Η Stellantis μελετά την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στην Ιταλία
Η Stellantis φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ρώμη προκειμένου ο νεοσύστατος όμιλος να κατασκευάσει στην Ιταλία το δικό του Gigafactory προκειμένου να καλύψει τις μελλοντικές ανάγκες του στον τομέα των μπαταριών.
Η Stellantis προχωρά με γοργούς ρυθμούς τα πλάνα της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνοντας σε αυτά ακόμη και το ενδεχόμενο να κατασκευάσει στην Ιταλία το δικό της Gigafactory, στο οποίο θα παράγονται μπαταρίες υψηλής τάσης που θα χρησιμοποιηθούν στα μελλοντικά της EV.
Αξίζει στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Απρίλιο, η Stellantis, ο όμιλος που σχηματίστηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους μετά τη συγχώνευση της PCA με το Groupe PSA, δήλωσε ότι η κατασκευή εργοστασίων για την παραγωγή μπαταριών σε Ευρώπη και ΗΠA θα αποφασιστεί μέσα στο τρέχον έτος.
Σήμερα, όπως αναφέρουν πηγές του Reuters, οι συζητήσεις ανάμεσα στην Stellantis και την Ρώμη για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών «βρίσκονται στο στάδιο της ανταλλαγής απόψεων, οι οποίες θα πρέπει να μελετηθούν μαζί με τις ιταλικές αρχές».
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το κρατικό δημόσιο ενδέχεται να χρηματοδοτήσει το νέο εργοστάσιο στην Ιταλία αξιοποιώντας τα κονδύλια του πλάνου ανάκαμψης ύψους 205 δις ευρώ που αναλογούν στη γείτονα χώρα.
Τι προβλέπεται για το νέο εργοστάσιο της Stellantis
Όπως έχει ανακοινώσει ήδη η Ρώμη, ως μέρος του πλάνου ανάκαμψης, το ιταλικό δημόσιο σχεδιάζει να επενδύσει κεφάλαια ύψους 1 δις ευρώ για να ενισχύσει τις βιομηχανίες που σχετίζονται με την κατασκευή μπαταριών, ηλιακών πάνελ και αιολικών πάρκων.
Σύμφωνα με το Reuters, o πρώτες συζητήσεις για την κατασκευή ενός «ιταλικού gigafactory» έχουν ήδη ξεκινήσει ανάμεσα στον υπουργό βιομηχανίας της χώρας, Giancarlo Giorgetti και τους John Elkann και Carlos Tavares που ηγούνται της Stellantis από τις θέσεις του Προέδρου και CEO, αντίστοιχα.
Θυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός της Stellantis προβλέπει τη διάθεση εξηλεκτρισμένων εκδόσεων για όλα τα μοντέλα του έως το 2025. Την ίδια στιγμή και με χρονικό ορίζοντα το 2030, 7 στα 10 αυτοκίνητα που θα πουλά ο όμιλος αναμένεται να είναι plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά.
Αυτή τη στιγμή, η Stellantis έχει εντάξει στον προγραμματισμό της την κατασκευή δύο εργοστασίων παραγωγής μπαταριών – ένα στη Γαλλία και ένα στη Γερμανία – σε συνεργασία με την TotalEnergies.