια, η οποία αντλείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5 kWh με 200 στοιχεία, που μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως και 100 kW. Όσο για τους χρόνους φόρτισης, η EQA 250 έχει στάνταρντ on-board φορτιστή 11 kW, ο οποίος εξασφαλίζει φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 100% σε περίπου 6 ώρες, ενώ σε ταχεία φόρτιση η ανάκτηση ενέργειας από το 10% στο 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε 30 λεπτά.

Στην πράξη, στεκόμαστε στην αισθητά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης συγκριτικά με μιας «απλής» GLA, από την οποία η ηλεκτρική παραλλαγή διαφοροποιείται βασικά λόγω της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά και του καλύτερα ζυγισμένου πλαισίου, εξαιτίας της θέσης της μπαταρίας χαμηλά στο δάπεδο. Ο κινητήρας δεν εντυπωσιάζει με την εκρηκτικότητά του, όμως τα 375 Nm της ροπής φτάνουν και περισσεύουν για μεστές επιταχύνσεις, την ώρα που το ένα και μοναδικό ζητούμενο, κοινώς η αυτονομία, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 426 χλμ., τιμή ρεαλιστική αν σκεφτεί κανείς πως στην πρώτη μας επαφή «είδαμε» 310 χλμ. κινούμενοι σχεδόν αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο με φυσιολογικό ρυθμό.

MERCEDES EQA 250

> ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 190 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 375 Nm
> ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς
> ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.463×1.834×1.620 χλστ.
> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ.
> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 340-1.320 λίτρα
> ΒΑΡΟΣ: 2.040 κιλά > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 66,5 kWh
> ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC (3,7): 6 ώρες
> ΦΟΡΤΙΣΗ DC (0-80% σε 100 kW): 0,5 ώρες
> ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (WLTP): 426 χλμ.*
> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ.*
> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:160 χλμ./ώρα*
> ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (4Τ): 21 kWh/100 χλμ.
> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ